تلفیق استعدادهای دانش آموزان با مهارت آموزی

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در نشست هم اندیشی کمیته اجرایی طرح خود اتکایی مدارس، از اجرای این طرح با هدف کسب مهارت ، حرفه آموزی و خوداتکایی دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، نصراله بازگیران در این نشست احیاء مشاغل بومی، درآمدزایی برای مدارس و خانواده‌ها، کسب مهارت‌ و حرفه آموزی ، غنی‌سازی اوقات فراغت و تقویت روحیه اعتماد به نفس در دانش آموزان را به عنوان مهمترین اهداف طرح خود اتکایی مدارس برشمرد و افزود: به منظور فراهم شدن بستر مناسب برای حرکت دانش آموزان به سمت و سوی مهارت‌های شغلی، این طرح از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده که در لرستان هم در گام اول این طرح در ۱۲ آموزشگاه اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: با انجام ارزیابی‌ها در سطوح آموزشگاهی، منطقه‌ای ، شهرستانی و استانی، ۸ طرح برگزیده و به عنوان نمایندگان استان به مرحله کشور معرفی خواهند شد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی برای دانش آموزان، افزود: می‌بایست بستری را به وجود آوریم تا با تلفیق استعدادهای دانش آموزان با مهارت، زمینه تربیت نسلی مولد برای کشور فراهم شده و نسل آینده‌ساز از سربار بودن به تولید محوری تغییر رویه داده و در پایان تحصیل هر کدام از دانش آموزان حداقل در یک رشته شغلی، دارای مهارت و تخصص کافی باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با مکان‌یابی مناسب، از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای اجرای طرح خود اتکایی در کلیه مدارس استفاده شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =