استاندار زنجان با اشاره به نامگذاری سال با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری، گفت: حمایت از تولید داخل، وابستگی و نیاز داخل را به خارج از کشور کاهش داده و موجب توسعه اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش ‌امیری افزود: نیازمند ایجاد فضای رقابتی در حوزه اقتصادی کشور هستیم تا کیفیت تولیدات افزایش یابد و تا زمانی که این مهم محقق نشود، نمی توان انتظار ایجاد زمینه لازم برای تحقق شعار سال را دا‌شت.
وی با اشاره به اینکه باید زمینه رقابت تولید کنندگان در داخل کشور فراهم شود، افزود: این زمینه باید در داخل کشور و نیز بازارهای جهانی فراهم شود تا در سایه این فضای رقابتی، شاهد افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل، توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور باشیم.
استاندار زنجان، کالای ایرانی را به منزله شناسنامه ایرانی توصیف کرد و یادآور شد: باید نامی که بر روی کالای تولیدی داخل کشور گذاشته می شود، مورد احترام باشد؛ به گونه ای که با افزایش کیفیت تولید و حمایت مردم به عنوان رکن مهم حمایت از کالای ایرانی، شاهد بالندگی تولیدات داخل و احترام به آن باشیم.
وی همچنین حمایت از کالای ایرانی را موجب رونق اشتغال و سرمایه گذاری در کشور توصیف کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی، موجب رونق و توسعه اقتصاد کشور شده، نیاز به کالای خارجی را برطرف نموده و شاخص های مختلف اقتصادی کشور را تقویت می کند.
وی در خصوص صدور ابلاغیه‌ وزیر کشور برای خرید کالای ایرانی توسط دستگاه های دولتی، اظهار کرد: در نخستین جلسه شورای اداری استان، این ابلاغیه به دستگاه های اجرایی ارائه می شود و طی سالجاری نیز حمایت های لازم از تمامی واحدهای تولیدی استان انجام خواهد شد.
درویش امیری به تلاش مدیریت استان در تحقق اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: زنجان در این زمینه، جزو استان‌ هایی است که موفق عمل کرده و توانسته است اهداف پیش بینی شده این بخش را به میزان ۸۳ درصد محقق کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =