۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
تصاویر | عفرین غارت شد

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از عملیات گسترده غارت و سرقت دارایی‌های غیر نظامیان شهر عفرین از سوی ارتش ترکیه و شبه نظامیان مخالف سوری وابسته به دولت آنکارا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از روز گذشته که ارتش ترکیه به همراهی ارتش ازاد سوریه کنترل شهر عفرین را به دست گرفته است، تصاویری در فضای مجازی و رسانه های خبری عربی منتشر شده است مبنی بر اینکه نظامیان ترکیه و ارتش آزاد در حال غارت کردن شهر هستند.

این در حالی است که ساکنان عفرین در حال تخلیه شهر هستند و به نبل و الزهرا پناهنده شده اند. این تصاویر و اخبار را خبرگزاری فرانسه افشا کرد و طی آن کانال های تلگرامی تصاویری بیشتری از تخریب و غارت شهر منتشر کردند.

در همین حال ‌ایسنا به نقل از روزنامه النهار گزارش داد:  دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای ترکیه و شبه نظامیان مخالف سوری بعد از ورود به شهر عفرین شروع به غارت و سرقت دارایی‌های غیر نظامیان، خودروها و مغازه‌های ساکنان این شهر واقع در شمال غربی سوریه کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز ده‌ها تصویر را منتشر کرده است که اقدام ارتش ترکیه و شورشیان ارتش آزاد سوریه در  غارت و سرقت  دارایی‌های غیر نظامیان بعد از ورود  آنها به شهر عفرین را اثبات می‌کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه به‌ نقل‌ از برخی منابع، گفت‌: تعداد زیادی از روستاها از سوی نیروهای عملیات شاخه "زیتون" تحت رهبری نیروهای ترکیه مورد غارت قرار گرفتند. علاوه بر این خودروها، منازل و ابزارهای کشاورزی این خانواده‌ها نیز از سوی این نیروها به سرقت رفته است به طوری که برخی از ساکنان عفرین خانه های خود را خالی از هر گونه وسیله  یافتند.

این مرکز  در ادامه‌ با اشاره به این که تعداد کشته‌ شدگان ارتش ترکیه و شبه نظامیان مخالف سوریه به ۴۹۶ تن از جمله ۷۸ سرباز افزایش یافته است، گفت‌، اما یگان‌های مدافع خلق کرد تاکید می‌کنند که شمار کشته شدگان کنونی ترک بسیار بیشتر از این آمار است.

دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۲۸۹ تن از جمله ۴۳ کودک و ۲۸ زن از غیر نظامیان کرد، عرب و مسیحی خبر داد که در جریان بمباران هوایی ، توپخانه‌ای و موشکی ترکیه و همچنین در کشتارهای منطقه عفرین، از بیستم ژانویه ۲۰۱۸ تاکنون جان خود را از دست دادند.  این بمباران‌ها همچنین موجب زخمی شدن صدها شهروند نیز شده است.

طبق این گزارش، نیروهای ترکیه و شورشیان سوری صبح روز یکشنبه وارد شهر "عفرین" شدند و مجسمه "کاوه آهنگر" و نمادهای فرهنگی کرد را در این شهر پایین کشیده و به جای آن پرچم‌های ترکیه را بر افراشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    81 27
    ما عاشق كردها هستيم و اشغالگر را با پس گردنى از عفرين بيرون خواهيم انداخت توسط مقاومت
    • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      3 1
      شما توكار كشورهاي ديگه دخالت نكني بهتره اون فقيه بين تركيه وسوريه است به ايران ربطي نداره
  • ارمین A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    35 18
    ترک ها و و نیروهای دیگر در عفرین بی ریشه اند و هیچگاه دوام نخواهند آورد.شب خواهد گذشت
  • بی نام DE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    37 15
    عفرین در سکوت همه دنیا توسط ارتش مثلا دوم ناتو و با جانیان بازمانده از جنگ سوریه بعد از 2 ماه اشغال شد و ثابت شد دوباره که فقط کوهها دوست کردها هستند
    • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      4 2
      همون كوهها هم زيادند
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    45 19
    اگر همین کارها رو اسرائیل میکرد صبح تا شب داشتیم اخبارش رو میشنیدیم.
    • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      1 0
      نکنه واقعا فکر کردی این خبر درسته؟معلومه که صدا و سیما این اخبار روجرات نمیکنه منتشر کنه چون میدونه خبر دروغه و ابرو و اعتبار نداشته خودشو میبره