فرانسویها با اقدام مکرون دربارۀ عربستان مخالفت کردند

طبق تازه ترین نظرسنجی ها 75% از فرانسویها با اقدامات مکرون دربارۀ عربستان مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از رویترز ، طبق تازه ترین نظرسنجی که از سوی مرکز نظرسنجی YOUGov منتشر شده است، 75% از فرانسویها خواستار تعلیق فروش سلاح های نظامی به عربستان سعودی و امارات عربی متحده شدند. 

رویترز در این باره نوشته است: فشارها بر دولت مکرون برای توقف حمایت نظامی از دو کشور عربستان و امارات در حال افزایش است و دلیل آن سلاح های نظامی فرانسوی است که در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته است. دو کشور عربستان و امارات عربی متحده در آستانه چهارمین سالگرد آغاز جنگ یمن، یک ائتلاف نظامی را رهبری می کنند که تا کنون 10 هزار کشته و 3 میلیون نفر در یمن را آواره کرده است.

طبق نظرسنجی مذکور، 82 درصد از فرانسویهایی که در نظرسنجی شرکت کردند بر این باورند که کشورشان باید صادرات سلاح به سایر کشورها که خطر جنگ در آنها وجود دارد را متوقف کند و 75% از شرکت کنندگان نیز به طور مشخص پاسخ شان توقف فروش سلاح به امارات عربی متحده و عربستان سعودی بوده است.

این نظرسنجی در حالی منتشر می شود که چندی پیش چند کشور اروپایی از جمله آلمان روابطشان را با عربستان سعودی به دلیل حملات نظامی در یمن محدود کردند؛ اما سایر کشورها از جمله انگلیس و فرانسه و همچنین ایالات متحده آمریکا از این رویه حمایت نکردند.

گفتنی است، فرانسه سومین صادرکننده سلاح در جهان است و عربستان سعودی و امارات عربی متحده مهمترین خریداران سلاحهای فرانسوی هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =