مقام عالی دولت در استان، در این جلسه عنوان نمود: جریان بازار، فروش و اطلاع رسانی باید تقویت و سامانه های پشتیبانی کننده از اشتغال حمایت و معرفی شود و شیوه های سنتی کسب و کار جای خود را به روش های نوین بدهد. ‎

به گزارش خبرگزارای خبرانلاین مازندران ، محمد اسلامی،استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان با اشاره به این که بازنگری در رفتارها، عملکردها و فرآیندها یک ضرورت است، یاد آور شد: با روش های سنتی و تکرار رفتارهای گذشته نمی توان به تحول همه جانبه در ساختار اداری و ارایه خدمات به مردم دست یافت.

استاندار با بیان این که پنجره واحد سرمایه گذاری به عنوان یک الزام با حذف فرآیند های غیر ضرور و کوتاه کردن مسیر محقق می شود، گفت: االکترونیکی کردن کردن فرآیندها و استفاده از زیرساخت ها و ظرفیت مطلوب آی تی می تواند ما را از روش های سنتی به سوی روش های نو عبور دهد.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که ما نیازمند تغییرات اساسی در بخش های مختلف هستیم، افزود: باید با ساختار سنگین و حجیم اداری خداحافظی کنیم و چالاکی و چابکی را بعنوان یک ضرورت بپذیریم، چرا که عدم چابکی و عدم حذف فرآیندهای غیر ضرور به انباشت هزینه ها منتهی می شود.

اسلامی با اشاره به این که باید با رونق کسب و کار و فعالیت بخش خصوصی، تحصیل درآمد برای مردم و دولت را افزایش دهیم، خاطر نشان ساخت: تحقق هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات استان در گرو همگرایی، هم افزایی و تلاش جهادی است.

وی با بیان این که فضای تولید در مازندران مشکلی ندارد و هموارسازی مسیر برای تولید و صادرات از سوی دستگاه ها باید صورت گیرد و هدف گذاری های مالی بطور کمی و کیفی محقق شود، اظهار داشت: شناسایی و تسهیل مسیر برای ایجاد و تقویت مشاغل خرد و حمایت برای انتقال تولید کلان به بازار، نیازمند اهتمام است.

استاندار با تاکید بر این که باید زمینه استفاده جوانان از فرصت های کسب و کارهای نوین و ساده فراهم شود، افزود: جریان بازار، فروش و اطلاع رسانی باید تقویت و سامانه های پشتیبانی کننده از اشتغال حمایت و معرفی شود و شیوه های سنتی کسب و کار جای خود را به روش های نوین بدهد.

رییس شورای اداری استان با اشاره به نامگذاری سال 97 به حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، یاد آور شد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال، دستورالعملی تهیه شده که بزودی ابلاغ می شود و همه دستگاه ها موظف به رعایت آن هستند و هیچ دستگاهی حق ندارد از آن تخلف نماید.

وی بر وصول درست مالیات بر ارزش افزوده و ارتقا آن از 300 میلیارد تومان به 1000 میلیارد تومان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، 70 درصد در جهت عمران شهری و 30 درصد در راستای عمران روستایی باید هزینه شود.

استاندار با بیان این که میز خدمت مورد تاکید رییس جمهور، به استفاده از همین ظرفیت های موجود آی تی اشاره دارد، گفت: عزم دولت تدبیر و امید و سامانه های طراحی شده از سوی دولت در راستای رفع فساد اداری، خاتمه دادن به دیوان سالاری و بوروکراسی غیر ضروری است و در این خصوص همه دستگاه ها موظفند اطلاعات خود را بصورت کامل در مرکز دیتای مازندران بارگذاری کنند.

اسلامی، اصلاح فرآیندها را در جهت کارآمد سازی نظام دانست و تصریح نمود: با خدمت بی منت، بلادرنگ و اصلاح بوروکراسی غیر ضرور حاکم بر ادارات، کارآمد سازی و آسایش و خرسندی مردم محقق می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که دولت حدود 182 اختیار را از وزارتخانه ها به استان ها و استانداران تفویض نموده است، گفت: دستگاه ها باید از این فرصت برای رهایی از فضای بوروکراتیک اضافی بهره گیری نمایند.

استاندار با اشاره به افزایش 29 درصدی ورودی مسافران به استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: باید با تجهیز امکانات، فعالیت بخش خصوصی، روان سازی امور و ایجاد فرصت و اوقات فراغت برای مردم در چارچوب ضوابط فرهنگی، اخلاقی و شرعی، محیطی فاخر برای تفریح فراهم نمود.

وی با تاکید بر این که برای شادی مردم باید الگو داشته باشیم، افزود: متولیان فرهنگی باید دارای برنامه باشند و از ظرفیت هنر فاخر و بسته ها و برنامه های فرهنگی، برای برخورداری مردم استفاده کنند.

استاندار با اشاره به کاهش حدود 17 درصدی نزولات آسمانی در سال 96 در مازندران، ابراز نمود: 87 درصد منابع آبی استان صرف کشاورزی می شود. راه حل این مساله، اقدام جهادی و در صحنه است و تصمیم گرفتیم با نقش آفرینی فرمانداران، منابع آب را در شهرستان مدیریت کنیم.

اسلامی با بیان این که زیرساخت های ما در جاده کافی نیست و باید به حمل و نقل ترکیبی در استان توجه کنیم، گفت: باید ریل را در سراسر مازندران گسترش دهیم. در جابجایی مسافر باید از قطار حومه ای استفاده نماییم و سهم مان را در جابجایی بار از ریل بالا ببریم.

مظفری احمد, [۰۴.۰۴.۱۸ ۱۴:۲۴]

رییس شورای اداری استان با اشاره به این که در سند اقتصاد مقاومتی استان، 12 بخش و 1 فرابخش و پروژه های مختلف بعنوان محرک های اقتصادی پیش بینی شده است، تاکید کرد: این سند میثاق نامه کاری مدیران و دستگاه ها در مازندران است و پروژه های مندرج در سند از سوی دستگاه ها باید بی درنگ فعال شود.

استاندار به وجود 2300 طرح نیمه تمام در استان اشاره کرد و یاد آور شد: سال 97 سال تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام در استان باشد.

اسلامی بر شتاب بخشیدن به روند محرومیت زدایی به عنوان یکی از برنامه های اساسی دولت از سوی همه دستگاه ها تاکید کرد و تصریح نمود: 1000 میلیارد تومان منابع برای اشتغال روستایی استان در سال 96 اختصاص یافته که باید روند جذب کامل آن در سال 97 تداوم یابد.

استاندار با تاکید بر این که این منابع باید در مسیری بیفتد که منجر به ایجاد و تقویت اشتغال روستایی شود، گفت: اگر روستاها شکوفا و جمعیت روستایی تثبیت و اشتغال در روستاها پایدار شود، آبادانی و شکوفایی در روستاها محقق می شود.

قابل ذکر است اولین جلسه شورای اداری مازندران در سال 97 با حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران ، آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، جمعی از ائمه جمعه ، رئیس مجمع نمایندگان مازندران ، اعضای شورای اداری و شورای تامین ، فرمانداران ، بخشداران و شهرداران در مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =