ایرنا نوشت: رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به فعالیت 27 هزار واحد تولیدی مرغ در کشور گفت: از این تعداد هفت هزار واحد تولیدی مرغ غیرمجاز است.

علیرضا رفیعی پور روز جمعه در حاشیه بازدید از مراکز عرضه محصولات دامی در تبریز اظهار کرد: مقرر شده است معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی جهت تعیین تکلیف این هفت هزار واحد تولیدی غیر مجاز اقدام کند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز در کل کشور طرح تشدید نظارت های بهداشتی از سوی این سازمان از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه در حال انجام است.
رفیعی پور با اشاره به بازدیدهای خود از چند فروشگاه عرضه محصولان در تبریز، اظهار کرد: در طی 15 روز گذشته در استان آذربایجان شرقی بیش از 85 تن فراورده خام دامی از چرخه مصرف خارج شده و این آمار در کل کشور بیش از یک میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی بوده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری های خطرناک می تواند از طریق فرآورده های دامی آلوده به انسان منتقل شود، گفت: حذف محصول با شرایط بد نگهداری، آلوده و فاسد به امنیت عذایی و سلامت عمومی جامعه کمک می کند.
رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: در سطح کشور در 20 روز گذشته بیش از هزار و 400 اکیپ نظارتی استانی و بیش از دو هزار و 300 اکیپ بازرسی شهرستانی فعال بوده اند.
وی افزود: شهروندان در هنگام خرید به فروشگاه های مجاز مراجعه و به شناسنامه محصول دقت کنند و در صورت مشاهده محصولات غیرمجاز با شماره تلفن شبانه روزی 1512 دامپزشکی تماس بگیرند.
رفیعی پور بااشاره به کاهش بیماری های دامی در سال 96 نسبت به سال 95، اضافه کرد: با این وجود بیماری آنفلوآنزای مرغی در سال گذشته خسارت زیادی وارد کرد و در سال جاری تلاش می کنیم این بیماری به صورت اپیدمی در نیاید و کشور را تهدید نکند.
وی همچنین با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: تولید کنندگان در حوزه غذا بیشترین فعالیت در راستای تحقق شعار سال را خواهند داشت.
رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در زمینه گوشت قرمز یک هشتم نیاز کشور وارد می شود که در آینده نزدیک با افزایش تولید این میزان را نیز وارد نخواهیم کرد.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =