ایسنا نوشت: علی مطهری گفت: قبلا آثار فاخرتری در حوزه موسیقی از صداوسیما پخش می‌شد اما الان ظاهرا داریم به قبل از انقلاب بر می‌گردیم البته اشکالی ندارد که ترانه عاشقانه داشته باشیم اما بعضا ترانه‌ها محتوایی ندارد.

علی مطهری بعدازظهر امروز (شنبه) در نشست ستاد بزرگداشت شهید مطهری، اظهار کرد: عملکرد صداوسیما درباره شهید مطهری بسیار کم‌رنگ شده است، شاید فکر می‌کنند زمانش گذشته است در حالیکه باید دقت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد البته منظور ما این نیست که فقط در ایام سالگرد شهید مطهری باید به افکار ایشان توجه شود بلکه اندیشه‌های ایشان باید مطرح شود. توصیه‌های مقام رهبری هم نشان می‌دهد ایشان چقدر به افکار شهید مطهری حساسیت دارند.

فرزند شهید مطهری اضافه کرد: متاسفانه صداوسیما مدتی است که توجه لازم را به این موضوع ندارد. من این مساله را به آقای علی‌عسکری هم گفته‌ام ولی انگار کار دست ایشان هم نیست. بعضا افرادی آمده‌اند که شهید مطهری را نمی‌شناسند و گاهی ایشان را با شهید مفتح اشتباه می‌گیرند در حالیکه قبلا کسانی بودند که با شهید مطهری هم دوره بودند یا ایشان را از نزدیک می‌شناختند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام (ره) نیز در صداوسیما تا حدی فراموش شده است، گفت: به هر حال باید توجه داشت که تاثیر صداوسیما در بین دستگاه‌های فرهنگی بیش از همه است و به همین جهت ترویج آثار و اندیشه‌های شخصیت‌هایی مثل امام(ره) و شهید مطهری بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین به پخش برخی ترانه‌ها و سرودها در صداوسیما اشاره کرد و گفت: قبلا آثار فاخرتری در حوزه موسیقی از صداوسیما پخش می‌شد اما الان ظاهرا داریم به قبل از انقلاب بر می‌گردیم البته اشکالی ندارد که ترانه عاشقانه داشته باشیم اما بعضا ترانه‌ها محتوایی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: بعضا جملات فانتزی در سطح شهر مشاهده می‌شود که معنای خاصی هم ندارد در حالیکه جمله‌های کوتاه خوبی از امام (ره) و شهید مطهری وجود دارد که می‌توان از آنها در فضای شهری استفاده کرد.

مطهری همچنین با اشاره به همزمانی سالروز شهادت شهید مطهری با سالروز میلاد امام زمان(عج) پیشنهاد کرد دستگاه‌های مختلف موضوع انتظار در اندیشه‌های شهید مطهری را بررسی کنند و با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در همان ایام، گفت: نمایشگاه کتاب دقیقا در ایام سالگرد شهید مطهری است و باید در فضای نمایشگاه نمودی از ایشان را داشته باشیم.

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    35 0
    کلا صدا و سیما یه جورایی رو هواست،هر کسی ساز خودش رو میزنه،یامین پور در شبکه افق کلا خودمختاره،شبکه نسیم از یکطرف دیگه استقلال خودش رو اعلام کرده ،رشید پور هم که ....بماند......مردم هم شب عیدی کلی مشکل دارن که صدا و سیما توش گمه.....
  • بی نام US ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    45 2
    اینها نتیجه بستن دهن امثال استاد شجریان است. در حوزه موسیقی جوانان هم وقتی جوانهای با استعداد و هنرمندی مثل شادمهر عقیلی رو از ایران فراری میدید. امثال تتلو میشن خواننده نسل نو. خودکرده را تدبیر نیست.
  • بی نام GB ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    27 1
    بی خیال دکتر
  • بدون نام ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    15 0
    عجب ایده ای
  • بی نام TR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    35 1
    خیلی خوشحالم که محل زندگی دائمی من در ایران نیست. بخدا قسم ایران در حال تبدیل شدن به یک جامعه افسرده است. کلا شادی و پیکوبی و حوشحالی معنی نداره
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    4 33
    نظر آقای مطهری درباره جلسه رقص در برج میلاد با حضور شهردار محترم تهران چیست ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    57 5
    اگه میشد به قبل از انقلاب برگردیم..
  • بی نام US ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    37 0
    پسر بهشتی چند وقت پیش، همین خبر آنلاین نوشته بود که در گردهم ایی می گفت به اندیشه های ایشان توجه شود. پسر مطهری همین را در مورد پدرش می گوید. پسر کاشانی هم مدام در مورد نظرات پدرش حرف می زند و مقاله می نویسد. بطور کلی می گویم نه فقط به این اقایان که تازه بعصی هایشان از خیلی اقازاده های دیگر بهترند: از خودتان حرف بزنید و محتوا تولید کنید.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    24 2
    برو بابا دلت خوشه
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    26 2
    نزدیک به 30 تا شبکه وجود داره. شما بفرمایید اونی که موسیقی فاخر پخش می کنه رو تماشا کنید. ظاهراً شما هم در در دهه 60 گیر کرده اید.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    22 3
    دیگر اصلاح طلبی و اصولگرایی و میانه روی مرزی ندارد .
  • بی نام RO ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    23 1
    اقای مطهری شما در نگاه دینی خودتان در مسئله حجاب گیر کرده اید
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    0 1
    من بارها و بارها گفته‌ام. این حجتیه‌ایها در عمق صدا و سیما ریشه دوانده‌اند و باعث انحراف مسیر این سازمان شده‌اند.