۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶

ایرنا نوشت: شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد : تظاهرات اعتراضی که اکثر آنها را دانش آموزان، معلمان و شهروندان نگران تشکیل می دادند، در 50 ایالت آمریکا علیه قانون حمل سلاح و خشونت ناشی از آن برگزار شد.

این شبکه تلویزیونی افزود: این تظاهرات دیروز(شنبه) به وقت محلی و به ابتکار نجات یافته گان حادثه تیراندازی دبیرستان 'استونمن داگلاس' واقع در پارکلند ایالت فلوریدا راه اندازی شد.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود:در 800شهر در داخل و خارج از آمریکا درهمبستگی بااین اعتراض سراسری تظاهرات برگزار شد.لس آنجلس،نیویورک،واشنگتن دی.سی ، هوستون،فلادلفیا و شیکاگو در داخل آمریکا و پاریس، لندن، سیدنی و توکیو در خارج از آمریکا از جمله این شهرهای بزرگ بودند.

در این اعتراضات سراسری که با شعار 'تجمع برای جان مان' برگزار شد، معترضان خواستار اقدام کنگره برای اصلاح قانون حمل سلاح شدند.

**اعتراض سراسری یک اعتراض ضد جمهوریخواه بود
درهمین حال تارنمای خبری واشنگتن اگزمینر به نقل از یکی از دانش آموزان نجات یافته از حادثه تیراندازی استونمن داگلاس که در جریان آن یک نوجوان 19 ساله 17 نفر از دانش آموزان این دبیرستان را با سلاح گرم به قتل رساند، این اعتراض را یک اعتراض ضد جمهوریخواه دانست.
بنابراین گزارش 'کیلی کاشوف' (Kyle Kashuv)، دانش آموز جان به در برده حادثه تیراندازی دبیرستان استونمن داگلاس در این باره گفت: راهپیمایی سراسری روز شنبه (روز گذشته) با شعار 'تجمع برای جان مان' در واشنگتن دی.سی (پایتخت آمریکا) به معنای ' ضدیت با حزب جمهوریخواه' بود.
به گزارش واشنگتن اگزمینر وی که با شبکه فاکس نیوز مصاحبه می کرد، افزود: من پس از حضور دراین واقعه، این راهپیمایی را به غایت ضد (حزب) جمهوریخواه یافتم.

***بیانیه کاخ سفید درباره راهپیمایی ضدسلاح در آمریکا
شبکه خبری سی ان ان روز یکشنبه همچنین گزارش داد : کاخ سفید به سبب برگزاری راهپیمایی سراسری ضد سلاح گرم بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که حفظ جان کودکان جزو نخستین اولویت های رئیس جمهوری آمریکا است.
این بیانیه ضمن ستایش از جوانان آمریکایی حاضر دراین اعتراضات سراسری که نخستین حق متمم اول قانون اساسی خود را تجربه کردند، می افزاید: حفظ جان کودکان از بالاترین اولویت های رئیس جمهوری است و به همین خاطر است که او از کنگره خواسته است تا مصوبه 'توقف خشونت مدارس' و 'کنترل سوابق جنایی' (NICS) را به تصویب رسانده وبا امضای رئیس جمهوری به قانون تبدیل شود.
در بیانیه کاخ سفید همچنین به اقدام وزارت دادگستری آمریکا اشاره دارد که بنابر تعهد رئیس جمهوری آمریکا، تبدیل یک سلاح قانونی به سلاح غیرقانونی را منع می کند.

***سکوت توئیتری ترامپ

در حالی که رسانه های بین المللی ، چهره های سرشناس در طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی آمریکا و همچنین خود کاخ سفید به این اعتراضات واکنش نشان داده اند، اما شخص رئیس جمهوری آمریکا، به این حرکت سراسری پاسخی نداده و تاکنون در سکوت توئیتری به سر برده است.

به گزارش ایرنا، سی ان ان شب گذشته(شنبه)ودرآستانه برگزاری این تجمع سراسری اعتراضی گزارش داده بود که بنابرنظرسنجی های صورت گرفته توسط تارنمای 'اسمرکانیش دات کام'تغییر در نگرش به حمل سلاح در آمریکا ایجاد شده است.
بنابراین گزارش، این نظرسنجی که از 19 تا 24 مارس برابر با 28 اسفند 96 تا چهارم فروردین ماه 1397 از 21 هزار و 239 نفر با این پرسش که 'آیا فرهنگ حمل سلاح در آمریکا تغییر خواهد کرد'؛ به عمل آمده نشان می دهد که تاکنون 52درصد به آن رای مثبت و 48 درصد نیز نظری مخالف داشته اند.

'نیکولاس کروز' 19ساله روز 25بهمن ماه به دبیرستان استونمن داگلاس واقع در «پارکلند» ایالت فلوریدا حمله کرد و 17 نفر را کشت و 14 تن دیگر را مجروح کرد وی سال گذشته میلادی «به دلایل انضباطی» از مدرسه اخراج شده بود.
این درحالی بود که پلیس فدرال آمریکا (FBI) متهم به سهل انگاری در نادیده گرفتن هشدارهای داده شده درباره کروز و متهم به نقض پروتکل های مربوطه به چنین هشدار هایی شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =