افزایش بودجه هم پاسخگوی نیازهای مددجویان نیست؛ مردم کمک کنند

«خبرجنوب» نوشت: اعتبارات بهزیستی برای کمک به مددجویان تحت حمایت ناچیز است اما با توجه به اینکه سال گذشته 66 درصد بودجه های تزریق شده به بهزیستی فارس برای خدمت رسانی به مددجویان هزینه شد، به نظر می رسد افزایش بیشتر اعتبارات بتواند رضایت معلولان، زنان سرپرست خانوار و دیگر جمعیت جامعه هدف را به نحو موثرتری فراهم کند.

اگرچه ميانگين رشد اعتباري اين حوزه سال گذشته در كشور 10 درصد بوده اما اين ميزان در فارس 16 درصد گزارش شده و با اين وجود بايد علاوه بر رايزني براي افزايش بودجه ها، جلب مشاركت هاي مردمي كه سال گذشته در استان كاهش يافته را نيز به وضعيت مطلوب تري در بهزيستي برسانيم. عمده ترين كمبودها در اين حوزه، تجهيزات كمك توانبخشي، تامين وسايل بهداشتي براي معلولين ضايعه نخاعي، پرداخت هزينه هاي درماني معلولين و ديگر موارد مشابه است كه با توجه به آمار بالاي معلولين و افراد در ليست انتظار مستمري بهزيستي استان، اعتبارات موجود پاسخگو نخواهد بود.
مديركل بهزيستي فارس در اين خصوص به «خبرجنوب» گفت: اعتبارات بهزيستي فارس امسال 20 درصد افزايش مي يابد و اگرچه وضعيت استان سال گذشته بهتر از ساير نقاط كشور بود اما به دليل مشكلات وسيع مددجويان، اين بودجه ها پاسخگوي نيازهاي آنها نخواهد بود و اميدواريم با افزايش مشاركت هاي مردمي بتوانيم زمينه كسب رضايت جامعه هدف را بيشتر از قبل فراهم كنيم.
دكتر موسوي افزود: با توجه به اينكه 6 هزار معلول عقب مانده ذهني و 2 هزار و 500 زن در معرض آسيب و بي سرپرست در انتظار پيوستن به مستمري بگيران بهزيستي استان هستند، ما نمي توانيم به بودجه دولت بسنده كنيم و از مردم خواستار همكاري در اين زمينه هستيم.
وي يادآور شد: سال گذشته 100 درصد اعتبارات بهزيستي فارس محقق شد و با وجود محدوديت هاي مالي با همكاري سازمان مديريت برنامه ريزي توانستيم تمامي اعتبارات را جذب كنيم.
دكتر موسوي افزود: ميانگين رشد اعتباري سال گذشته در كشور 10 درصد بوده كه اين ميزان در فارس 16 درصد گزارش شده است.
مديركل بهزيستي فارس گفت: 70 درصد اعتبارات سالانه صرف امور جامعه هدف از جمله مستمري مي شود و با توجه به اينكه 6 هزار و 700 معلول و بيمار رواني سالمند در 115 مركز روزانه و شبانه بهزيستي و 13 هزار و 500 زن سرپرست خانوار از ما خدمت مي گيرند، هدف ما افزايش جلب مشاركت هاي مردمي براي رفع نيازهاي اين قشر است.
دكتر موسوي افزود: معلولان جسمي- حركتي با جمعيت 42 هزار نفري و پس از آن افراد دچار عقب ماندگي ذهني با جمعيت 34 هزار نفر در استان، بيشترين تعداد معلولان را شامل مي شوند كه خدمات ويژه اي نيز بايد به آنها ارائه شود اما با توجه به بودجه هاي موجود، گاهي توان پاسخگويي به آنها را نداريم.
وي يادآور شد: خيرين سال گذشته 15 ميليارد تومان در لار، لامرد و داراب براي ساخت فضاهاي مورد نياز نگهداري كودكان بي سرپرست و معلولان هزينه كردند كه انتظار ما همكاري ساير مردم در اين زمينه است.
دكتر موسوي گفت: با توجه به مشكلات عمده اي كه پس از معلوليت براي افراد و خانواده هاي آنها به وجود مي آيد، اختصاص اعتبارات بيشتري به حوزه پيشگيري ضروري است. در حال حاضر اين ميزان كمتر از 10 درصد است كه مردم نيز مي توانند با همكاري در اين حيطه از معلوليت افراد بسياري جلوگيري كنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =