ایسنا نوشت: پس از ساعت ها مذاکرات فشرده درباره تعیین رقم دستمزد کارگران در سال 97 ، سرانجام نمایندگان کارگری و کارفرمایی با افزایش 19.8 درصدی حداقل دستمزد به توافق رسیدند.

آخرین خبرها از جلسه دستمزد سال 97 حاکی از آن است که اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار در جلسه امروز با افزایش 19.8 درصدی حداقل دستمزدها در سال آینده و افزایش 12 درصدی سایر سطوح مزدی به علاوه 24188 ریالی مزد روزانه به طور کلی موافقت کردند.

البته با توجه به این که این توافق بدون حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر امور اقتصادی و دارایی و تنها با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است برای تصویب نهایی نیاز به جلب رضایت این دو وزیر نیز دارد.

در روز های گذشته نشست های فشرده مزدی میان گروههای کارگری و کارفرمایی با حضور وزیران عضو شورای عالی کار برگزار شده بود ولی به دلیل اختلاف نظر شدید دو طرف هیچ یک از جلسات سرانجام به نتیجه نرسید تا جلسات دستمزد سال 96 طولانی تر از سال‌های گذشته باشد.

در صورت افزایش 19.8 درصدی، حداقل دستمزد کارگران در سال آینده به یک میلیون و 114 هزار تومان خواهد رسید.

شورای عالی کار سال گذشته با افزایش 14.5 درصدی دستمزد موافقت کرد و بدین ترتیب حداقل دستمزد کارگران از 812 هزار تومان به 930 هزار تومان افزایش یافت.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    0 1
    اینها ظاهرآ تو باغ نیستن و اوضاع کارخانجات را نمیدانن من شغلم حسابرسیه و با انواع کارخانه ها سر و کار داره.همین الان نمیتونن حقوق کارگرها را بدهند و اکثرآ با تاخیر پرداخت میشه حالا 20 درصد هم اضافه بشهچون روی بیمه و حق سنوات هم تاثیر مستقیم دارهچه بلبشویی بشه تو سال 97
  • رضا A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    0 1
    کارفرمای بخش خصوصی هستم خواستم نتیجه جلسه خودمون رو هم اعلام کنم که شما آقایان حکم قطع همکاری با ۲ نفر از همکاران ما را صادر کردید و گرنه در شرکت ما جای کارگر با کارفرما عوض خواهد شد. در عوض پنجه ها مرگبار بیمه تامین اجتماعی خیلی از کارفرما ها را از پای درخواهد آورد.چرا که از هر کارگر و کارفرما ۴۵۰ هزار تومان نصیبش می شود. این در توان کارفرما نیست. شما تاوان اشتباه مدیریتی خود را خواهید داد.