به بهانه زلزله دیروز گناوه و امروز دهدشت و فردای ... دوباره و صد باره متذکر می شوم زلزله در حال برنامه برای امدن است چون او طبیعتش برای لرزیدن است و بقای او به لرزیدن است!

ولی نمی دانم چرا ما مردم در ایران مسایل را فقط در روز حادثi مورد توجه قرار می دهیم و عملا بعد از چند روز پس از زلزله همه چیز فراموش و هر کس به کاری مشغول می شود؟ این روزهای طلایی را برای امادگی و ایمن سازی به سادگی از دست می دهیم و فردا پس از یک زلزله ۵ ریشتری در اشتهارد تمام تهران را با یک بحران جدی روبرو می کنیم! تازه این زلزله اصلی نیست وای اگر انچه تصور می شود و علم بر ما دیکته می کند رخ دهد؟

چقدر بی مسیولیتی در قبال مهمترین تهدید شهرهای کشور و بخصوص تهران؟ فراموش نکنید برای زلزله محتمل تهران بین ٤ تا ٦ میلیون کشته و زخمی برای تهران ده میلیونی تخمین زده میشود، برخی مطالعات حتی امار بیشتر با توجه به جمعیت متغیر شهر هم ارایه کرده اند، ایا زمان توجه به این دیو کشورشکن نرسیده است!

پس کی باید آن حرفهای بزرگ بعد از زلزله کرمانشاه عملی شود؟ شرایط لرزه خیزی کشور بد و تهران بسیار بد است به نقشه های زیر توجه کنید؛

لرزه خيزي و زلزله های مطرح رخ داده در ایران و تهران

لرزه خيزی تهران بزرگ/ استخراج؛ دکتر مهدی زارع- ٢٠١٨

دایره ها، زلزله ها و بزرگی دایره ها بزرگی زلزله است، باور بفرماید غفلتی که توسط مسیولین و مردم در حال انجام است در این مورد گناهی نابخشودنی است و تبعات انرا خواهیم چشید!

هر روز تعلل برابر هزاران کشته و میلیاردها دلار خسارت تخریب خواهد بود، به هر حال از نظر بنده از حالا تسلیت زلزله بعدی را عرض میکنم، شاید برخی بر بنده خرده بگیرند که شب عیدی این حرفها چیست؟ غفلت یعنی همین! عید و شادی بجای خود امادگی با اولویت بجای خود، این روزهای شادی در کشور باید پایدار باشد و برای ان و حفظ ان بایددقت داشت. نوروز بر همه نو-روز بادا

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    1 0
    واقعیتی انکار ناپذیر.
  • وطن دوست A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    1 0
    با عرض تبريك سال نو؛ آقاي دكتر اگر اهم كارهايي كه لازم است در كوتاه مدت و ميان مدت و بلند مدت انجام شود و به تفكيك هر ارگان و دستگاه و وظايف مسئولين و مردم به روشني مشخص شود شايد بهتر بتوانيم همگان را تشويق به آمادگي كنيم و هريك نقش خود را ايفا كنيم. فكر مي كنم لازم است برنامه مدون و با برنامه زمان بندي داشته باشيم. و قطعا پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله و استاداني دلسوز چون شما بهترين منبع براي تدوين چنان سندي هستيد.