۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

ایرنا به نقل از رویترز گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اتحادیه اروپا و شش کشور متحد واشنگتن را تا اول مه 2018 (11 اردیبهشت) از اعمال تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا معاف کرد.

ترامپ به طور موقت شش کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کره جنوبی، کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا را از اعمال تعرفه های بالاتر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا که قرار است از امروز اعمال شود، معاف کرده است.

بر اساس اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری آمریکا که در ساعات پایانی پنجشنبه (به وقت محلی) منتشر شد، این کشورها همزمان با ادامه مذاکرات، تا اول مه از این تعرفه ها معاف هستند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، بعد از پایان این تاریخ، ترامپ با توجه به وضعیت مذاکرات درباره تمدید احتمالی معافیت موقت تصمیم گیری خواهد کرد.

تصمیم جدید آمریکا شامل اعمال تعرفه 25 درصد برای واردات فولاد و 10 درصد برای واردات آلومینیوم به آمریکا است که به نوشته رویترز عمدتا کنترل واردات از چین را هدف قرار می دهد.

کاخ سفید به نقل از بیانیه ترامپ از تصمیم ترامپ برای معاف کردن موقت این کشورها خبر داده و نوشت: کشورهایی که در فهرست تعرفه های جدید آمریکا قرار ندارند، می توانند با واشنگتن درباره چگونگی رفع نگرانی های امنیت ملی آمریکا در نتیجه واردات فولاد از کشورشان مذاکره کنند.

پیشتر، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان هشدار داده بود در صورتی که آمریکا واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا را از اعمال این تعرفه های معاف نکند، اتحادیه اروپا قاطعانه به آن واکنش نشان خواهد داد.

کمیسیون اروپا هم پیشنهاد داد اگر تعرفه های آمریکا علیه این نهاد اعمال شود، این کمیسیون آمریکا را در سازمان جهانی تجارت به چالش خواهد کشید.

کانادا و مکزیک در میانه مذاکرات با آمریکا بر سر پیمان تجارت آزاد کره شمالی موسوم به نفتا هستند و ترامپ هشدار داده که فقط در صورت مذاکرات موفقیت آمیز درباره این پیمان، این دو کشور را از اعمال تعرفه هایش معاف خواهد کرد.

ترامپ گفته کره جنوبی به دلیل اهمیت روابط امنیتی این کشور با آمریکا از جمله «تعهد مشترک دو کشور به رفع تهدید هسته ای کره شمالی» در این فهرست نخواهد بود.

رویترز افزود: «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی برای برگزاری نشست سه جانبه سران با حضور آمریکا و کره شمالی به منظور پایان دادن به تهدید هسته ای شبه جزیره کره تلاش می کند. ترامپ گفته علاقه مند است در این نشست شرکت کند هر چند که تاریخ و مکان آن هنوز تعیین نشده است.

 تصمیم عصر پنجشنبه ترامپ برای امضای سندی که تعرفه های جدیدی را برای کالاهای چینی اعمال می کند خشم پکن را برانگیخته است و این کشور تهدید کرده که به این جنگ تجاری تا پایان ادامه می دهد.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =