وزارت راه و شهرسازی، گزارشی درباره اقدامات انجام شده در خصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با توجه به نقش ناوگان در تسهیل تبادلات تجاری در شبكه حمل‌ونقل كشور و ضرورت نوسازی و توسعه آن، وزارت راه و شهرسازی با انجام برنامه‌ریزی لازم و با تاكید بر استفاده از منابع مالی خارجی و ظرفیت سازندگان داخلی كشور در چارچوب اقدام مشترك با تولیدكنندگان معتبر خارجی، نسبت به تسریع در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کرده است.

در این خصوص می‌توان به نوسازی ناوگان جاده‌ای فرسوده بالای 10 تن با سن بالاتر از 35 سال اشاره کرد. بر این اساس، 10 قرارداد با شركت‌های تامین‌كننده كشنده‌ها به منظور جایگزینی 19 هزار و 450 دستگاه كامیون و كشنده فرسوده طی دو سال منعقد شده است.

با توجه به اقدامات شركت‌های تامین‌كننده خودرو، در سال آینده بالغ بر 8 هزار دستگاه كامیون و كشنده به متقاضیان تحویل خواهد شد. براساس محاسبات انجام شده، در صورت نوسازی ناوگان معادل یک‌هزار و 32 میلیارد لیتر نفت گاز طی 10 ‏سال صرفه‌جویی خواهد شد. ‏

با اجرای این طرح، ظرف مدت 10 سال بالغ بر 194.72 میلیون تن از انتشار گازهای گلخانه‌ای كاسته خواهد ‏شد.‏

توسعه ناوگان هوایی

در همین حال، 3 قرارداد با شركت‌های تامین‌كننده هواپیما به ارزش تقریبی 32 میلیارد دلار برای خرید 200 فروند هواپیما طی سال‌های آتی منعقد شده است.

بر این اساس، تاکنون 3 فروند هواپیمای ایرباس و 8 فروند ای‌تی‌آر و در مجموع 11 هواپیمای نو وارد ناوگان هوایی کشور شده است.



توسعه ناوگان دریایی

در پی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سازمان بنادر و دریانوردی كشور از سال 92 تا آذر ماه سال‌جاری نسبت به نوسازی ناوگان دریایی و از طریق بخش خصوصی اقدام شده است. به این ترتیب، 120 شناور تجاری، 81 فروند شناور خدماتی، 22 فروند شناور مسافری وارد ناوگان شده است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    3 1
    خخخخخخخخخخخخخ سه ساله داریم میشنویم