ایرنا نوشت: سخنگوی کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: نشانه های آغاز جنگ سرد بین روسیه و آمریکا در حال افزایش است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی در پاسخ به پرسشی درباره روابط روسیه و آمریکا گفت: شاهد نشانه های زیادی از جنگ سرد هستیم و متاسفانه این عوامل در مناسبات بین المللی رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد که افزایش اقتدار و توانمندی روسیه تحت حکومت ولادیمیر پوتین خوشایند برخی کشورها نیست.
پسکوف گفت: هر قدر موقعیت روسیه ارتقاء می یابد برای این کشورها ناراحتی بیشتری بوجود می آید و آنها در امور بین المللی سخت تر رفتار می کنند.

وی افزود: این کشورها حتی آماده اند قوانین بین المللی را نقض کنند و زمانی که می خواهند بر روسیه فشار وارد آورند آماده اند تمام اصول را نادیده بگیرند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی این واقعیت را درک می کنند که روسیه بخش جدایی ناپذیر اروپا است و تصور اروپای در حال شکوفا و توسعه بدون مشارکت روسیه و بدون اینکه مواضع این کشور در مسائل آن مورد توجه قرار گیرد، امکانپذیر نیست.

جنگ سرد اصطلاح مربوط به حاکمیت تنش های نظامی و سیاسی در روابط بلوک شرق به رهبری اتحاد جماهیر شوروی و اردوگاه غرب به پیشگامی آمریکا است که پس از جنگ دوم جهانی آغاز شد و با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 پایان یافت.

تنش سیاسی میان روسیه و غرب از سال 2014 به دلیل الحاق کریمه اوکراین به خاک روسیه آغاز شد و غرب چندین بسته تحریم اقتصادی و مالی علیه روسیه وضع کرد که همچنان ادامه دارد و هر روز دامنه آن افزایش می یابد.

سپر پدافند موشکی آمریکا در اروپای شرقی و در مجاورت مرزهای روسیه دلیل دیگری بر افزایش اختلاف ها میان دو کشور است که بر روابط مسکو و واشنگتن سایه انداخته است.

روسیه نیز در مقابل از ساخت چندین سلاح هسته ای خبر داده است که می توانند از هر سامانه پدافندی در جهان عبور و هدف را با خاک یکسان کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =