چرا دیگر از فروشگاه آنلاین خرید نمی‌کنم؟

فلسفه فروشگاه آنلاین، ارزان‌تربودن، دسترسی سریع و بدون دردسر و تاخیر و مشتری‌مداری سایت فروش بوده است، چیزی که این روزها در فروشگاه‌های آنلاین ایرانی دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، در همه جای دنیا فروشگاه آنلاین پس از این راه‌اندازی و توسعه داده شد که کاربران بتوانند با کاهش هزینه به کالای مورد نیاز دست یابند. فروشگاه آنلاین نیز با حذف واسطه و ارزان درآمدن کالا با عرضه قیمت رقابتی، نه تنها سود کرده، بلکه سودی متقابل برای کاربر نیز به همراه می‌آورد.

اما این روزها فلسفه وجودی این نوع فروشگاه‌ها در ایران نه تنها زیر سوال رفته، بلکه کم کم اعتماد مردم با بازخورد منفی بر جای مانده از رفتار فروشگاه‌های آنلاین در روزهای پرترافیک، از بین رفته است.

دلایل زیر بخشی از شکایت‌های ارسالی کاربران خریدکننده از این نوع فروشگاه‌ها است که با هم می‌خوانیم:

۱- بالا بودن قیمت در مقایسه با فروشگاه فیزیکی
اصلا یکی از فاکتورهای اصلی در خرید آنلاین، ارزان‌تر بودن و ارزان‌تر درآمدن قیمت در مقایسه با فروشگاه فیزیکی است که در فروشگاه‌های ایرانی آنلاین دیده نمی‌شود. شاید تا چند وقت پیش این اصل رعایت می‌شد، اما دیگر نه تنها دیده نمی‌شود(کالاهای غیر دلاری)، بلکه به بهانه بالا رفتن قیمت دلار، قیمت کالاهای دلاری نیز چند برابر عرضه می‌شود. نکته عجیب دیگر بستن قرارداد میان فروشگاه آنلاین با فروشندگان فیزیکی بدون درنظر گرفتن قوانین آنلاین است. فروشگاه فیزیکی کالایی را 30 هزار تومان در مغازه می‌فروشد. اما با بستن قرارداد با فروشگاه آنلاین، قیمت را 60 هزار تومان تعیین کرده و با خط زدن آن و شگفت‌انگیز کردن کالا یا حراج کردن آن، قیمت را 45 هزار تومان گذاشته است. کاربر آنلاینِ بی خبر از همه جا نیز آن را می‌خرد و بعدا می‌فهمد سرش کلاه رفته است. در اینجا هم فروشگاه آنلاین مقصر است، هم فروشنده بی وجدان که بعضا جنس چینی را به نام اورجینال به کاربر می‌اندازد و هم واحدهای مسوول که به خود اجازه نمی‌دهند از روی صندلی مدیریتی تکان خورده و جلوی این گران‌فروشی‌ها را بگیرند.

۲- قیمت حراج و شگفت‌انگیز دروغین است
اغلب موارد دیده شده است که قیمت حراج و شگفت‌انگیز در فروشگاه آنلاین دروغین تغییر می‌کند و واقعی نیست. جنسی در همین وب سایت تا دیروز 50 هزار تومان فروخته می‌شده است. امروز حراج و شگفت انگیز شده و روی 70 هزار تومان خط کشیده شده و 55 هزار تومان فروخته می‌شود. این رقم‌های غیر واقعی در روزهایی که حراج‌های سال و حراج‌های مناسبتی انجام می‌شود به وفور دیده شده و بعضا قیمت صبح یک کالا با قیمت شب آن فرق دارد، فرق ماهوی!!

۳- تاخیر در ارسال
این روزها مشتری فروشگاه‌های آنلاین، به دلیل مجهز شدن مردم به موبایل اینترنت‌دار، چند برابر شده، ولی خبری از افزایش نیروی انسانی ماهر برای هندل کردن فرایند ارسال توسط این فروشگاه‌ها نیست.

۴- نرم‌افزار گزارش آنلاین ارسال خراب است
خنده‌دارتر از همه این است که اپلیکیشن خرید آنلاین نشان می‌دهد که کالا هنوز در انبار است. هم زمان وب سایت فروشگاه نشان می‌دهد که ارسال شده است و کاربر با زدن تلفن می‌فهمد جنس هنوز نرسیده است. نرم‌افزار باگ دارد. به روز نمی‌شود و وقتی فروشنده به اپلیکیشن اهمیت نمی‌دهد، چگونه تبلیغ ان را می‌کند؟

۵- علاف شدن یک روزه
اگر همه چیز خوب پیش برود، باید ازصبح بنشینید تا شب که جنس به در خانه بیاید. بازه ارسال 9 صبح تا 3 بعدازظهر خورده ولی جنس ساعت 7 شب می‌آید. استرس ناشی از مرخصی گرفتن برای دریافت کالا، بهم خوردن برنامه روزانه، انتظار شنیدن صدای زنگ خانه؛ همه و همه باعث می‌شود تا از خرید پشیمان شوید. در همه جای دنیا با پرداخت 5 سنت بیشتر، ساعت دریافت را کاربر تعیین می‌کند. اما در ایران هیچ کس نمی‌داند چه زمانی می‌رسد، نه فروشنده، نه خریدار. پیک نیز موبایلش را جواب نمی‎دهد و شما در حال شنیدن آهنگ از سوی اپراتوری هستید که شما را سر کار گذاشته و چایی می‌خورد.

۶- تغییر ساعت ارسال
ساعت ارسال از سوی فروشنده به ناگهان تغییر می‌کند و شما مجبورید زنگ بزنید و این جواب را بشنوید: "پیامک تاخیر مگر نیامد؟" و با این جمله همه چیز گردن شمای مشتری می‌افتد و بدهکار هم می‌شوید.

۷- عدم عذرخواهی بابت تاخیر
در فروشگاه‌های آنلاین وقتی تاخیر صورت می‌گیرد به شما تخفیف در خرید بعدی می‌دهند. در ایران هم بعضا به یکی دو نفر تخفیف با منت داده می‌شود، اما طلبکار بقیه می‌شوند. خبری از عذرخواهی به معنای عدم تکرار تاخیر در خریدهای بعدی نیست و این یک رویه شده و باعث مشتری پرانی می‌شود.

۸- زنگ هم نمی‌زنند، خبر هم نمی‌دهند چرا تاخیر دارد
وقتی ارسال تاخیر دارد، وظیفه دارند زنگ بزنند و توضیح دهند. نه تنها از زنگ زدن خبری نیست، بلکه مشتری باید دنبال فروشنده بدود.

۹- دادن وجه به صورت آنلاین و تاخیر بیشتر در ارسال
بارها دیده شده است که اگر پول کالای خریداری شده را هنگام خرید به صورت آنلاین بپردازید، ارسال با تاخیر همراه می‌شود، اما وقتی پرداخت در محل را انتخاب کنید، کالا زودتر به دستتان می‌رسد. این نکته تمام معادلات و قوانین فروش آنلاین را در کره خاکی زیر سوال برده است و کسی هم پاسخی برای آن ندارد.

۱۰- خودشان برای خودشان امتیاز ثبت می‌کنند
وقتی مشتری با تاخیر کالا را دریافت می‌کند و ظاهرا مشتری عصبانی نیز هست، دستگاه امضای الکترونیکی و دادن امتیاز نیز از سوی پیک به کاربر داده نمی‌شود. خنده‌دارتر از همه اینکه 5 دقیقه بعد پیامکی می‌آید مبنی بر اینکه"از اینکه امتیاز 9 را به ما دادید متشکریم!!" در حالی که کاربر اصلا سیستم ثبت را لمس نکرده است.

۱۱- وقتی خانه نباشید می‌گوید فقط ۵ دقیقه می‌توانم بمانم
اگر خانه نباشید و پیک دم در بیاید، انگار گناه کبیره مرتکب شده‌اید. درخواست از پیک برای ماندن برای 5 دقیقه، جمله‌ای توهین آمیز محسوب شده و پیک می‌گوید: نمی‌توانم بمانم. حالا اگر پیک کالای شما را در روز تعیین شده نیاورد، خبری از عذرخواهی نیست و تقریبا کاربر و خریدار است که همیشه مشکل است نه فروشنده و کارمندانش.

۱۲- ما فقط مسوول این قسمت هستیم/ با یکی دیگه تماس بگیرید
این جمله را از پیک می‌شنوید، از اپراتور بخش‌های مختلف در بخش کاستومر سرویس می‌شنوید و تقریبا معلوم نیست مسوول اصلی چه کسی است تا خسته شده و از شکایت خود پشیمان شوید.

۱۳- ثبت شکایت به صورت خودکار بدون حضور اپراتور
اغلب ثبت شکایت به صورت خودکار ضبط می‌شود در حالی که در همه جای دنیا سوپروایزر یکی از وظایفش پاسخ دادن به مشتری عصبانی است تا با جملات زیبای خود مانع از مشتری پرانی شود. اما این قانون در ایران وجود خارجی ندارد.

۱۴- پس نگرفتن کالا و پیچاندن مشتری / عدم مشتری‌مداری
چیزی که مهم است فروش کالا و پس از آن، خداحافظ برای همیشه!

این قانون نانوشته در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین در ایران است که ظاهرا قرار نیست عوض شود.کاربری، هم‌زمان تلویزیون و یخچال خریده است. یخچال به درب خانه آمده ولی تلویزیون نیست. پیک می‌گوید من نمی‌دانم. کاستومر سرویس به جای اطلاع رسانی قبل از ارسال، به شما می‌گوید مگر به شما زنگ نزدند؟

یعنی قرار است چه کسی زنگ بزند؟ از کره مریخ؟ یک آدم فضایی؟...

نتیجه: با همه علاقه‌ای که به خرید آنلاین داریم، این روزها به دلیل عدم هندلینگ صحیح از سوی مدیران فروشگاه‌های آنلاین، ترجیح خرید فیزیکی با چانه زنی به سبک سنتی است. در این مملکت روزگاری همه مشکلات به گردن سنتی‌های مُسِن انداخته می‌شد، اما جوانان آنلاین و البته به تازگی مدیر شده نیز چنگی به دل نمی‌زنند. ظاهرا مظروف و ژِن، یکی است!

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    دقیقا من هم همین تجربیات رو داشتم . . . جنسی که سر خیابون خودمون با نیم ساعت صرف زمان ارزونتر یا با همون قیمت و با دیدن و سنجش عمل جنس میتونستم بخرم با تاخیر چند ساعته و یکروزه و با اضافه شدن هزینه ی ارسال و بدون رویت عملی جنس میخریدم
    • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      209 4
      مخصوصاً موضوع گران فروشی در مورد گوشی موبایل خیلی رایج هست. یک گوشی را من از سایت مشهور .... خریدم یک میلیون و دویست و پنجاه ولی بعد فهمیدم در فروشگاه های معمولی 200 تومن ارزونتر میدن. تا ابد دیگه نظرم در مورد این سایت مثبت نمی شه.
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      117 7
      جدای از این موارد. پول وسود باید بین همه مردم تقسیم بشه ونه یک شرکت خاص.در حقیقت با خرید از یک شرکت خاص سرمایه ان به طور تصاعدی بالا میره و رکود بر بازار دیگران حاکم میشه
    • محمد A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      56 2
      یکی از حضرات کالا را 20 درصد گران می‌کنه و بعد یک عدد از آن را یا یک عدد از هر رنگ یا سایز با تخفیف چشمگیر می‌فروشد و بقیه با قیمت بالاتر. در نگاه اول همه مبهوت تخفیف ویژه می‌شوند از جمله خودم بارها. ولی وقتی سفارش را ثبت کردید، اگر برگردید و ببینید؛ می‌بینید یا ناموجود می‌شود یا به قیمت اصلی 20٪ گران‌بار باز می‌گردد. کالاهای برگشتی هم همیشه تخفیف‌شان حذف می‌شود و به دلیل پس زمینه ذهنی مخاطب، کاملا آمادگی پرداخت بهای گرانتر بدون تخفیف برایش مهیاست. اگر بن یا کد یا کارت تخفیف بدهند امکان تغییر یا تعویض حذف می‌شود و کارت یا بن عملا یک‌بار مصرف است که دایره‌ی کسانی را که از آن استفاده می‌کنند کم و کمتر می‌کند و فقط بار روانی تبلیغاتی دارد. موارد دیگر را دوستان اشاره کردند.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      49 0
      بهترین سود این اپلیکشنها و سایتها بدست آوردن قیمت البته منهای حدود ۱۵ درصد و دیدن نظرات و خصوصیات کالا است. بعد از فروشگاه فیزیکی راحت می رم می خرم.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      45 0
      من ئفروشنده لوازم الکتریکی هستم.جالبه که وقتی به قیمت های حراج و شگفت انگیزشون نگا میکنم در رابطه با کار خودم میبینم که تو این حراج هاشون با چند برابر سود معمولی دارن میفروشن.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      13 2
      کامنت 13:34:33 خیلی به دلم نشست...صد در صد موافقم...
    • بی نام RO ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      14 0
      در خرید حضوری هم احتمال این اینکه سر آدم رو کلاه بذارن هست اما چند تفاوت داره، اولا در اون حالت تماس رو در رو با فروشنده خیلی از فشار روانی کم میکنه و گاهی میشه با اصرار مشکل رو برطرف کرد اما در خرید آنلاین فقط با صدا در تماس هستیم و خیلی مشکلات اینجوری حل نمیشن. در ثانی وقتی در بازار یکی سر آدم رو کلاه میزاره، به سادگی میشه دیگه ازش خرید نکرد و رفت جای دیگه، اما در خرید آنلاین انبوهی از کالاها در یک فروشگاه مجازی عرضه میشن و گستردگی کالاها باعث میشه وقتی از خرید از فروشگاه خاصی منصرف میشیم جایگزین کردن سخت باشه.
    • كياوش A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      3 1
      دوستان من يه راه حل بهتون ميدم كارى كه خودم ميكنم واسه اينكه بفهمين قيمت يه كالا موقع تخفيف حقيقيه يا نه اسم دقيق كالا رو با كدش واژه price سرچ كنين كه معمولا تو سايتايى مثل امازون ميتونين قيمت دلاريشو پيدا كنين عرف غير منصفانه بازار اينه كه بعد از تبديل قيمت اون رو ضرب در ١٥٠٪‏ كنين اگه بيشتر از اين بود همينم خيلى نامرديه ها بدونين واقعى نيست قيمت يادمه سايت د.... عينك نايك ١٠٠ دلارى رو قيمت گذاشت حدود دوميليون تومن با كد كالا واسشون كامنت گذاشتم غير قابل انتشار تشخيص دادن ولى چند وقت بعد عينكا جمع شد يعنى اعتراض بهشون بى تاثيرم نيست حداقل ميترسونتشون
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    146 0
    تازگی ها تاخیر در ارسال امان منو دراورده . دیگه نمی خام خرید کنم ازشون.اسم نمی ارم چون حذف می کنید اما همشون عین هم شدند. اگر قراره از بیرون گرونتر باشن چه مرضی داریم از اینها بخریم؟
    • حمید A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      22 0
      مشکل دقیقا همینه که فروشندگان مجازی این رو به حساب زرنگی خود میدونن ولی در واقع دارند شغل خودشونو نابود میکنند و ضرر اصلی با خودشونه
    • حمید A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
      0 0
      فقط فروشگاهای انلاین نیستند بلکه سایت هایی که بیمه هم میفروشند مثل بیمیتو هم قیمت بیمه هاشون گرونتره و عوض اینکه ارزونتر باشه
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    128 0
    به نظرم مشکل اصلی در مشتری مداری است که مختص فروشگاه های مجازی هم نیست. شعار حق با مشتری است را همه می دهند اما در عمل مشتری هیچ حقی ندارد. یکی از دلایلش هم این است که مردم ما به ضایع شدن حقوق شان عادت کرده اند.
  • مشتری IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    92 0
    اول که یک فروشگاه مجازی تاسیس می شود مراقب هستند که مشتری ها زیاد و بیشتر شوند اما وقتی مشتری زیاد شد و فرصت جوابگویی به همه را ندارند به جای این که پرسنل خود را بیشتر کنند و از این طریق به اشتغالزایی هم کمک کنند تلاش می کنند با همان پرسنل همیشگی رفع مشکل کنند و به حساب خودشان جلوی هزینه های اضافی را بگیرند به عنوان نمونه یکی از فروشگاه ها که تبلیغات حراج سالانه اش همه شهر را پر کرده بود کالاهای خریداری شده را بعضا تا چند هفته دیرتر به مشتری رساند و در جواب اعتراض می گفتند سرمان شلوغ بود نتوانستیم به موقع بفرستیم من یکی که اصلا فراموش کردم چنین سفارشی داده ام و بیش از 3 هفته پس از سفارش پیامک ارسال کالا برایم آمد
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    84 0
    ای کاش فروشگاه های مجازی با سابقیه که با زحمت این همه مشتری را برای خود دست و پا کرده اند به هوای سود بیشتر شب عید یا شب یلدا مشتری های خودرا از دست ندهند من یکی که اپلیکیشن های آن ها را از گوشی خود پاک کرده ام و ترجیح می دهم خرید حضوری داشته باشم تا اعصابم راحت تر باشد
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    59 1
    من تا حالا سفارش خرید ندادم چون قیمت هاش از بیرون بسیار گرانتر است
  • بی نام RU ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    68 1
    بجز اینا تخفیفات ویژه سایت بامیلو جالبه ،گوشی موبایل میزاره همون لحظه میزاره مینویسه که تمام شد.خیلی جالبه.یعنی فروش های ویژه ای کعه میزاره فقط برای تبلیغاته و گرنه فروشی نداشته است.
  • رزا سادات A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    53 0
    بله متاسفانه از سایت ...یه عود رو میخواستم بخرم که تموم کرده بود و درخواست کردم وقتی موجود شد بهم اعلام بشه .. توی همین مدت توی مغازه نزدیک خونمون خریدم 3 تومن همون عود رو.. بعدا ...اعلام موجودی داد و 9 تومن قیمت داده بود که اگه می خواستم ارسال هم کنن 14 تومن میشد برام ... اگه قیمت کالا رو نداشته باشی واقعا برات گرون تر از خرید فیزیکی هستش.. من چندین خرید آنلاین انجام دادم که بعدا دیدم گرون تر از مغازه برام در اومده
  • بی نام RO ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    47 0
    من دوبار خریدم کلاه سرم رفت .دیگه امکان نداره بخرم
  • تامین کننده A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    118 2
    سلام .. من خودم تولید کننده هستم در دیجی کالا، میز تلویزیون می فروشم، یه روز از دیجی کالا به من زنگ زدن برای شگفت انگیز شب یلدا، به من گفتن چه قدر می تونی تخفیف بدین برای جنس هاتون، منم گفتم نهایت 10 درصد، گفتن کمه پس برو تو سیستم قیمتت رو ببر بالا بعد 25 درصد تخفیف بده..
  • بی نام US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    82 0
    عجیبه که فروشگاههای مجازی هیچ پولی بابت اجاره مغازه نمیدن ولی قیمتهاشون با فروشگاهها یکیه
  • بی نام RO ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    40 1
    واقعا همینه همه مشکلات رو گفتید ولی یه چیزی جا موند بارهاشده جنسی رو موجود در انبار میزنند ولی در واقع موجود نیس و شما اگه قبل سفارش تماسی داشته باشید میگن ببخشید موجود نیست و در مورد گرونی هم که فقط از این سایت ها میشه برای این استفاده کرد که اگر جنسی رو خواستی از بیرون بخری هواست باشه گرونتر از قیمت انلاین نباشه
  • حمیدی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    49 3
    کالای بنجل را هم اضافه کنید.من دوستی دارم که با چند فروشگاه آنلاین معروف کار میکنه.میگه همواره کالای بی کیفیت و مانده در انبارم را میدهم تو این فروشگاههای آنلاین .وقتی با کیفیت جنسی که خودش تو بازار و مغازه هاش میفروشه مقایسه کردم واقعا شوکه شدم.
  • کیکاووس IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    54 38
    بهتر بود حداقل آن را با خرید حضوری از بازار مقایسه می کردید. 3 سال است پایم را در بازار ها تهران نمی‌گذارم. پاساژ علاالدین احتمالا کلاه‌بردارترین نقطه تهران است. بازار رضا لپ‌تاپ‌های استوک را به‌جای لپ‌تاپ نو به‌راحتی به مردم ناآگاه می‌فروشد. شما به عنوان یک رسانه معتبر باید تشویق کنید. باید رقابت ایجاد شود تا این رقابت منجر به افزایش کیفیت شود. قطعا این فروشگاه‌ها مشکلاتی دارند اما این دلیل نمیشود کل مسئله را پاک کنیم. من خودم تعداد زیادی از خریدهای خود را انلاین انجام میدهم و ۳ بار به مشکل خوردم که ۲ بار مرجوع کردم و مشکلی پیش نیامد.
    • نیک IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      17 5
      شما اگر کمی به مسائل فنی وارد باشید مطمئنا در خرید حضوری مشکلی نخواهید داشت بنده هفته گذشته گوشی ای را از یکی از سایت های معروف انتخاب کردم که قیمت آن 585 هزار تومان بود ولی برای اطمینان و اینکه آن محصول را از نزدیک هم دیده باشم ، در مسیر برگشت به منزل به پاساژ علاالدین و بازر چارسوق مراجعه کردم و در عین ناباوری قیمت همان محصول با همان گارانتی 515 هزار تومان بود که با تخفیف 500 هزار تومان تمام می شد. من که دیگر حرف و قسم و سند این سایت ها را باور نمی کنم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    41 3
    یه جنس میخری یه جنس دیگه میفرستن یا اون چیزی که تو عکس میبینی با اون چیزی که دریافت میکنی زمین تا آسمون فرق داره
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    25 15
    مگه دستم کجه؟ چشمم کور خودم پا میشم میرم بازار خرید میکنم
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    47 3
    از مشغله مردم سوء استفاده میکنند... هر جنس آشغالی رو با اعتبار کاذبی که کسب کرده اند میندازن به مردم
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    23 55
    ولی من به عنوان فروشنده با یکی از همین سیستم ها در حال کار کردن هستم. ایراد در زمان ارسال کالا رو میشه وارد دونست. اما خیلی از مواردی که گفته شد به ندرت میتونن اتفاق بیفتن. در مورد شگفت انگیز قوانین مشخصی وجود داره. اما با این حال ممکنه برخی از فروشنده ها بتونن این قوانین رو دور بزنن خبرانلاین عزیز بارها شاهد چنین رفتاری از جانب شما بودیم. اون از مصاحبه هاتون با آقای عقبایی رئیس اتحادیه مشاورین املاک که در سالهای رکود مسکن سالی 4 یا 5 بار با خبر انلاین مصاحبه میکرد و هی پشت سر هم میگفت که مسکن داره گرون میشه مردم سریع خرید کنند که خب خیلی ساده میشه فهمید چه موضوعی پشت پرده شما و آقای عقبایی بوده و این هم الان که شب عید باز میخواید مردم رو به سمت اصناف سنتی ببرید.
    • رس A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      12 2
      دوست عزیز اینها تجربه بسیاری از مشتریان این فروشگاهها است، و متاسفانه مردم باز هم با شنیدن این اشکالات در صدد کم کردن خرید خود از آنها نمیشوند.
    • محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      15 2
      وقتی فروشگاه مجازی و آنلاین علنا از اعتماد مردم سوء استفاده می کنه چرا باید مردم رو تشویق به خرید از اونها کرد؟ اگه خبرآنلاین این کار رو می کرد اونوقت حتما یه پشت پرده هایی بود. بر فرض بخوان مردم رو شب عیدی به فروشندگان سنتی ارجاع بدن. ایرادی داره؟ شب عیدی جلوی کلاهبرداری آنلاین فروش ها رو گرفتن بده؟ سب یلدا که سرمون کلاه رفت حسابی حداقل شب عید سرمون کلاه نره. مگه فروشنده سنتی گناه کرده که نباید شب عید مشتری داشته باشه هرچند در بین اونا هم کلاهبردار کم نیست اما این کامنت شما نشون میده یه پشت پرده هایی در این فروشگاه های مجازی وجود داره که بعضیاش توی کامنتای بالاتر لو رفته
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    45 0
    یه زمانی خوب بود... الان دیگه هیچ تضمینی به اصالت کالا نیست من خودم مواردی را می شناسم که طرف جنس ایرانی که تو مغازه ش میفروشه 15 تومن نو دیجی گذاشته 50 تومن ... همه هم میگن به به و میخرن
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    37 1
    من خرید کردم به من جنس باز شده تحویل دادن. جنس و به یکی دیگه فروختند پس داده حالا دادنش به من. این انصافه؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    52 0
    سابقه نداره تو هیچ کاری ورود کنیم و خرابش نکنیم. تا یه ذره سود میکنیم و بوی پول میخوره به دماغمون که وجدان و مشتری و بقیه کشکن
  • بی نام RO ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    34 0
    متاسفانه همه کار ایرانیها از جمله سیاست شده بزن درو و دید بلند مدتی وجود نداره سالهاست به همه چیز چه از طرف مسیولین چه خود مردم با دید موقت نگاه میشه
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    23 0
    مثل همه بهره وری ها از تلکنولوژی فرهنگ این یکی هم هنوز نیومده
  • جعفر رجبی A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    17 1
    هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    36 0
    امان از روزای تخفیف و چه میدونم جمعه سیاه و ... یه کلاه گشادی سر مردم میذارن که تا آخر سال نمیشه از زیرش اومد بیرون
  • زیکا A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    19 0
    گاهی اوقات وقت نداریم و عجله داریم خب سفارش میدیم اما نمیدونیم دست دو هست دست3 هست میگن 10 روز فرصت داری پس بفرستی چیو پس بفرستی لازمش داری که خریدی وگرنه خودم با پای خودم میرم میخرم دله دزدی زیاده توش
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    19 0
    ی رنگ سفارش میدی وقتی میرسه میبینی ی رنگ دیگس خب مگه دیوانه ایم
  • رهگذر IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    18 2
    تبلیغات دروغ چیزی که تو عکسها نمایش داده میشه با چیزی که دریافت می کنید کاملا متفاوته
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    18 0
    پاسخگو نیستند و از اعتماد مشتری سو استفاده میکنند
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    25 0
    واقعا گرون فروشی میکن ... من بارها و بارها جنس ارزونتر را از بیرون خریدم نه از سایتها ...
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    8 26
    ما چند بار خرید کردیم راضی بودیم. خیلی هم مودبانه برخورد کردند. فقط مشکل اش ساعت تحویل کالاست گخ من می اندازم پنج شنبه ها.
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    20 36
    باید انصاف داشته باشیم. خرید اینترنتی در کنار معایبی که دارد و کسی منکر آن نیست، مزایای زیادی دارد و رفته رفته به شیوه متداول تجارت تبدیل می شود.
    • بی نام RO ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      14 3
      ربطی به این بحث نداره
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    25 0
    الان دیگه خوب نیست.من میترسم خرید کنم پولم را دور بریزم
  • بی نام US ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    28 0
    من موافقم با ذکر این نکته که سنتی ها به درد نمی خوردند انلاین هم به درد نمی خوره. کلا همه چیزمون به همه چیزمون می آد
  • نیک IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    49 0
    من قبلا از طرفداران خرید آنلاین بودم و بیشتر خریدهاموم آنلاین انجام میدادم و به بقیه هم توصیه میکردم. ولی با توجه به اینکه بزرگرترین فروشگاه آنلاین ایران دروغ گو شده و سعی میکنه به هر نحوی و به هر میزان حتی هزار تومن سرت کلاه بذاره، کلا پشیمون شدم. تضمین کمترین قیمت دارن ولی وقتی پیگیری می کنی فقط دور خودت میچرخی جنسی که 60تومن تو سایت های دیگه هست رو قیمت گذاشتن 120 بعد تخفیف دادن میگن به صورت محدود و ویژه 80 تومن می فروشیم. همه جنساشون از مغازه گرونتره. فقط دروغ می گن حالا این فروشگاه بزرگترینشونه وای به حال بقیه شون
  • رس A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    12 0
    جالب است که من هم اکثر این تجربه ها را داشته ام. متاسفانه آن فروشگاههایی که جزو بزرگترین ها در این رده میباشند، این روزها بدتر از فروشگاههای نو پا عمل میکنند و به طور مشخص هیچ تلاشی برای رفع نقوص خود نمیکنند. این ماجرا زیاد پیچیده نیست، در ایران هرکسی زیاد بزرگ شود خراب میشود، وقتی یک فروشگاه بزرگ با این همه مشکل، باز هم راه نادرستش را ادامه میدهد و عذرخواهی هم نمیکند، ولی باز هم مشتریان زیادی دارد، چرا برای اصلاح باید هزینه کند در ایران تحریم کردن یک مجموع از سمت مردم، تعریف نشده است، همانگونه که کمپین های خودرو نخریم ، تخم مرغ نخریم و.... موفق نبودند. شاید یک دلیلش نداشتن رقیب باشد.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    3 2
    در مورد سایتهای دیگر نظری ندارم ولی در مورد سایت معروف فروش اینترنتی ، اجناس مختلف وضعیت مختلفی دارند .بعضی کالاها از بازار ارزانتر و بعضی گرانتر است .کیفیت هم بهمین منوال است. در مجموع اگر کمی آگاهی داشته باشیم مثبت میدانم. مثلا در کرج یک کارت حافظه را قیمت کردم ۱۲۰ تومان اما این سایت ۱۱۶ میداد که البته با استفاده از کد تخفیف بسیار پایینتر می افتاد.
  • بی نام GB ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    2 12
    من 90 وسایلمو آنلاین خرید میکنم وخیلی هم راضیم البته شاید بخلطر اینه که انگلیسم خخخخ
  • بی نام A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    8 0
    من هم اخیرا یه باتری موبایل سفارش دادم. خیلی تأکید کرده بودن که این محصول نسخه اصل هست و با بقیه محصولات فرق داره. پست پیشتاز رو انتخاب کردم که قرار بود حداکثر بعد از 72 ساعت برسه اما بعد از یک هفته تأخیر، زنگ زدم گفتن به این شماره تلگرام پیام بدین که کد رهگیری رو بفرستیم. کد رهگیری رو هم نفرستادن. بعد از حدود ده روز به دستم رسید و در کمال تعجب دیدم همون جنس تقلبی موجود در بازار رو گذاشتن داخل کیسه فریزر و ارسال کردن.
  • بی نام DE ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    9 3
    بنده در المان زندگی میکنم و تمام وسایل زندگی ، از اتو گرفته تا اتوموبیل رو انلاین سفارش دادم و تحویل گرفتم و فوق العاده اس. دو سه بار حنس معیوب فرستادن از بین صدها مورد سفارش، بلافاصله جنس رو پس گرفتن و پپل رو واریز کردن و هزینه ارسال هم با سایت هست. ولی در ایران کلا تجربه مفیدی ندارم، سه چهاربار خرید کردم، کلا کلاهبرداری و مسئولیت ناپذیری هست، یک بار هم که جنس دست دو لنز دوربین رو جای نو به بنده قالب فرمودن هنوز خیللللللللی کار داریم تا به گرد اروپا و امریکا و حتی اعراب برسیم
  • بی نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    5 0
    تقلبی بودن محصولات رو هم اضافه کنید. دوستم دو روز پیش کاور با قیمت گزاف برای گوشیش گرفته تقلبی دراومده. وقتی کاور رو استفاده میکنه قلم گوشی تو یه قسمت صفحه کار نمیکنه. میگن اگه مشکل فیزیکی نداشته باشه نمیتونیم مرجوع کنیم.
  • محسن A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    6 21
    بنده 6 ساله مشتری دیجیکالا هستم ،واقعا کارشون حرفه ایه ،تا حالا که مشکل نخوردم و به دوستان هم پیشنهاد کردم
    • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      1 10
      موافقم
  • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    8 0
    خرید ازفروشگاه های اینترنتی فاجعه است واقعا یه سرویس قابلمه واسه روز مادر خریدم بعد از 8 روز تحویل دادن از کیفیتش که دیگه نگیم یه چیزی تو مایه ضرب المثل کلاغ رو روجای قناری غالب کردن بودن تازه وبعد از یک هفته استفاده تموم تفلونها کنده شدن مواد سرخ کردنی به ماهی تابه می چسبید واقعا تجربه بدی بود تازه لوازم برقی دیگه فاجعه بار ترن
  • امين A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    6 0
    فروش انلاين يا حضوري هر دو مزايا و معايبي دارن و مردم خودشون انتخاب مي كنن، ما فروشگاه انلاين خوبم داريم و بعضي فروشكاه ها هم رسما كلاهبرداري مي كنند . همينطور مغازه هايي داريم كه منصف هستن و هميشه مشتري دارن و بعضي ها هم به خاطر گرون فروشي بازارشون كساده، هميشه رقابت وجود داره و بهترين انتخاب به نظر من با بررسي بيشتر انجام شدني هست. چه انلاين و چه حضوري ضعف ما در فرهنگ سازي و اموزش خريد هست چه انلاين و چه حضوري
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    7 1
    بعد بامیلو و دیجی کالا و ... میان میگن ما روزانه صد میلیارد فروش داریم و مار و ببینین چقدر پول در میاریم , آیا یه تومن این پول حلاله ؟ از گلوی آدم پایین میره ؟
  • محسن محمدي IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    15 2
    بنده شخصاٌ تجربه بدي در اين زمينه دارم: در اوايل دي ماه جاري به منظور تهيه هديه براي يكي از عزيزانم از ديجي كالا كالايي سفارش دادم كه پس از كلي تاخير كارتن بسته بندي شده شركت ديجي كالا با آرم و مشخصات آنجا و بصورت آكبند به دستمان رسيد ولي پس از بازگشايي فقط جعبه كالاي مورد نظر وجود داشت و كالاي مورد نظر نبود. چنيدين نوبت با كارشناسان تماس گرفتم و حتي پيام صوتي گذاشتم ولي نهايت پس از دو هفته گفتند ميبايست همان جا دم درب منزل چك ميكرديد و چون اين كار را نكرديد از نظر ديجي كالا جنس تحويل شده و شما هم هر كار توانستيد بكنيد مبلغ 850 هزارتومن من ضرر كردم و هركس ميخواد اينجوري خريد كنه را منصرف ميكنم. مدارك در صورت لزوم موجود است متشكرم
    • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      0 3
      احتمالا اون کالا تو انبار دیجی کالا نبوده و از تامین کنندگان شون گرفتن
    • محسن محمدي IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      2 0
      دوست عزيز بي نام: از لطف شما ممنون، خواستم موضوع را موجز بيان كنم واقعيت اينه كه كارتن جنس درب منزل تحويل مادر شده بقيه به علت شاغل بودن منزل نبودندو با توجه به اينكه از طرف پست و پيكهاي مختلف ماهانه اجناس متفاوتي به درب منزل آورده ميشده ايشان انتظار كالاي خاص با وزن خاصي نداشتند. اگر خودم تحويل ميگرفتم با توجه به اينكه منتظر جنسي با وزن حدود يك كيلوگرم بودم متوجه ميشدم. اين موضوع را هم گفتم تا بقيه هموطنان گول ديجي كالا را نخورند و حتماٌ وجود يا عدم وجود كالا و اصل يا فيك بودن را درب منزل كنترل كنند و درخواست كنند تا جنس زماني ارسال شود كه خود در منزل تشريف داشته باشند. بنده نيازي به خالي بندي ندارم دوست عزيز مدارك هم گفتم كه موجود است.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    8 2
    در ایران اول کار خوب هستن اما بعدا ک مشتری زیاد شد اول قیمتهارو میبرن بالا اجناس با کیفیت پایین میذارن .پاسخگو نیستن ،دیرمیفرستن ...من در یک حراجی بقول خودشون از ی فروشگاه معروف ک البته الان دگ مثل قبل مشتری نداره و ب زودی بسته میشه گوشی گرفتم دقیقا بعد بیست و هفت روز بدستم رسید با لوازم جانبی شکسته
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    8 0
    من یه پایه ps4 خریدم. نوع محصول نوشته نبود که مدلش چی بود. من‌ps4 pro دارم برای من پایه اسلیم فرستادن و به دستگاهم وصل نمیشه و‌پس فرستادم و دوباره برگشت زدن. حرفشونم‌این بود شما باید زنگ‌می‌زدین می پرسیدین
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 5
    من که خرید میکنم از اونایی که معتبر هستن. ولی تنها دلیل خرید نکردن رو اگه بخوام بگم هزینه پست هستش یا همون هزینه ارسال کالا.
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 20
    من فقط از دیجی کالا میخرم.تا حالا هرچی خریدم خوب بوده و اصل بوده
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 19
    من دو تا گوشی موبایل و ترازو و تلفن بی سیم و لوازم ارایشی از دیجی کالا خریدم همش عالی بوده تازه از قیمت بازار هم بعضی هاش ارزون تره
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    2 14
    گوشی رو از مغازه خریدم فرداش خراب شد اخرم قبول نکرد فروشنده. دو ساله یه گوشی رو از دیجی کالا خریدم داره خوب کار میکنه تازه گارانتی هم داشت
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    19 0
    دیجیتال کالا از وقتی داره با تامین کننده کار میکنه و محصول تو انبار خودش نیست جنس ها بی کیفیت شدن
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    2 0
    کلا توی ایران از مغازه تا شرکت گرفته تا حتی سایت خبری جنبه ی مشتری زیاد و رونق کار و کتسبیشون رو ندارن تا یکم سرشون شلوغ میشه شروع میکنن به بد حرف زدن با مشتری قیمت هارو بالا میبرن،جنس بنجل میدن دست مردم دیجی کالا واقعا اولش خوب بود ماهی نبود که من دو قلم جنس ازش نخرم ولی الان یک سالی هست که نخریدم چون عملا با قیمت خیلی بالاتر جنس رو میندازه به مشتری اونوخ بعد از اینکه هی زنگ زدی و التماس کردی که چرا کالای منو مفرستادید اونا هم بگن سرمون شلوغه،تو که نمیتونی دوتا پیک متوری رو مدیریت بکنی خودت رو با امازون مقایسه نکن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    2 0
    هزینه پست خیلی بالاست
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    1 5
    من با کد تخفیف از دیجی کالا خرید کردم از بازار ارزونتر افتاد
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    0 2
    والا همه خودشون پیج و کانال تو اینستا و تلگرام زدن ملت هم ازشون خرید می کنن دیگه واسطه می خوان چکار فکر کنم مردم به سمت این جور خرید ها هجوم بردن و فروشگاه آن لاین هم دیگه جواب نمی ده
  • محمدرضا A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    0 1
    کلاه برداری تو این سایت ها کاملا طبیعیه کدوم واسطه واسه رفاه حال مشتری قدم برمیداره؟
  • مهدی A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    1 2
    بامیلو دیجی کالا دیگه تموم شد ماجرا