محمد حقانی *

انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان فردی که 6 سال در شورای شهر تهران حضور و سابقه خوبی در بخش مدیریتی کشور داشت، انتخاب درست و هوشمندانه‌ای بود. وی بهترین گزینه انتخابی برای مدیریت شهری بود که توسط شورای پنجم انتخاب شد. با توجه به سابقه مدیریتی وی معتقدم باید فرصت بیشتری به آقای نجفی داده شود اما نمی‌دانم چرا آقای نجفی این فرصت را به خودش نمی‌دهد و درخواست استعفا کرده است.

وی در مدت زمان حضور در مدیریت ارشد شهرداری تهران، برنامه‌ریزی مناسبی برای هدایت شهر داشت و موفقیت‌های خوبی نیز کسب کرد و فرایند کار به خوبی در حال انجام بود اما ظاهرا به دلیل بیماری مجبور به عقب‌نشینی شده است. آقای نجفی با 21 رای شورای شهر تهران شهردار شد، رایی که نشان‌دهنده پشتوانه بالای مردمی است اما به هر حال آنچه در مدیریت شهر تهران حائز اهیمت است، رایزنی‌های مدیر ارشد با تمامی دستگاه‌ها و نهادهای تاثیرگذار در اداره شهر است.

شهردار باید بتواند با تمامی این دستگاه‌ها به توافق برسد زیرا ما مدیریت واحد شهری نداریم و مدیریت شهرداری داریم و شهر تهران به عنوان پایتخت کشور از جایگاه بالایی برخوردار است.

استعفای زودهنگام آقای نجفی برای جریان اصلاحات، شورای شهر و مردم هزینه داشته است از این رو امیدوارم هرچه سریعتر اعضای شورای شهر تهران در صورتی که ایشان بنای رفتن دارند، هرچه سریعتر فردی مناسب برای مدیریت شهری انتخاب کنند، فردی که علاوه بر توانمندی در مدیریت شهری، بتواند سایر شاخصه‌های مورد نیاز برای مدیریت شهری تهران را داشته باشد.

اما در این میان انتظار می‌رود که شورای شهر تهران از انتخاب سرپرست برای شهر تهران خودداری کنند و هرچه سریعتر فرد مورد نیاز برای شهرداری تهران را انتخاب کنند همچنین از آقای نجفی نیز خواسته می‌شود که چند هفته برای انتخاب شهردار صبر کنند تا شهر به سرپرست واگذار نشود.

* عضو پیشین شورای شهر تهران

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =