اتوبوس‌های حامل گروگان‌های گروه موسوم به جیش الاسلام از شهر دوما در سوریه خارج و وارد پایتخت این کشور شد.

شماری اتوبوس حامل اسرا و ربوده شدگان نزد گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام در شهر دوما در ریف دمشق در چارچوب توافق با تروریست‌ها از این شهر خارج شدند؛ توافقی که بر اساس آن در برابر آزادی ربوده شدگان، تروریست‌ها به شهر جرابلس در شمال سوریه منتقل می‌شوند. آزادشدگان برای دیدار با بستگان خود به سالن فیحاء در مرکز دمشق منتقل شدند و اجرای این توافق در ساعت‌های آینده ادامه دارد.

ابراهیم شیر خبرنگار العالم گزارش داد انسان دوستی در سوریه، پیروز شد. این یک جشن ملی به معنای واقعی آن است. اتوبوس‌های حامل اسرا و ربوده شدگان از شهر دوما خارج شد و اسرا پس از سپری کردن سال‌های طولانی در جهنم زندان‌های تروریست‌های جیش الاسلام آزاد شدند.


پس از مذاکرات و مسائل پیچیده طولانی که تروریست‌ها ایجاد کردند سرانجام در برابر شرط‌های دولت سوریه تسلیم و از دوما خارج شدند و اسرا و ربوده شدگان را آزاد کردند؛ اسرایی که از چند سال پیش و پس از ربوده شدن در مناطق مختلف سوریه از جمله شهرک عدرا در شهر دوما مانده بودند. افزون بر اسرا تعدادی از نظامیان هم در شماری از مراکز وابسته به ارتش سوریه یا در درگیری با تروریست‌ها ربوده و به اسارت گرفته شده بودند.

یکی از آزادشدگان گفت: من از ربوده شدگان شهر عدرا هستم. من و دوازده نفر از اعضای خانواده ام به مدت چهار سال و سه ماه اسیر بودیم. پسر من به مدت چهار سال در زندان تنها بود.

خبرنگار افزود: خانواده‌هایی با یکدیگر دیدار کردند که تروریسم آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده بود. اما امروز پس از سپری شدن سال‌های طولانی در زندان‌های تروریست‌ها به یکدیگر پیوستند.

یکی از زنان آزادشده گفت: من، دخترم، همسرم و برادرم در زندان‌های جیش الاسلام بودیم. آن‌ها ما را در زندان‌های جداگانه متعلق به گروه‌های (تروریستی) از جمله جیش الاسلام و فیلق الرحمان زندانی کرده بودند. من و دخترم نزد جیش الاسلام بودیم. من از همسرم هیچ خبری ندارم.

یک نوجوان آزادشده هم تصریح کرد: من پانزده سال دارم و از سال ۲۰۱۳ اسیر شدم.

خبرنگار افزود این تصاویر نشان می‌دهد ربوده شدگان، غیرنظامیانی از زنان و کودکان هستند که به شدت تحت شکنجه جسمی و روانی تروریسم قرار گرفته بودند. پدران و مادران هم در میان آزادشدگان به دنبال عزیزان خود هستند که به دست تروریست‌ها ربوده شده بودند.

یکی دیگر از زنان آزادشده گفت: من، مادرم و دخترم به مدت چهار سال و چهار ماه اسیر بودیم. مادرم و دخترم سه ماه زودتر از من آزاد شدند.

خبرنگار افزود وزارت آشتی ملی سوریه اعلام کرد شمار ربوده شدگان و اسرا نزد تروریست‌های جیش الاسلام پنج هزار نفر برآورد می‌شوند و این افراد در برابر انتقال تروریست‌ها به جرابلس در شمال سوریه آزاد خواهند شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =