میزان نوشت: معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف سردشت شهرستان بشاگرد در پی اعلام رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

مظفرحمزه ئی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف سردشت شهرستان بشاگرد؛ در پی اعلام رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

او اعلام کرد: در پی طرح پرونده‌ای به موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان و صدور حکم قصاص در همین رابطه، اعضای شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد براساس موازین قانونی و به منظور ایجاد صلح و سازش، تلاش‌های خود را آغاز کردند.

رئیس شورای حل اختلاف استان هرمزگان یادآور شد: با ورود شورای حل اختلاف به این پرونده و پس از تشکیل جلسات مستمر با حضور اعضای خانواده مقتول و معتمدین محلی، خوشبختانه تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد مثمرثمر واقع شد و خانواده مقتول از اعمال مجازات قصاص صرف نظر کرده و رضایت خود را اعلام کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین درفرهنگ اسلامی است و برهمین اساس نهادقضایی شورای حل اختلاف به منظور گسترش این فرهنگ درسطح جامعه نقش بسیار برجسته‌ای راایفا می‌کند.

او ابراز امیدواری کرد: اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان هرمزگان با عمل به مبانی قانونی وتحقق اهداف پیش بینی شده درآینده نیز همچون همیشه با هدف گسترش فرهنگ صلح وسازش درسطح جامعه به شکل موثرتری به ارائه خدمت بپردازند.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =