۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
شستشوی نماد تهران پس از هشت سال

برج آزادی تهران درآستانه سال نو و پس از هشت سال شستشو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی؛ نعمت‌اله پایان، رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی گفت: شست و شوی برج آزادی که همه سال ها در عید نوروز یکی از مقاصد گردشگران و تهران گردی‌های شهروندان تهرانی است از هفته گذشته به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی آغاز شده و دراین هفته به اتمام می‌رسد.

وی توضیح داد: در جلسه ای که ابتدای بهمن ماه با نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشتیم در خصوص این شست و شو و همچنین مرمت های دیگری که در برج نیاز بود توافق لازم صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز به زدودن غبار از برج خصوصا در محور شرقی برج احساس می شد، شست و شوی برج، بر اساس تکنیک راپل آغاز شده است. پیش از این تجربه شست و شوی برج در طبقات داخلی را داشتیم و سعی کردیم از همین روش در شست و شوی محوطه بیرونی برج استفاده کنیم. پایان ادامه داد: شست و شوی برج آزادی در یک مرحله انجام خواهد شد و برای این کار و جرم گیری نمای ظاهری برج آزادی از وسایل مکانیکی ویژه استفاده می شود که در تمام دنیا برای شست و شوی آثار باستانی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی افزود: با استفاده از این دستگاه ها و تجهیزات شست و شوی برج بدون آسیب و مشکل رساندن به بدنه صورت می گیرد.

رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی افزود: مجموعه برج با ویژه برنامه نوروزی "بهارانه" از دوم تا دوازدهم فروردین سال ۱۳۹۷ میزبان گردشگران است؛ بر همین اساس ما تدابیری برای افزایش زیر ساخت ها در برج پیش بینی کردیم.

وی از تجهیز رستوران، آماده سازی کافی شاپ در خروجی شمالی و راه اندازی گالری برج به عنوان تغیرات جدیدی یاد کرد که در آستانه سال جدید در برج آزادی اعمال شده است.

وی در پایان، اجرای کنسرت، مراسم آئینی و مناسبتی، برنامه های ویژه بانوان و بانوان سرپرست خانوار، برپایی سفره هفت سین و نمایشگاه های هنری، عکاسخانه سنتی، برپایی غرفه های صنایع دستی و عرضه سوغات مناطق مختلف کشور را از دیگر برنامه هایی ذکر کرد که در نماد تهران برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

برج آزادی پیش از این در سال ۱۳۸۸ و بعد از بیست سال شست و شو شده بود.

نماد تهران دی ماه امسال ۴۶ سالگی خود را تمام کرد؛ عملیات ساختمان مجموعه میدان و برج آزادی اوایل سال ۱۳۴۸ آغاز و در ۲۴ مهر ۱۳۵۰ به پایان و سرانجام این برج در تاریخ ۲۶ دی همان سال به بهره برداری رسید.

42236

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =