۱ نفر
۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۹

برای گذراندن این عمر به تو ۲.۶۸۲.۴۴۲.۷۵۰ عدد سکه یک گرمی طلا که معادل ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۴۴۲ کیلو و ۷۵۰ گرم طلا می‌بخشم. این حداقل ثروت اولیه توست و می‌توانی با انتخاب‌هایت به‌راحتی آن را چند برابر کنی و یا به‌راحتی آن را از دست بدهی. این تو هستی که تصمیم می‌گیری و مسئول تصمیمات خودت هستی.

می‌خواهم یک مسئله بسیار ساده ریاضی را برای شما طرح کنم. یک سال خورشیدی برابر است با ۳۱.۵۵۸.۱۵۰ ثانیه.
فرض اول: یک نفر انسان ۸۵ سال عمر کند ، طول مدت عمر او ۲.۶۸۲.۴۴۲.۷۵۰ ثانیه می‌شود.
فرض دوم: ارزش هر ثانیه عمر حداقل یک سکه یک گرمی طلاست.
فرض سوم: خداوند به هر انسان به اندازه ثانیه‌های طول عمرش سکه یک گرمی طلا می‌دهد.

طرح موضوع: خداوند سبحان با من بنده‌اش قرارومدار می‌گذارد و توافق می‌کند و در مقابل بخشیدن این مقدار سکه طلا، با انسان شروطی می‌گذارد:
شرط اول: من خدای خالق مالک جهان هستم و تو انسان اشرف مخلوقات و بنده من.
شرط دوم: تو انسان جانشین من بر روی زمین هستی. همه چیز را برای تو و برای کمال تو تا رسیدن به من خلق کردم. پس اجازه داری از تمام این امکانات به بهترین و زیباترین شکل استفاده کنی.
شرط سوم: قانون و توافق بین من و تو کتاب قرآن و سنت رسول الله (ص) است.

شرط چهارم: چون رابطه بین من با تو براساس این قوانین تعریف می‌شود، پس برو پیش استاد و راهنما ( ائمه معصومین علیهم‌السلام) و کتابم قرآن و سنت پیامبرم محمد صل الله علیه و آله و سلم را خوب یاد بگیر و به آن به بهترین شکل ممکن عمل کن.
شرط پنجم: عمر تو در این جهان که در اطرافت می‌بینی و حس می‌کنی و از آن می‌توانی بهره و لذت ببری بسیار محدود و کوتاه است و در این جهان دیگر تکرار نمی‌شود. پس خوب فکر کن و انتظار نداشته باش تمدید و تکرار شود.
شرط ششم: برای گذراندن این عمر به تو ۲.۶۸۲.۴۴۲.۷۵۰  عدد سکه یک گرمی طلا که معادل ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۴۴۲ کیلو و ۷۵۰ گرم طلا می‌بخشم. این حداقل ثروت اولیه توست و می‌توانی با انتخاب‌هایت به‌راحتی آنر ا چند برابر کنی و یا به‌راحتی آن را از دست بدهی. این تو هستی که تصمیم می‌گیری و مسئول تصمیمات خودت هستی. اگر حرف گوش کن باشی و امید و توکلت به من باشد و در مسیر زندگی به این توافق عمل کردی و در همه شرایط از من کمک بخواهی کمکت می‌کنم و تضمین می‌کنم سرمایه و ثروتت چندین برابر شود. اگر خودکامه و خودرأی باشی و امیدت به دیگری باشد و از دیگری کمک بخواهی، آن وقت مسئولیتش هم با خودت و آن شخص یا موجود است. ممکن است به ظاهر موفق شده باشی اما با اطمینان به تو می‌گویم گول ظاهر را نخور چون این‌ها حباب و کف هستند و به‌راحتی آن‌ها را با زیان از دست می‌دهی. در هر حالت من برای تو و همه این فرصت را ایجاد کردم که راه و چاه زندگی را توسط استادان و راهنمایان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم و نشانه‌های من، یاد بگیری و به دیگران نیز بیاموزی. مطمئن باش در طول زندگی و در قبل و بعد از این زندگی این من هستم که در کنارت هستم و تنهایت نمی‌گذارم و از تو حمایت می‌کنم. به رحمت و حمایت‌های من امید و توکل داشته باش و روی این حرف من حساب باز کن چون آن را تضمین می‌کنم.

شرط هفتم: برای هر ثانیه عمرت یک سکه می‌گیرم تا تمام شود.
شرط هشتم: اگر خودم زودتر عمرت را گرفتم باقی‌مانده سکه‌های طلا را به تو می‌بخشم.
شرط نهم: اگر تو باعت مرگت شدی از طلاهای مانده هیچ بهره‌ای نمی‌بری.

شرط دهم: اگر مطابق توافقمان که کتاب خدا و سنت رسول الله (ص) است، عمل کردی، 
برای هر ثانیه انجام هر کار خیر و خوب پاداش می‌گیری و برای هر ثانیه دوری از هر کار بد پاداش می‌گیری. ممکن است این پاداش تا ۷۰۰ برابر باشد.
شرط یازدهم: اگر بدون قصد و غرض و از روی اشتباه کارهای خطا کردی جریمه‌ات حداقل فقط یک سکه اضافه‌تر از عمرت است.
شرط دوازدهم: اگر با قصد و نیت و غرض‌ورزی کار خطا کردی جریمه‌ات مطابق قانون من است و به همان اندازه بدهکار و از پس‌اندازت کم می‌کنم.

شرط سیزدهم: اگر به حقوق طبیعت و مردم و مخلوقات من صدمه زدی و بر روی زمین فساد و تجاوز کردی و آن‌ها را ضایع کردی مطابق قانون من به همان اندازه بدهکار و از پس‌اندازت کم می‌کنم.
شرط چهاردهم: اگر با دل و جانت توبه کنی و من توبه تو را بپذیرم، آن‌وقت بدهی‌هایت را می‌بخشم و علاوه بر آن وکالت تو را برای بخشیدن و شفاعت تو توسط بندگانم می‌پذیرم.
شرط پانزدهم: در پایان عمرت هر مقدار سکه پس‌انداز داشته باشی در مقابلش از من بهشت می‌گیری. هر چقدر سکه بیشتر بهشت زیباتر. اگر دلت خواست می‌توانی از این پس‌اندازت به دیگران هم ببخشی و یا به آن‌ها عتبار بدهی و یا برایشان شفاعت کنی و یا ...

شرط شانزدهم: اگر پس‌اندازت صفر باشد خودم تصمیم می‌گیرم با تو چه کنم.
شرط هفدهم: اگر پس‌انداز نداشته باشی و به دنیایت بدهکار باشی آن‌وقت کار و روزگارت به اصطلاح خودمان سیاه است و با کرام‌الکاتبین است و جهنم و روزگار سختی در پیش رو داری.
شرط هجدهم و...
و سایر شرط‌های دیگر.

این صورت مسئله بسیار ساده از حقیقت داستان زندگی هریک از ماست. معمای ریاضی زندگی بسیار ساده و قابل حل است. اما اگر برای حل این مسئله بی‌راهه برویم و سختش کنیم و در نهایت ممکن است وقت کم بیاوریم و زمان تمام شود و نتیجه هیچ؟ در این مسئله ریاضی من به قصد، فلز طلا را که گران‌ترین و مورد توجه‌ترین فلز روی زمین است مطرح کردم که توجه شما به این موضوع جلب شود و درک کنیم حداقل حداقل حداقل ارزش ما چیست. در این صورت مسئله ریاضی متوجه می‌شویم تک‌تک آدم‌های روی کره زمین ثروتمند هستد. ثروتشان عمر و زمان زندگی کردشان است. خداوند و من مثل دو تا آدم نشستیم و توافق می‌کنیم. خداوند در آن طرف میز سخاوتنمدانه و بدون هیچ منتی با مهربانی و لطف به من ثروت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلو طلا داده و گفته بیشتر هم بخواهی می‌دهم. اما من چون این ثروت را یک‌شبه و بدون هیچ سختی کسب کرده‌ام به همین دلیل درکش بسیار سخت است که ارزش عمر و زندگی خوب، ارزش انسانیت و ارزش اخلاق چیست؟

این موضوع را در چندین سال قبل برای یکی از دوستان که نماینده و عضو هیئت رئیسه مجلس بود مطرح کردم. گفتم اگر این موضوع را بپذیریم و بپذیریم که ثانیه‌های عمر تک‌تک انسان‌ها بر روی کره زمین خیلی ارزشمند است، اگر بپذیریم که انسان و حاصل سرمایه عمرش متعلق به خودش نیست، بلکه بخش کمی از خودش متعلق به خودش است و بخش اصلی وجودش متعلق به خانواده و جامعه و در تعامل با انسان‌هاست، اگر بپذیریم که ارزش عمر یک ملت حداقل چند صد میلیون تن طلای خالص است که با آن میتواند همه چیز را به خوبی بسازد، پس به چند سئوال بنده پاسخ دهید. سئوال کردم:
۱- اگر باور کنیم که ثانیه‌های عمرمان ارزشمند است، فکر می‌کنید آن را به چه قیمتی بفروشیم؛ ارزان یا گران؟
۲- حالا اگر به این نتیجه رسیدیم که ثانیه‌های عمر ما ثروت ماست، آیا این قدر بی‌ارزش است که برای امر غیبت و بدگویی و فتنه و فسق و فساد و دشمن سازی و ... هزینه شود و دانسته یا نادانسته کاری کنیم که در نهایتش به خدا و بنده یا بندگان خدا بدهکار شویم.
۳- آیا ثانیه‌های عمر ما این‌قدر بی‌ارزش است که بدون فکر و فقط به‌خاطر هوا و هوس و یا رفیق و باندبازی، اجازه دهیم با تصمیم و یا انتخاب غلط افراد نالایق و بی‌تدبیر بر امور ما مسلط شوند و مسیر و فرآیند زندگی‌مان را کج و سخت کنند؟
۴- آیا ... و خیلی آیاهای دیگر

گفتم: مسئولیت همه این‌ها به تصمیمات تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و مدیران و مدعیان برمی‌گردد. فردا روز که حساب و کتاب می‌شود چه مقدار برای آن دنیا می‌گذاریم و چه جوابی برای سئوالات نامه‌های اعمال‌مان داریم؟

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

در مدرسه درس زندگی الگوی‌های زندگی ما رسول الله (ص) و امیرالمومنین حضرت علی (ع) و ائمه معصومین علیهم‌السلام هستند. آن‌ها مدرسان و پیروزان زندگی خوب هستند.

میلاد آقا و مولایمان، انسان کامل و دروازه‌های مدینه علم و تقوا و اخلاق، وصی رسول رب العالمین، امیر مومنان حضرت علی علیه الصلوه و السلام را به مولایمان حضرت بقیه‌الله الاعظم امام زمان مان (عج) و به تمام عالم و آدم از ب بسم الله اول تا م انتها و آخر تبریک می‌گوییم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =