ایسنا نوشت: یک عضو فراکسیون امید گفت: باید در نتایج آراء استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قانون تمکین کنیم و تهمت‌زنندگان توبه کنند.

مصطفی کواکبیان در جلسه نوبت بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: حتی اگر مبنا را در شمارش آراء استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۴۸ نفر در نظر بگیریم، باز استیضاح ربیعی رای نیاورد. تهمت‌زنندگان از قانون تمکین کرده و توبه کنند.

نماینده مردم تهران در واکنش به طرح مباحثی توسط احمد امیرآبادی در جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: از فراکسیون امید ۱۱ نفر طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کردند. ما در مجمع عمومی و شورای مرکزی فراکسیون امید جلسه گذاشتیم که آخرین جلسه آن ظهر امروز برگزار شد، تصمیم گرفتیم با استیضاح مخالفت کنیم.

وی یادآور شد: به خدا هیچ پیچیدگی در کار نبود اما اگر قرار بر انجام کار فراکسیونی باشد ما نسبت به عملکرد برخی فراکسیون‌ها در مجلس خیلی حرف‌ها داریم.

درخواست تاجگردون برای بررسی مجدد آرای استیضاح ربیعی

همچنین غلامرضا تاجگردون در تذکری مستند به مواد ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۲۸ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: رئیس مجلس امروز در اداره جلسه رای‌گیری با دقت نکاتی را درباره حاضرین اعلام کرد. طبق ماده ۱۰۰ آیین‌نامه تشخیص عده حاضر با استفاده از تابلو است که اول جلسه و قبل از اخذ آرا باید اعلام شود. ماده ۱۲۸ هم می‌گوید به مجرد اعلام اخذ رای تعداد نمایندگان حاضر به استناد دستگاه شمارشگر اعلام و اخذ رای آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: آقای لاریجانی شما در جلسه نبودند. رئیس جلسه تعداد حاضرین را ۲۴۸ نفر اعلام کرد و موقع شمارش ۲۵۳ رای به عنوان مجموعه آرا اعلام شد. من نمی‌خواهم سوءبرداشت شود اما حتی یک نفر بعد از پایان شمارش وارد جلسه شده و در حال جمع کردن آرا رای خود را به گلدان انداخته است.

تاجگردون با بیان اینکه مجلس باید حافظ رای ملت باشد، گفت: هیات رئیسه به وجدان خود در برابر قسمی که یاد کرده، رجوع کند و مجدداً آیین‌نامه را بررسی کند. آقای وزیر با یک رای باطله وزیر شد و حق مردم در اختیار چنین شخصی قرار گرفته است در حالی که رای موافقین استیضاح بیشتر بوده است.

تاجگردون در پایان خطاب به رئیس مجلس گفت: آراء استیضاح را مجدداً بررسی کنید. به هر نتیجه‌ای رسیدید ما آن را قبول می‌کنیم اما در برابر وجدان خود، خون شهدا و قرآن مسئول هستید.

قوامی: استیضاح فردا از دستور خارج شود

هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به بند ۳ ماده ۲۴ گفت: ما مشکلات مهمی داریم. نرخ ارز در این چند ماه تغییر کرد. شورای پول و اعتبار یک بار با سیاست‌های پولی نرخ سود را به ۱۵ درصد کاهش داد و به همین دلیل اتفاقات ارزی ناچار شدند گواهی‌های سود ۲۰ درصد چاپ کنند و ۲۳۰ هزار میلیارد تومان از حساب‌های یکساله از سود ۱۵ درصد به ۲۰ درصد شیفت پیدا کند.

وی افزود: مشکلات و مسائل مهمی وجود دارد. باید یک هم‌اندیشی بین دولت و مجلس باشد. استیضاح با این کیفیت برگزار شد و وقت مجلس گرفته شد. اگر استیضاح خیلی مهم بود باید خیلی محکم به آن پرداخته می‌شد. فرصت‌ها را اینگونه از مجلس، دولت و حاکمیت می‌گیریم. اگر امکان دارد استیضاح فردا از دستور خارج شود چراکه بودجه از شورای نگهبان بازگشته، اگر هفته آینده اصلاحات بودجه را برطرف نکنیم یا همان بند مربوط به زمین بازگردد هزار میلیارد از رقم کل بودجه تغییر می‌کند. یعنی کلیات باید مطرح شود.

وی در پایان گفت: اگر تا قبل از پایان سال بودجه را تصویب نکنیم باید بودجه سه‌دوازدهم مطرح کنیم. این موضوع مهم است باید براساس اولویت‌ها به امور بپردازیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =