صورتجلسه روز 27آبان 1344 مجلس شورای ملی حکایت از آن دارد که یکی از نمایندگان به حضور یک هنرپیشه هالیوودی برای تهیه فیلمی در باره مواد مخدر اعتراض می کند.

بخشهایی از نطق این نماینده را  که از وی به نام مهندس والا یاد شده است می خوانید:

مطلبی را که امروز می خواستم به عرض نمایندگان محترم برسانم شاید برای بعضی از نکته سنجان و خرده گیران این توهم بوجود بیاید که طرح این قبیل مسائل و مطالب خارج از حوصله و وقت مجلس است و از این گذشته وقت نمایندگان محترم که باید صرف مسائل و مطالب جدیتری به شود در بحث چنین مطالبی میگذرد اما وقتی پیش خودم فکر کردم و متوجه شدم که دریک مطالب کوچکی صحبت حیثیت مملکت در بین است و بعضی از دستگاهها دانسته یا ندانسته اقداماتی میکنند و تصمیماتی میگیرند و یا مداخلاتی میکنند بدون این که متوجه ضرر و زیانش بشوند .

ریتا هیورث

... در این چند روزه در بعضی از جراید و مجلات یک سوژهای به دست آمده راجع به فیلم جدید ... خانم ریتا هیورث* تشریف میآورند و در این جا یک فیلم تهیه میکنند . تا اینجا بد نیست برای این که مسلماً به استقبالش می روند حتی چند سینما به مناسبت ورود چند هنرپیشه معروف فیلمهایی را هم به خورد مردم میدهند. اما چطور شده که بعد از مدتها هنرپیشگان پول سازی آن هم متأسفانه از طرف سازمان ملل متحد به ایران میآیند...

فیلمی که در اینجا تهیه میشود فیلمی است مربوط به هرویین و قاچاق هرویین و مواد مخدره، از یک نظر خوب است اما چرا مملکت ما را انتخاب کردهاند ؟تصور نمی فرمایید که امروز برای ما در اثر دیدن بعضی فیلمها در تلویزیون فیلمهایی که در بعضی از کشورها برمیدارند و نشان میدهند مثلاً فیلم هنگکنگ که محل افراد ناباب، قاچاقچی و سوء استفاده چی و کانگسترها میباشد آن وقت ما خودمان به دست خودمان به وسیله خودمان کمک هم میکنیم؟ دستگاههای دولتی کمکهایی در اختیارشان میگذارند، حتی من شنیدهام دستگاههای ژاندارمری و شاید هم شهربانی کمکهایی در این باره می کنند و بعد این فیلم را میخواهند به عنوان یک فیلم مبارزه با مواد مخدره و هرویین در دنیا نمایش بدهند ... یک فیلمی که  مملکت ما را یک مرکز فساد از نظر وجود این گونه امور نشان میدهد ...گر واقعاً دلسوزی برای مملکت ما دارند چرا از تاریخ مملکت ما، از پیشرفتهای مملکت ما فیلم تهیه نمیکنند؟

نباید ما بیاییم و به دست خودمان وبا کمک خودمان مملکت را در خارج بدنام کنیم...امروز میخواهیم متأسفانه به دست خودمان یک فیلمی تهیه کنیم که جنبه خوشی ندارد ...

*ریتا هِیوُرث ( Rita Hayworth) با نام اصلی مارگاریتا کارمن کانسینو (Margarita Carmen Cansino) در سال ۱۹۱۸ به دنیا آمد و از بازیگران هالیوود بود. او در سال ۱۹۴۹ با  یک ایرانی بنام علی خان محلاتی ازدواج کرد.هیورث در ۱۴ مه ۱۹۸۷ در ۶۸ سالگی بر اثر بیماری آلزایمر درگذشت.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    0 4
    لابدباید بیاید مجلس تا شما خانم مشهور ندیده ها با ایشان سلفی بگیرید
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    3 5
    مال عهد بوقه که این خبره؟