ایرنا نوشت: « خالد بن محمد العطیه » معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر بر لزوم گفت وگو با ایران به منظور حل اختلافات و تامین امنیت منطقه تاکید کرد.

روزنامه الشرق قطر روز جمعه نوشت، العطیه در گفت و گو با سایت تخصصی امور دفاعی و مسایل نظامی ، اظهار داشت ؛ ما به یک چارچوب و توافق میان همه بازیگران منطقه نیاز داریم تا بر اساس آن امنیت خود را تامین کنیم . منطقه ما از جنگ و درگیری خسته شده است زمان پایان دادن به نبردها و صحبت کردن در مورد پیشرفت و رفاه مردم است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون موضع آمریکا درباره ایران و تاثیر تعیین وزیر خارجه جدید آمریکا بر توافق هسته ای ، اظهار داشت ؛ موضع ما در این خصوص روشن است . قطر همیشه خواستار حل موضوعات منطقه از طریق گفت و گو بوده است .ما همیشه خواستار گفت وگوی فراگیر برای امنیت و ثبات منطقه هستیم.

وزیر دفاع قطر همچنین بر لزوم اجرایی شدن پیشنهاد «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور برای همکاری امنیتی بین کشورهای منطقه با حضور همه بازیگران و با هدف دستیابی به صلح و امنیت تاکید کرد.

العطیه در این مصاحبه تنها راه برای حل مناقشه این کشور با عربستان ، امارات ، بحرین و مصر را گفت وگو و اصل احترام این کشورها به حق حاکمیت قطر اعلام کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    1 0
    کاش حاکمان ما هم اینطوری فکر میکردند