جلسه هماهنگی و ساماندهی در خصوص اجرای طرح گردشگری دریایی نوروز ۹۷ با حضور نمایندگان شهرداری شهرستان نکا ، فرماندهی دریابانی استان ، فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان بهشهر ، اداره شیلات امیرآباد و شرکت های قایقرانی در بندرامیرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ،معاون دریایی بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در این جلسه موضوعات پیرامون گردشگری دریایی،میزان آمادگی و همچنین ارائه راهکارهای لازم در خصوص اجرای بهینه این طرح از سوی دستگاههای متولی را مهم ارزیابی کرد و گفت استمرار نظارت بر فعالیت مجریان طرح گردشگری دریایی می تواند ضریب ایمنی این طرح را در پلاژها و سواحل تحت پوشش بندرامیرآباد ارتقاء بخشد.

حبیب اله طالبی با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار گردشگر در نوروز گذشته از دریای خزر و سواحل آن در مازندران استفاده کردند افزود با هماهنگی ارگان های مربوطه باید تمامی امکانات را جهت پذیرایی هر چه مطلوب از مسافران نوروزی بسیج کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح گردشگری دریایی هر ساله و همگام با بنادر کشور از ۲۵ اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت افزود بندر امیرآباد با اتخاذ تمهیدات لازم از قبیل آماده بکاری کامل شناور جستجو و نجات دریایی و تجهیز ۱۰ فروند قایق متعلق به تعاونی قایق داران ، مرکز هماهنگی نجات دریایی ، چاپ بنر و بروشور حاوی مضامین ایمنی گردشگری دریایی و تشکیل تیم های نظارت بر فعالیت قایق های تفریحی ، آماده اجرای طرح گردشگری در نوروز ۹۷ می باشد.

طالبی همچنین ابراز امیدواری کرد با تشکیل این جلسه ایمنی گردشگری دریایی ، همکاری و تعاملات فی مابین دستگاههای ذیربط ، ایجاد حداقل زیرساخت های مرتبط با گردشگری دریایی ، اشاعه فرهنگ گردشگری دریایی و رعایت الزامات حفاظت از محیط زیست دریایی که از اصلی ترین اهداف آن می باشد بتوانیم نوروز ۹۷ را با کمترین حادثه دریایی سپری کنیم.

معاون دریایی بندر امیرآباد در پایان خطاب به حاضرین در جلسه بر استفاده جلیقه نجات توسط گردشگران ، ممانعت از حمل بیش از ظرفیت قایق های تفریحی و اطلاع رسانی سریع حوادث به مرکز اضطرار خدمات دریایی با کد ۱۵۵۰ به گردشگران دریایی تأکید کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =