چهارشنبه 4 مهر 1397
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:24:21 چاپ

ترامپ تیلرسون را برکنار کرد/ پمپئو وزیر خارجه شد

بین الملل > آمریکا - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور را برکنار کرد.مایک پمپئو رئیس سازمان سیا جایگزین رکس تیلرسون شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترامپ در صفحه توئیتری خود با اعلام این خبر نوشت:

مایک پمپئو رئیس سیا، وزیر امور خارجه جدید ما خواهد شد. او کارش را به خوبی انجام خواهد داد. از تیلرسون به خاطر خدماتش تشکر می کنم. جینا هسپل رئیس جدید سیا خواهد شد، که به نوبه خود اولین زن در این سمت است. به همه تبریک می گویم!

در همین راستا وب سایت سی ان ان اعلام کرد که یک مقام ارشد دولتی به این خبرگزاری اعلام کرده است که ترامپ در روز جمعه از تیلرسون خواسته بود تا از مقام خود کناره گیری کند.

رئیس جمهور آمریکا در این راستا معتقد بود که کناره گیری رکس تیلرسون در بهترین زمان ممکن انجام شده است. علت آن هم گفت و گوهای آمریکا با کره شمالی و دیگر مذاکرات تجاری مختلف واشنگتن است.

مایک پمپئو نیز طی اظهاراتی از رئیس جمهور آمریکا به خاطر سمت قدیم و جدید خود سپاسگزاری کرد.

پمپئو در اظهارات خود مدعی شد که  آمریکا تحت رهبری ترامپ از امنیت بیشتری برخوردار شده و وی مشتاقانه آماده است تا نماینده ترامپ و مردم آمریکا برای بقیه کشورها و همچنین عامل رونق ایالات متحده باشد.

52311

12 دیدگاه
  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:43:46
    پاسخ
    29 23

    یک کار درست ولی دیر هنگام ، ترامپ باید زودتر از اینها وزیر محافظه کارش را برکنار میکرد،کنش و واکنشهای تیلرسون در برابر چالشها ابدا در حد وزارت خارجه امریکا نبود بخصوص در مورد سوریه و روسیه ،برخورد اهنین و قاطع باید در دستور وزیر جدید باشد

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 17:46:32
      1 5

      شما آمریکایی هستی که فارسی بلدی؟

    • بدون نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 18:47:22
      2 0

      چي داري مي گي، ترامپ كم ديوانه است اينم بياد تكميل بشن?

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 19:20:07
      3 2

      پاچه خواری امریکا حال میده ؟ ساعتی چند میدن

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 21:34:27
      1 4

      واقعاً شما ایرانی هستید؟ طوری نوشته‌اید که آدم خیال می‌کند یک آمریکایی صاحب‌نظر و وطن‌دوست دارد در مورد وزیر خارجه کشورش اظهار نظر می‌کند. «برخورد آهنین و قاطع» آمریکا با سوریه و روسیه یعنی چه؟ یعنی سرشاخ شدن و شروع جنگ؟ و آیا به نفع «ایران» است؟ آمریکا به کدام کشور حداقل در منطقه ما حمله و آن را اشتغال کرده که مردمش خوشبخت شده باشند؟ افغانستان با 111 هزار کشته در این مدت؟ عراق تعداد کشته‌ها را نمی‌دانم اما می‌دانم آمریکا قبل از حمله مستقیم تقریباً 500 هزار کودک عراقی را با تحریم عراق کشته؟ لیبی؟ مخالفت با جمهوری اسلامی یک مسأله است و دشمنی با ایران مسأله‌ای دیگر. شما را به خاطر خدا و به خاطر ایران و ایرانی، کمی منصفانه و «واقع‌گرایانه» به نتایج اقدامات آمریکا در منطقه بنگرید.

    • کریم
      چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 00:09:06
      3 0

      البته آهنش خیلی وقته زنگ زده

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:51:43
    پاسخ
    35 10

    و اینچنین جنگ آغاز می شود.

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 17:47:02
      0 0

      برجام سایه جنگ رو از بین برده. چرا تو دل مردم رو خالی می کنید؟

  • مهناز
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 17:41:44
    پاسخ
    0 2

    برا ایران بد میشه یا خوب؟

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 18:47:36
    پاسخ
    1 0

    دایه دایه وقت جنگه

  • رضا
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 18:51:30
    پاسخ
    3 1

    هیچ غلطی نمیکنه ، بچرخ تا بچرخیم .

  • سمندون
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 20:21:45
    پاسخ
    2 1

    بوی جنگ می اید

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین