۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۳

جان هانتسمان (Jon Huntsman) سفیر آمریکا در مسکو روز پنج‌شنبه 29 مارس به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه تجاری "ار ب کا"در وزارتخانه اقدام متقابل روسيه در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های آن به سفیر ابلاغ شد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز حین صحبت از پاسخ به ایالات متحده گفت اقدامات مسکو "آینه وار خواهند بود ولی کار به این محدود نمی‌شود". نسبت به دیگر کشورها "هم آینه وار اقدام مي‌شود".

روسيه در مورد آمریکا همان تعداد دیپلمات‌های آن (60 نفر) را اخراج کرده و موافقت با فعالیت سرکنسولگری ایالات متحده در سنت پطرزبورگ را پس می‌گیرد.
لاوروف همچنین گفت مسکو پیشنهاد کرده 2 آوریل جلسه شورای اجراییه سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی "برای صحبت عادی و تعیین حقیقت" در مورد "پرونده اسکریپال" برگزار شود. وی ابراز امیدواری کرد "شرکای غربی ما از گفتگو طفره نروند، در غیر این صورت بار دیگر اثبات مي‌شود که وقایع جاری اقدام تحریک آمیز فاحشی است".

سرگئی ازنوبیشچف (Sergey Oznobischev) مدیر انستیتوی غیروابسته ارزیابی‌های مستقل می‌گوید اقدامات مذکور را مي‌شود "مناسب و موزون" نامید. ضمناً پس از اخراج علنی دیپلمات‌های کنونی بعد میتوان افراد دیگری را بجای آنها بکار گماشت. برغم این اقدام امکان گفتگو و از جمله ترتیب دادن ملاقات پوتین و ترامپ حفظ مي‌شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =