۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

لازم است بدانیم هیچ تکنیک وتمرینی صددرصد کارگر نیست ولی تمرین مداوم وعمل به این تکنیکها موثر ومفید بوده ودربسیاری از افراد باعث تحول در زندگیشان گردیده.

برای زندگی خود هدف انتخاب کنیدزندگی هدفمند یعنی به‌جای داشتن تصورات مبهم در زندگی سعی کنید به‌طور واقعی آنچه را که دوست دارید روشن کنید؛ احساساتتان را چه مثبت چه منفی در مقابل خواسته دیگزان بروز دهید؛ برای رسیدن به هدف به یک راه اکتفا نکنید بلکه راه‌های مختلفی را درنظر داشته باشید؛ برای رسیدن به هدف هیچ‌وقت عجله نداشته باشید؛ اهداف اصلی خودتان را به کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرده و در هر مرحله ازپیشرفت خود؛ حتی کم و کوچک خود را تحسین کنید.

عواملی که شما را از تغییر یافتن بازمی‌دارند شناسایی کنید: این عوامل می‌توانند احساسات منفی شما باشند؛ ناامیدی شما به تغییر؛بی صبری و عجله شما؛ تلقین و آیه یاس خواندن اطرافیانتان؛ رضایت از وضعییت فعلی (علاقه به درجا زدن)ترس از امتیازهای افزایش اعتماد به نفس باشد.


به مقابله باترس برخیزید: 
هرچه بیشتر با ترس روبرو شوید نسبت به خودتان احساس بهتری خواهید داشت؛ به مشگلات فکر نکنید به موفقییت‌ها بیندیشید؛ بادوستان مثبت نگر معاشرت کرده و از افراد بدبین و ناامید فاصله بگیرید از اطرافیانتان کمک بگیرید از اینکه دوستی از شما ناراحت شود نگران نباشید.


توانایی‌ها و محدویت‌های خود را بپذیرید:
برای این کار در دولیست صادقانه بنویسید انتقادهای اصلاحگرانه را پذیرفته و انتقادات تخریبی را بشدت رد کنید.


تعریف کنید و از تعریف شدن شرم نکنید: 
همه ما نیاز به تعریف (نه تملق) داریم وقتی از شما تعریف می‌کنند سرخ نشوید و از تماس چشمی پرهیز نکنید؛ بلکه در مقابل تعریف تشکر کنید و از تعریف و تحسین دیگران دریغ نورزید. خاطرات شیرین و موفقییت آمیز خود را مرور و مرور کنید با نگاهی مثبت و امیدوارانه به آینده نگاه کنید؛ در مقابل کارهای خوب به خودتان پاداش بدهید؛ در درونتان یک منتقد صادق و رک ایجاد کنید و به انتقاداتش گوش دهید؛ به جای بکار بردن عبارت "من باید.......یا من بهتر است......" من می‌توانم را بکار ببرید. اجازه ندهید انتقادات دیگران شما را زیر ورو کند؛ در دفتر یادداشت انتقادات دیگران را نوشته و آنها را با نظریات منتقد درونی تان مقایسه کنید که اگر منطبق باهم بودند سعی کنید آن نکته را در خود اصلاح کنید؛ وگرنه نقدهای تخریبی را به حساب رقابت منفی یا حسادت بگذارید. به جای از فردا از هفته دیگر؛ ازهمین حالا شروع کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =