ماجرای درگیری دستفروش ارومیه‌ای و ماموران شهرداری چیست؟

در آخرین روزهای تعطیلات نوروزی، ویدئویی مبنی بر برخورد بد ماموران شهرداری ارومیه در شبکه‌های مجازی منتشر شد که روابط عمومی شهرداری ارومیه شرح ماجرا را بیان کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، برخی کانال‌های تلگرامی مطلبی را در ایام نوروز به‌همراه یک فایل ویدئویی منتشر کردند که نشان می‌داد ماموران سدمعبر شهرداری برخورد مناسبی با یک دستفروش نداشتند و حتی اقدام به زخمی کردن آنان شده‌اند درحالیکه به نظر می‌آمد ماجرا به شکل دیگر بوده و ویدئو تقطیع شده است.

با این حال روابط عمومی شهرداری ارومیه در اطلاعیه، شرح اصلی ماجرا را بیان کرد.

شرح ماجرای رفع تخلف ماموران سد معبر شهرداری از یک دستفروش از زبان روابط عمومی شهرداری

از حمله و تهدید کارکنان شهرداری با سلاح سرد در محل کار تا دستگیری و خودزنی در حضور ماموران نیروی انتظامی

اواخر اسفند ماه ۹۶ و در آستانه رسیدن سال نو، شهرداری ارومیه دستور کار مماشات با دستفروشان با توجه به رسیدن سال نو می کند.

یک پدر و دو پسر در دوسوی خیابان امام (مقابل پاساژ نیکخواه و کوچه مخابرات) همانطور که در ویدئوی منتشره در کانال تلگرامی شهرداری ارومیه منتشر شده است، اقدام به پهن بساط می کنند طوری که پیاده رو را کاملا اشغال می کند و برای عبور و مرور مردم مشکل ایجاد کند.

پیرو تماس های مکرر مردم با سامانه ۱۳۷ شهرداری برای جمع کردن این دست فروش، ماموران شهرداری (مورخه ۶ فروردین) در حضور یگان انتظامی اقدام به دادن تذکر به آنان می کنند و با ممانعت و توهین و تهدید آنها با ماموران شهرداری و نیروی انتظامی مواجه می شوند.( گفتنی است این دستفروشان بساطشان به صورت شبانه روزی در خیابان امام نگه می داشتند).

دو روز بعد ماموران شهرداری و نیروی انتظامی در بامداد ۹ فروردین اقدام به جمع کردن بساط آنها از خیابان امام و انتقال آن به انبار سازمان مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری می کنند، در این حین پدر ( که خود دستفروش خیابان امام است) با مراجعه به اداره و هجوم به ماموران شهرداری با سلاح سرد می کنند که بعد از نتیجه نگرفتن از این کار در حضور نیروی انتظامی اقدام به خود زنی و تیغ زدن خود با چاقو می کند و همان جا توسط ماموران بازداشت می شود که همان حین نیز می گوید" در تلگرام تصویر خود را میذارم و می گم شهرداری زده".

هم اکنون پرونده شکایت شهرداری در کلانتری ۱۱ و ۱۳ و دادگاه در جریان است.

شایان ذکر است شهرداری ارومیه تا آنجایی که بساط دستفروشی و سدمعبر مزاحمتی برای تردد شهروندان ایجاد نکرده و همچنین شکایتی از سوی همشهریان نباشد با اینگونه افراد مدارا کرده و سعی در هدایت و راهنمایی آنان دارد اما نباید برخورد قانونی مجموعه شهرداری، نیروی انتظامی و سیستم قضایی عاملی برای زیرسوال بردن ماجرا باشد و بهانه ای برای سوء استفاده شود.

متن منتشره در شبکه‌های اجتماعی

وقتی همه خواب بودند...

شب روز نهم فروردین ساعت ۱۲ شب.

ماموران سد معبر شهرداری ارومیه بساط دستفروشی بنام سعید.ق را از خیابان امام به قصد مصادره جمع میکنند.

التماس های سعید و دوستان دستفروشش برای به رحم آمدن دل ماموران کارساز نبود.

ماموران بساط را همراه با سعید سوار ماشین و به انبار شهرداری واقع در خیابان مافی جنب سازمان تاکسیرانی منتقل میکنند.

التماسها و گریه زاری های سعید در جلو انبار نیز افاقه نکرده و ماموران سد معبر با فحش های رکیک از این شهروند پذیرایی میکنند.
فیتیله ماموران سد معبر با اعتراض سعید به فحش های ناموسی ماموران ، روشن شده و با چوب و چاقو از این دستفروش پذیرایی می کنند.

پس از جراحات شدید و بی هوشی، سعید به بیمارستان منتقل می شود. جای جراحات چاقو در عکس ارسالی در صورت سعید معلوم است.

وقتی همه خواب بودند....

متاسفانه همه روزه در خیابان امام ، عطایی و... شاهد چنین درگیری های بین کسبه دستفروش و ماموران سد معبر شهرداری ارومیه هستیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =