هوای تهران پاک شد/ورود سامانه بارشی به کشور از فردا

ایسنا نوشت: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از پاک بودن هوای تهران خبر داد.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش دما و وزش باد شدید گفت: مسافران نوروزی از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و مستعد خودداری کنند.

حسین شهبازی اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته منتهی به 11 صبح امروز جمعه 3 فروردین با شاخص 45 در شرایط پاک قرار داشت.

وی در ادامه گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت نیز با شاخص 44 همچنان در شرایط پاک است.

همچنین احد وظیفه با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز (۳ فروردین) آسمان اغلب مناطق کشور صاف و آفتابی، گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، اظهار کرد: بعد ازظهر امروز در برخی مناطق استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۴ فروردین) اکثر مناطق کشور جوی پایدار همراه با وزش باد خواهند داشت، تصریح کرد: در این روز به سبب وزش باد شدید جنوبی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش دما محسوس و حدود ۸ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرد: به مسافران نوروزی توصیه می‌شود که برای جلوگیری از خسارات احتمالی از روشن کردن آتش و همچنین رها کردن آن در مناطق جنگلی و مستعد آتش سوزی خودداری کنند.

به گفته وظیفه از بعد ازظهر فردا با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب کشور رشد ابر و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که از اواخر وقت این روز رگبار و رعد و برق در این مناطق شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه (۵ فروردین) با توسعه سامانه بارشی در مناطق شمال غرب و به تدریج برخی مناطق غرب کشور و در بعدازظهر دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر همراه با رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به وزش باد شدید جنوبی و خیزش گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به کشور گفت: از اواخر وقت فردا و طی روز یکشنبه (۵ فروردین) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا صاف، در بعد ازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و روز یکشنبه (۵ فروردین) کمی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر در اواخر وقت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

42236

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =