بسته های مشکوک و دربسته را در هواپیماها نپذیرید

ایرنا نوشت: مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در توصیه به مسافرانی که قصد سفر با هواپیما را دارند، گفت: از پذیرش بسته های مشکوک و دربسته اجتناب کرده و در صورت مشاهده، نزدیکترین مامور پلیس را آگاه سازید.

احمد کاهه روز جمعه اظهار کرد: برای تردد در مسیر فرودگاه تا محل اقامت از وسایل نقلیه مطمئن استفاده کنید و بلیط ، گذرنامه و سایر مدارک شناسایی خود را به افراد ناشناس و غیر مسئول تحویل نداده همچنین در صورت مشاهده هر حرکت مشکوک در فرودگاه یا حین پرواز مورد را به مقامات مسئول گزارش دهند.
وی به مردم توصیه کرد: درطول سفر از نشان دادن محتویات کیف بویژه وجه نقد، زیور آلات و سایر اشیاء قیمتی به افراد ناشناس خودداری کنید. از همراه داشتن اشیاء ممنوعه با خود در مسافرتهای هوایی خودداری کرده و هیچ شیء و وسیله ای را حتی برای زمان کوتاه از کسی که اورا نمی شناسید به امانت نپذیرید یا امانت ندهید.
کاهه تاکید کرد: از نشان دادن یا تحویل دادن اسناد و مدارک شناسایی خود به افراد ناشناس خودداری کنید.
وی گفت: چنانچه هر فردی تحت عنوان مامور در خارج از گیشه های تعیین شده به شما مراجعه کرد از او کارت شناسایی بخواهید. از پذیرفتن هرگونه مواد آشامیدنی ، آرایشی، عطریات، و اسپریهای خوشبو کننده از افراد ناشناس جدا بپرهیزید و اهداف ، انگیزه و مدت اقامت خود را برای افراد ناشناس و بیگانه بازگو نکنید.
کاهه اضافه کرد: به توصیه وهشدارهای پلیس هواپیما، مهمانداران و دیگر افراد مسئول در فرودگاه و داخل هواپیما توجه کنید و پول و اشیاء قیمتی خود را در جای مطمئنی نگهداری کنید و همواره مراقب جیب خود باشید.
وی با اشاره به اینکه سعی کنید وظایف پلیس را در فرودگاه ها به دقت مطالعه کنید، گفت: بازدید و بازرسی وسایل مسافران در فرودگاه برای ارتقاء ضریب امنیتی و تامین سلامتی آن ها است براین اساس با پلیس همکاری کنید.
مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: مسافران سالخورده و افراد مسن در صورت نیاز به کمک و بروز مشکلات به مامورین پلیس فرودگاه یا کارکنان داخل هواپیما و مهمانداران مراجعه کنند.

42236

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =