۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۹
اشتغال در فضای مجازی را نباید نادیده گرفت

ایرنا نوشت : نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از اشتغال جوانان در فضای مجازی شکل گرفته است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

علی کاظمی باباحیدری در خصوص احتمال مسدود شدن یکی از پیام رسان های فعال کشور افزود: تعدادی از مردم به ویژه جوانان در پیام رسان ها اقدام به ایجاد کسب و کار کرده اند و این پیام رسانها برای آنها اشتغالزایی کرده است.
به گفته وی، در زمان حاضر بخشی از اشتغال در حوزه «آی تی» و فضای مجازی شکل می گیرد و نمی توان این بستر را کنار گذاشت، بلکه باید از آن حمایت کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شخص وزیر نیز در برنامه هایی که ارائه داده است، بر ایجاد اشتغال از طریق طرح های حوزه فناوری اطلاعات تاکید داشته و دولت نیز مصمم به حمایت از اشتغال در حوزه مجازی است.
وی افزود: به جای اینکه در این زمینه فرصت سوزی شود، دولت و شورای عالی فضای مجازی با ارائه راهکاری این تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و اشتغال حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی را مورد حمایت قرار دهد.
کاظمی اظهار کرد: فضای مجازی علاوه بر فرصت آفرینی، تهدیداتی را نیز به همراه دارد که با برنامه ریزی می توان این تهدیدات ها را به فرصت تبدیل کرد.
به گفته وی، اگر در این زمینه کشور نیاز به قوانینی دارد، دولت با همکاری شورای عالی فضای مجازی آن را در قالب لایحه برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
کاظمی تاکید کرد: در این زمینه دولت باید با درایت و تدبیر تصمیم گیری کند و رئیس جمهوری در این زمینه به وعده هایی که به مردم داده است، عمل کند.
وی در خصوص شبکه های پیام رسان داخلی نیز گفت: یکی از آرزوهای همه این است که پیام رسان های داخلی بین المللی شود و بتواند با همه شبکه های پیام رسان خارجی رقابت داشته باشند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =