ایرنا نوشت: نمایشگاه نقاشی محجوب ظهوریان‌پردل با هدف گردهم آوردن دوستداران طبیعت و حیوانات در گالری ثالث برپا می‌شود و سود حاصل از فروش آثار به منظور درمان و رسیدگی برای سگ‌های بی‌سرپرست هزینه خواهد شد.

نمایشگاه محجوب ظهوریان‌پردل با عنوان «انسان، بیگانه از طبیعت» در گالری ثالث، 17 فروردین از ساعت 16 تا 22 گشایش می‌یابد و تا 22 فروردین ادامه دارد.

در بیانیه هنری (استیتمنت) این نمایشگاه آمده است:

«انسان، طبیعت و حیوانات حول یک دایره‌اند با محوریت عشق و بر این باورم که دست‌درازی انسان به چرخه طبیت و گسستن این زنجیره آسیب‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت می‌زند که پیامدهای ناگوار آن گریبانمان را می‌گیرد.

در طول سال‌ها ارتباط عمیق و عاشقانه‌ای که در حمایت از حیوانات داشته‌ام، گاه دلشکسته از بی‌مهری انسان‌ها، کوشیده‌ام مجموعه‌ای را با این درونمایه گرد آورم. با استفاده از خطوط پر استرس و آشفته در طراحی انسان‌ها، در برابر تصاویر زیبا با پرداخت و ساخت بهتر در تصویر حیوانات و با تضاد رنگ‌های خاکستری‌شده و سطوح رنگی و تخت و فضای تیره و روشن، این دوگانگی حسی (عشق و نفرت) را بیان کرده‌ام.

هنر را ابزاری تأثیرگذار برای بیان احساسم می‌دانم و یقین دارم با نفوذی که هنر بر مخاطب فهیم خود دارد، کمک می‌کند تا راهی سبز برای سازش با طبیعت و حیوانات بیابیم. لزوم توجه به حقوق حیوانات، ایجاد بستری برای آشتی میان انسان و طبیعت و مهربانی با حیوانات، جهان را جایی امن و دوست‌داشتنی برای ما و مخلوقات خدا خواهد کرد و این آرزوی قلبی من است.» 

محجوب ظهوریان از فعالان حوزه حمایت از حیوانات است و بخشی از پیشینه معنوی این نمایشگاه به تجربیات ناخوشایند او در این حوزه باز می‌گردد، او همچنین سعی کرده ‌است در این نمایشگاه بیش از حیوانات بر انسان و بیگانگی او از مادر طبیعت تاکید کند.

تمام آثار او با ابعادی بزرگ و تکنیک آکریلیک روی بوم کار شده و نگاهی مستقیم، بی‌پرده و اندکی تلخ به این رابطه از دست رفته دارد. این مجموعه شامل 15 اثر نقاشی در قطع بزرگ و بیشتر از یک متر است. این هنرمند، کارشناس گرافیک و کارشناسی‌ارشد نقاشی خوانده است و این مجموعه حاصل کار دو سال اخیر اوست که جمعه 17 فروردین به تماشا گذاشته خواهد شد. سود حاصل از فروش آثار به منظور درمان و رسیدگی به سگ‌های بی‌سرپرست هزینه خواهد شد.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =