قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد شفافیت و آزادسازی اطلاعات، راه مبنایی مبارزه با فساد و حذف مدیران ضعیف یا میان‌مایه از نظام اداری کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شفافیت کامل این وزارتخانه ظرف چند ماه آینده خبر داد.

انتظامی با تاکید برشفاف‌سازی در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «با انتشار فهرست هزینه‌های آخرین جشنواره فیلم فجر و آمار مگوی حمایت‌های چندساله فارابی از سینما، باید به شجاعت و درایت آقایان حیدریان و تابش افتخار کنیم.»

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از پایگاه خبری آفتاب، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «در سال ۹۷ اولا تمام ضوابط حمایتی در همه حوزه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شیوه‌نامه‌ها، بازبینی و با توجه به اقتضائات روز و نظرات ذینفعان مشترک بویژه اهالی صنف، روزآمد و سپس منتشر خواهد شد و ثانیا تمامی پرداخت‌های حمایتی انتشار می یابند.»

وی افزود: «دولتمرد، امانتدار است نه حاکم. او «مسئول» است یعنی باید مورد سؤال قرار بگیرد و پاسخ بدهد که چرا و با چه ضابطه‌ای منابع عمومی کشور را مصرف کرده است. پیش نیاز این پاسخگویی، دسترسی همزمان و همگان به اطلاعات دقیق است. در این صورت عملا به دستگاه‌های نظارتی متعدد نیازی نخواهیم داشت.»

حسین انتظامی تاکید کرد: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انشاءالله ظرف چندماه آینده به الگوی شفافیت و آزادسازی اطلاعات تبدیل خواهد شد. راه مبنایی مبارزه با فساد و حذف مدیران ضعیف یا میان مایه از نظام اداری کشور فقط این است.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =