نیاز به تغییر نگرش

روزنوشت این هفته را از جمعه عصر و نشست هم‌اندیشی انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران آغاز می‌کنم.

در سال گذشته مجلس شوراي اسلامي قانون مربوط به فعاليت احزاب، تشكل‌ها و اقليت‌ها را تغيير داد و همه را مكلف كرده در قالب اساسنامه جديد كه كاملا سياسي و حزبي است فعاليت نمايند و تشكل‌ها را در سه گروه ملي، استاني و شهرستاني طبقه بندي كرده و براي رسميت يافتن مجمع حضور حداقل صد تا سيصد عضو را ضروري دانسته و عضويت در احزاب را مشروط به پذيرش اصل ولايت فقيه و نداشتن سابقه كيفري دانسته و طي نامه اي از انجمن خواستار اصلاح اساسنامه، برگزاري مجمع عادي و فوق العاده و راه‌اندازي دفاتر انجمن در ساير استان‌ها (در صورت ملي بودن) و يا در شهرهاي استان تهران (در صورت استاني بودن) شده است. لذا لازم بود نشست شوراي مركزي انجمن را برگزار و با اعضاء انجمن نيز تبادل نظر و همفكري نماييم.

ابتدا جلسه شوراي مركزي را برگزار وموافقت شوراي مركزي براي اصلاح اساسنامه اخذ شد. پس از آن در نشست صد نفره اعضاء به عنوان رييس هيات اجرايي گزارشي از فعاليت ها وبرنامه هاي اينده انجمن وتصميم شوراي مركزي ارايه دادم.

در ادامه جلسه تحليلي نسبتا نااميد كننده از اوضاع اقتصادي، اجتماعي وفرهنگي كشور ارايه دادم كه باعث تعجب حاضرين شدوخواستار ارايه راهكار توسط اعضاء انجمن واعضاي شوراي مركزي شدم.

من اشاره کردم كه كشور در بسياري از زمينه هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي ، بين المللي و اجتماعي به بن بست رسيده (برجام، حصر، حجاب زنان، حضور زنان در ورزشگاه، اشتغال، بانكها، تامين اجتماعي و مسائل ریز و درشت دیگر) و راهكار دكتر روحاني براي برگزاري رفراندوم در بعضي از مسايل مي تواند كارگشا باشد.

آقاي «مهرعليزاده» با اعتراف به بحران شکاف بین نسلی ، خواستار استفاده ازتجربه جنگ، جهت عبور از ابر چالش ها شد.

آقای «موسی‌زاده» عنوان نمود که کشور برای عبور از شرایط فعلی باید تکلیف خود را با " سرمایه" مشخص نماید

آقای «ترک‌نژاد» با اشاره به گزارش "مک کینزی" راه حل را تغییر بینش وشکسته شدن حلقه محدود مدیریتی کشور دانست.

آقای «پروین» با اشاره به سختی ها ومشکلات دوران جنگ عبور از چالش ها را با جلب اعتماد مردم ممکن دانست.

خانم «دانشور» با اشاره به کوچکتر شدن بخش خصوصی به علت تصمیمات غلط سیاست گزاران خواستار واگذاری امور به متخصصین شد و اینکه نسل جدید کشور شرایط فعلی را قبول نمی کنند.

اخوی آسید محمود خواستار تقویت دولت وحمایت از سیاست کلی نظام در چالش با غرب شد واعلام نمود که دولت ضعیف بخش خصوصی را نابود میکند. از فعالین اقتصادی درخواست نمود که از تحقیر دولت وتصمیمات ان اجتناب کنند.

اکثر حضار از فعال شدن انجمن وبرپایی جلسات هم اندیشی ماهانه حمایت کردند ومقرر شد تا زمان برگزاری مجمع عضویت خود ودوستانشان را انجام دهند.

شنبه صبح در کانون تبلیغاتی محراب برای ضبط یک پیام مدیریتی برای اعضا " میتاپس"حاضر شدم و ضمن ضبط پیام، با فعالیت های این کانون تبلیغاتی که عمدتا در حوزه نفت وگاز میباشد اشنا شدم.

بعد از ظهر در اتاق درگیر هماهنگی سفر هیات اتاق بودم.

یکشنبه صبح را با آماده سازی متن توافق نامه بین اتاق مشترک واتحادیه صنایع گذراندم وبا مدیران چند شرکت در حوزه فنی ومهندسی و مدیر صادرات مهرام جلسه داشتم، یکشنبه را با یک والیبال پرهیجان همراه با باخت به پایان بردم

دوشنبه درگیر جمع آوری اطلاعات و دو زبانه کردن ( فارسی وعربی) پاورپوینت جهت همایش تجاری بغداد بودم ودر نهایت گزارش خیلی خوبی فراهم شد، عصر دوشنبه برای انجام آخرین هماهنگی ها به اتاق ایران رفتم وبا مدیر امور بین الملل وکارشناس حوزه عراق آخرین هماهنگی وبرنامه ریزی های سفر سه شنبه را انجام دادیم.

با توجه به اینکه در صدد نوشتن سفرنامه بغداد هستم بنابراین بقیه گزارش را در سفرنامه تقدیم خواهم نمود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =