توصیه‌های مراجع تقلید به فرمانده نیروی انتظامی چه بود؟

صبح امروز فرمانده ناجا راهی قم شد و با آیات عظام مکارم شیرازی، گلپایگانی و جوادی آملی دیدار کرده و با آیت‌الله نوری همدانی گفت‌وگویی تلفنی داشت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‎ها، مراجع تقلید در این دیدارها از اقدامات نیروی انتظامی تقدیر کرده و امنیت و آرامش کشور را مرهون تلاش‎های آنان دانستند. سردار اشتری هم در تمامی این دیدارها گزارش عملکردی از فعالیت‎های نیروی انتظامی ارائه کرد.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در ديدار سردار اشتری فرمانده ناجا، با تاکید بر اینکه پرونده شهادت در نیروی انتظامی همچنان باز است، عنوان کرد: این موضوع یک برکت و سفره برای نیروی انتظامی است که باید به صورت ویژه از آن استفاده کرد. کشفیات موادمخدر یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی است. افزایش آمار کشفیات نشان از تلاش‌های مستمر دشمنان برای آسیب‌رساندن به جوانان کشور را دارد. بنابراین برای رفع معضل اعتیاد بایستی علل گرایش برخی جوانان به مواد مخدر بررسی شود.

این مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک سفارش علمی است، اضافه کرد: تحقق این اقتصاد، نیازمند کوشش گسترده در حوزه اقتصاد اسلامی و بانک اسلامی است. پای بیگانگان نباید به کشور باز شود، دشمنان و معاندان کشورمان در صدد هستند تا به دستاوردهای نظام اسلامی آسیب برسانند.سبقت و سرعت در جاده فضيلت نيست، سبقت و سرعت در امور عقلي فضيلت است نه در امور جاده‌اي؛ براي کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، مردم بايد به قوانين احترام گذاشته و به تذکرات و توصیه هاي پليس توجه کنند.

همچنین سردار اشتري در این دیدار، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در سال گذشته به لطف الهی مأموریت‌های خود را به شیوه مطلوبی دنبال کرده است، اظهار کرد: هر چند در سال گذشته، فراز و نشیب‌ها و رخدادهای مختلفی را شاهد بودیم اما برای انجام رسالت‌های خود تلاش لازم را انجام داده‌ایم. انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مطلوب برگزار شد. در اربعین حسینی با استفاده از توان 30 هزار نفر از نیروهای انتظامی به شیوه مطلوب توانستیم امنیت بیش از دو میلیون زائر را تامین کنیم. توطئه‌های دی‌ماه با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری، تلاش نیروی انتظامی و بصیرت مردم خنثی شد، دشمن در دیگر توطئه‌ها همانند فتنه دراویش نیز نتوانست به نتیجه مورد نظر برسد.

وی با اشاره به آمادگی قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی، عنوان کرد: تصادفات و تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته کاهش داشته و نیروی انتظامی تلاش کرده تا مردم سفر خوبی را داشته و دچار کمترین حادثه شوند. نیروهای انتظامی در شهرهای زیارتی به صورت ویژه در حالت آماده هستند، نیروی انتظامی با تلاش برای افزایش رضایت مردم در مسیر رضای خداوند متعال حرکت کند.

امنیت کشور را مرهون تلاش‌ نیروی انتظامی هستیم

آیت‌الله لطف‎الله صافی‌گلپایگانی نیز در دیدار سردار اشتری فرمانده ناجا، ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی اظهار داشت: امنیت کشور را مرهون تلاش‌های نیروی انتظامی هستیم چراکه این نهاد در عرصه‌های مختلف برای تامین امنیت تلاش کرده است.خدمت نیروی انتظامی به نظام اسلامی ثواب و اجر بزرگی خواهد داشت. چراکه این کشور متعلق به امام زمان(عج) است و امام عصر از تلاش‌ها و خدمات نیروی انتظامی خرسند می‌شوند. نیروی انتظامی برای افزایش عزت و اقتدار کشور تلاش می کند، امیدواریم با این تلاش‌ها و زحمات بتوانیم پرچم نظام اسلامی را همیشه برافراشته نگه‌داریم و به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

همچنین فرمانده ناجا نیز در این دیدار با اشاره به اینکه نیروی انتظامی سال گذشته فعالیت‌های مختلفی را در راستای ارتقاء امنیت کشور انجام داده است، اظهار کرد: دشمنان به صورت مستمر به دنبال توطئه‌ برای آسیب‌ به نظام اسلامی هستند اما این توطئه‌ها با تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، هوشیاری مردم و تلاش نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی از جمله پلیس رفع می‌شود.

نیروی انتظامی بستر امنیت و آسایش را فراهم می‌کند

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در تماس تلفنی با آیت‎الله نوری همدانی از مراجع تقلید ضمن تبریک سال نو، گزارشی کوتاه از فعالیت های ناجا در عرصه های گوناگون ارائه کرد.

آیت‎الله نوری همدانی نیز که در مشهد مقدس به سر می برند، از فعالیت های نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد و این نیرو را دارای پرسنلی خدوم و پرتلاش دانست. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش نیروی انتظامی برای تأمین رفاه حال مردم در ایام نوروز تأکید کرد: زمانی که مردم در حال مسافرت هستند و استراحت می کنند این نیروی انتظامی است که بستر امنیت و آسایش را فراهم می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی در برهه های مختلف، خطاب به فرمانده ناجا اظهار داشت: ما قدردان زحمات شما و همکارتان هستیم.

حجاب الزامی است نه اجباری

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز نیز در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از عملکرد هوشمندانه پلیس در موضوعات گوناگون، ناجا را در انجام رسالت‌ها و وظایف خود موفق دانست. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای پلیس دیگر نقاط دنیا تفاوت دارد و با توجه به دشمنی‌های بسیار علیه ایران اسلامی وظیفه پلیس در ابعاد گوناگون به ویژه تأمین امنیت بسیار سنگین است، البته در حال حاضر امنیت کم‌نظیری در ایران وجود دارد که اقتدار نیروی انتظامی را نشان می دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به شبهه پراکنی‌ها علیه حجاب با عنوان حجاب اجباری، اجبار را به معنای تحمیل غیر منطقی دانست و اظهار داشت: برخی معنای اجبار را درست متوجه نشده‌اند و الزام و اجبار را اشتباه گرفته اند. الزام یعنی این که موارد قانونی و شرعی باید رعایت شود اما اجبار به معنای تحمیل غیر منطقی است که وجود ندارد، ترک خلاف قانون‌هایی مانند شراب خواری، سرقت و موارد مخدر از امور الزامی است که باید رعایت شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که همه باید نسبت به عمل به قانون ملزم باشند، ابراز داشت: وظیفه قانونی برای انسان الزام آور است که تنها مربوط به ایران و اسلام نمی‌شود بلکه در تمام دنیا قوانینی وجود دارد که برای انسان الزام‌آور است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) درباره اهمت حجاب، بر ضرورت تفهیم و تبیین مسأله حجاب تأکید و عنوان کرد: فقهای اسلام بر مسأله حجاب اتفاق نظر دارند، نگاه به حجاب باید مانند نگاه به دیگر قوانین باشد چرا که زیرپا گذاشتن الزام حجاب مانند زیر پا گذاشتن دیگر قوانین است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    9 0
    کاش یه نفر پیدا می‌شد از حق و حقوق مردم هم حرف می‌زد و به پلیس درمورد پرهیز از خشونت و رعایت حق‌الناس و لزوم حمایت از حقوق مردم در برابر دارندگان زر و زور صحبت می‌کرد.
  • سورنا IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    8 0
    تفاوت الزام با اجبار را یک بار دیگه حاج آقا توضیح بدن؟ من که متوجه نشدم.
  • ا A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    8 0
    حجاب از یک اندیشه دینی میاد، یعنی با تغییر دین تغییر حجاب هم هست، در ضمن در همین دین نگاه به حجاب به شدت متغیر و متنوع است. پس الزام به اجرای یک مدل خاص از یک حکم دینی خیلی متفاوت از الزام به قوانینیه که در تمام جوامع انسانی سوای از دین و قومیت و نژاد داره انجام میشه. در کنار اینها همون قوانین دیگه هم در جوامع مختلف به شکل های مختلف اجرا می شوند و احکام متفاوتی دارند که تابع نظر مردم و جامعه س، یعنی مردم میتونن در این قوانین تغییر ایجاد کنن. اینکه حجاب رو با دزدی مقایسه کنیم یا بگیم مثل دیگر قوانین که همه جای دنیا دراه اجرا میشه هست، درواقع گول زدن خودمون و دیگرانه. اگر منظور واجبات دینه نماز هم یک واجب دینیه ولی درباره ش مثل حجاب برخورد نمیشه، اگر بحث اجتماعیه پس نظر جامعه باید لحاظ بشه.
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    14 0
    من سوالم از این مرجع عالیقدر اینه که شما یک روایت تاکید میکنم حتی یک روایت دارید که پیامبر و حضرت علی برای این الزام به خیابانها و کوچه های مکه و کوفه لشکرکشی کرده باشند؟ آیا سندی دارید که پیامبر با کسی که شئونات را رعایت نکرده برخورد قهرآمیز کرده باشد؟