شکایت از خبرنگار خط قرمز دولت است/ مسئولان به مردم پاسخگو باشند

در نشست جمعی از خبرنگاران با فرماندارویژه شهرستان سقز مسائل و مشکلات شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز؛ نظارت بیشتر بر ادارات جهت پاسخگویی، تلاش جهت بازگشایی مرزها با توجه به بیکاری گسترده و متاثر بودن بازار از این قضیه و در نتیجه رکود حاکم بر بازار، لزوم بررسی شبهات و انتقادات در مورد نحوه برگزاری انتخابات اصناف و نظارت بیشتر بر این امر، کنترل سطح قیمت ها در سطح بازار، بررسی دلیل طعم و بوی ناخوشایند آب شرب شهری، ضرورت تحول در سیستم مدیریت شهرستان و استفاده از افراد نخبه و کارامد در پست های مدیریتی، جمع آوری متکدیان، اعلام پروژه های سال آتی شهرستان و... از جمله سوالات خبرنگاران از فرماندار ویژه شهرستان سقز در این نشست بود.

فرماندار ویژه سقز در این نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران، گفت: تاکید و توصیه ما و همچنین سیاست دولت بر تعامل و پاسخگویی مسئولان ادارات با خبرنگاران است نه شکایت آنها و انتقاد خبرنگاران هم به صورت حرفه ای، مستند و برمبنای واقعیات باشد. خبرنگاری، حرفه ای سخت است که این قشر با عشق و علاقه خدمت به مردم و اعتقاد به نقش خود در روند توسعه، قلم می زنند. لذا شکایت از خبرنگار خط قرمز دولت است.

ورمقانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران، گفت: فرمانداری در حد مقدورات تلاش می کند که نظارت مناسبی بر عملکرد ادارات داشته باشد تا مسایل و مشکلات جامعه به حداقل برسد.

وی در مورد قضیه انتخابات اصناف، اظهار داشت: با توجه به پیگیرهای انجام شده، مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان تیمی مورد اعتماد جهت بازرسی و بررسی انتخابات اصناف اعزم و نتیجه را اعلام نمودند و باز اگر شبه ای باشد ما قانونمند پیگیری می کنیم و در این زمینه شاخص ما قانون برای حفظ حق الناس است. همچنان اگر بر طبق سند و مدارک تخلفی مشاهده شود، پیگیری و بررسی خواهد شد.

ورمقانی بیان داشت: خوشبختانه مشکلات روستای بله جر بصورت کامل با رضایت فی مابین اهالی روستا و امور آب حل شده و بر آنیم مسئله میرده هم حل شود. ولی تاکنون نتیجه قطی حاصل نشده، چون خسارات آن را باید از اسناد خزانه ملی تامین نمود.

فرماندار سقز خاطرنشان ساخت: تکریم ارباب رجوع سرلوحه کاری ادارات بوده، هست و باید باشد. تکریم ارباب رجوع برای صیانت از سلامت اداری، خدمات رسانی برتر و کیفی، جلب اعتماد مردم و حفظ حقوق شهروندی ضروری است و شهروندان نیز متقابلا به وظیفه خود عمل نمایند.

ورمقانی در پاسخ به سوالی دیگر خبرنگاران، گفت: بازارچه سیف به نقطه ای امیدوار کننده رسیده و مسئولان قول مساعد داده اند که حداکثر شهریور سال اتی زیرساخت بازارچه به اتمام برسد و بعد از آن بصورت مرز رسمی بازگشایی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در سقز بیان داشت: کمیته های ستاد تنظیم بازار را موظف نمودیم که قیمت ها را کنترل و با گران فروشی برخورد شود.

وی در ادامه گفت: باید نیازمندان واقعی راشناسایی و کمکشان نمود و با متکدیان و نیازمندان غیرواقعی برخورد نمود و این کار نیازمند فرهنگ سازیست.

ورمقانی گفت: بنده به فکر رفتن از سقز نیستم و تا لحظه ای که فرماندار سقزم به وظیفه خود عمل نموده و خدمتگزاری در هر جایگاه و مقامی باشد، برایم افتخار است.

فرماندار سقز، افزود: شهرستان سقز دارای ظرفیت گردشگری زیادی است. اما تاکنون نتوانسته ایم این پتانسیل ها را بالفعل نماییم.

ورمقانی اظهار داشت: ضروریست در جامعه مدیرانی با فکر و تخصصی جدید وارد عرصه شوند و سیستم اداری را متحول و پویا نمود.

وی به افتخارات ورزشی شهرستان سقز در سطح استان و ملی اشاره و گفت: ساخت هتل ورزش سقز سال ۹۷ به اتمام می رسد

فرماندار سقز، گفت: با توجه به مشکلات مالی پروژه جدیدی برای سالجاری تعریف نشده، بلکه تکمیل پروژه های نیمه کاره در اولویت قرار می گیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =