رهبر معظم انقلاب ۱۱ خرداد ۷۴ درباره مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی فرمودند: سال ۵۸، پسر یکی از آقایان، مشکل عاطفی برای پدرش درست کرده بود، امام سخنی گفتند هر چند من احمدآقا را بسیار دوست دارم، اما چنانچه او را بگیرند یا بکشند، در باطنِ قلبم متأثّر نمی‌شوم یا تکان نمی‌خورم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از کانال تلگرامیKhamenei_ir، گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است: 

* به یاد دارم که امام دو مرتبه گفتند: احمد برای من #اعزّ_اشخاص است. آقای هاشمی نیز این مطلب را همان وقت در خطبه‌های نماز جمعه نقل کردند؛ چون اتّفاقاً هر دو دفعه با هم بودیم که این حرف را از امام شنیدیم.

*بار اوّل در سال پنجاه و هشت، به مناسبت جریانی که پسر یکی از آقایان، مشکل عاطفی برای پدرش درست کرده بود، امام سخنی به این مضمون گفتند که هر چند من احمد آقا را بسیار دوست دارم، اما چنانچه او را بگیرند یا بکشند، در باطنِ قلبم متأثّر نمی‌شوم یا تکان نمی‎خورم. حرف عجیبی بود که قوّت قلب امام را نشان می‎داد.

*بار دوم، همین اواخر بود که ایشان به مناسبتی در خلال صحبت گفتند - رسم امام این بود که حرف‎هایی را که می‎خواستند بزنند، گاهی مستقیم نمی‎گفتند؛ بلکه در خلال صحبت به شکلی وارد می‌کردند - احمد که اعزّ اشخاص در نظر من است، اگر مثلاً چنین کند، با او برخورد می‌کنم. به‌هرحال، اعزّ اشخاص بودند.

*حاج احمدآقا نيز مشاوری امین برای امام بودند. امام هم زمانی جمله‌ای با این مضمون گفتند که احمد هیچ چیزی را به من نسبت نمی‌دهد که من نگفته باشم. این گواهی ِامام بسیار با ارزش و مهم است. همین‌گونه هم بود. ما هم تا آن مقداری که دیدیم، همین را حس کردیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763579

برچسب‌ها