پلیس مخالف شادی و سرور مردم نیست/ رسوم اصیل کردی احیا شود

معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: حضور پلیس در مراسم و مناسبت های آخر سال برای ایجاد امنیت در جامعه است و پلیس هیچگاه مخالف شادی و سرور مردم نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سرهنگ عبدالله فاتحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در طول ایام تعطیلات نوروز نه تنها از توان پلیس کم نخواهد شد بلکه تمام توان خود را در این ایام بکار می گیرد و تمام حرکات مجرمان را کنترل خواهد کرد.
وی گفت: حضور پلیس در مراسم ها و مناسبت های آخر سال برای ایجاد امنیت در جامعه است و پلیس هیچگاه مخالف شادی و سرور مردم نیست.
معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به چهارشنبه آخر سال افزود: با مخلان امنیت در چهارشنبه آخر سال و کسانی که امنیت مردم را برهم بزنند برخورد قانونی می شود.
فاتحی بیان کرد: ما در گذشته آیین و رسوم چهارشنبه آخرسال را نداشتیم و در گذشته بیشتر مراسم های ما محله محور و بزرگ محور بود.
وی با بیان اینکه در مراسم های چهارشنبه آخرسال و نوروز امسال 86 نفر مصدوم داشتیم، اظهار داشت: 70 نفر از این تعداد مرد و 16 نفر هم بانوان بودند.
معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: 14 درصد سوختگی بین مصدومان داشتیم که 59 نفر از مصدومان آخر سال استفاده کنندگان از مواد محترقه و 26 نفر رهگذر بودند.
فاتحی با اشاره به اینکه در حوزه جرایم پنهان 97 درصد جرایم کشف شده است، عنوان کرد: در حوزه تصادف درون شهری دو درصد کاهش وقوع تصادفات و شش درصد کاهش متوفیان تصادفات را داشته ایم.
وی تصریح کرد: در سال جاری 84 درصد سرقت های به وقوع پیوسته در استان کشف شدند که خوشبختانه در استان سرقت مهمی را نداشتیم و اکثر سرقت ها خرد بوده است.
معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به شعار امسال نیروی انتظامی در بحث تعطیلات نوروزی، گفت: شعار امسال آرامش بهاری، نظم و امنیت است و فلسفه ی نیروی انتظامی برقراری نظم و حفاظت از نظمی است که در جامعه به وجود آمده است و احساس ارتقای امنیت به مراتب اثربخشی آن از خود امنیت بیشتر است.
فاتحی در ادامه خاطر نشان کرد: رسانه ها رسومات اصیل کردی را احیا کنند تا آسیب های این ایام را کاهش دهیم و دیگر شاهد وقایع تلخ این ایام نباشیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =