دوشنبه 25 تیر 1397
یکشنبه 26 فروردین 1397 - 10:45:36 چاپ

شما نظر دهید/ آیا وام ۲۰۰ میلیون تومانی بر بازار مسکن تاثیر می‌گذارد؟

اقتصاد > مسکن - در صورت تصویب پیشنهاد افزایش تسهیلات خرید مسکن به 200 میلیون تومان، این سوال مطرح است که آیا این تسهیلات می‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  «سقف وام خرید مسکن 200 میلیون تومان می‌شود» این خبر امیدوارکننده‌ای است که وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز کاری پس از تعطیلات نوروز 97 به متقاضیان خرید خانه داد.

این اعلام عباس آخوندی، ادامه همان سیاستی است که طی سال‌های گذشته از سوی وی مبنی بر تلاش برای پوشش حداقل ۵۰ درصدی وام مسکن از هزینه خرید یک آپارتمان مصرفی مورد تاکید قرار داشته است.

در صورتی که پیشنهاد افزایش تسهیلات خرید مسکن به 200 میلیون تومان عملیاتی شود، این سوال مطرح است که این تسهیلات چه تاثیری روی بازار مسکن می‌گذارد و آیا این بازار را به تحرک در می‌آورد؟

شما کاربران محترم خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این زمینه در بخش نظرات مطرح کنید.

 

35225

 

 

104 دیدگاه
  • حسین آرسنالی
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:04:53
    پاسخ
    35 240

    وقتی قیمت مصالح و آهن و جواز شهرداری افزایش یافته پس مسکن همچنان با افزایش قیمت همراه خواهد بود. این وام هم بهتر میکنه اوضاع رو. خداروشکر

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:29:20
      169 4

      بازار اقتصاد کشور با دلالی و انتظار تورمی داره جلو میره یعنی فعالین حاضر در مثلا بازار مسکن از تولید کننده و وارد کننده مصالح تا فروشنده و سازنده در این بازار حضور دارن تنها به این دلیل که قیمتها بره بالا و سود کنن در حالی که در دنیا به دلیل نظارت نهادهای ناظر به شکل صحیح هر تکه از پازل ساخت مسکن تنها سود مشخصی میبرن. و به همین دلیل قیمت مسکن تصاعدی بالا نمیره و ما آپارتمانهای ساده با عمر 100 سال هم داریم ولی در همین تهران ما آپارتمان 20 سال ساخت رو به دلیل همین انتظارات تورمی خراب میکنیم تا آپارتمانی دیگر با قیمتی نجومی و بسازیم چون سیستم اقتصادی کشور دلالی است و 90 درصد تحلیلهای اقتصادی پیرامون تورم و ... فقط برای توجیه این سیستم فشل است که به زودی مملکت رو نابود خواهد کرد.

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:36:07
      111 11

      منطقی نیست. تزریق این حجم پول به بازار جدای از بهره نجومی و بازپرداخت های سنگین که از توان مردم خارج است اثرات تورمی داره. ملک چند سالی هست که در حالت رکود هست و اتفاقاً توی این مدت وضعیت اجاره و خرید بهبود پیدا کرده. تزریق پول مسکن رو مجدد تورمی می کنه که دلیلی هم نداره

    • ناشناس
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:00:51
      115 19

      دولت با این کارا میخواد جلوی سقوط قیمت مسکن رو بگیره .

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 14:10:25
      41 9

      بهترين راه حل در شرايط كنوني بازار، اخذ ماليات تصاعدي براي چند ملكي ها مسكن تجاري اداري ها ست نه تزريق سرمايه از طريق وام و ايجاد تورم مجدد با اخذ ماليات 1قيمتها تعديل ميشه، 2سرمايه هاي بلوكه شده جاري ميشه، 3كرايه هاي مسكن و مغازه تعديل ميشه، 4از خدماتي كه دولت و شهرداري در اختيار مناطق بر اساس تراكم پيش بيني و هزينه كرده به نحوه مطلوب استفاده ميشه و...

    • مهربان توسی
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 14:10:50
      7 32

      با افزایش و انتقال وام مسکن هنگام خرید و فروش مسکن موافقم

    • ناصر عنایت
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 14:25:19
      39 4

      باید دید به نفع خریدار یا فروشنده یا دولت و یا دلالان خواهد بود . خریدار که تا اخر عمر بدهکار میشه اگر یتونه قسط هایش رابدهد . فروشنده یک مقدار سود میبرند . ولی یک رونق نسبی که سود اصلی نه برای خریدار نه فروشنده است .بلکه به نفع بانکها موسسات مالی خواد بود .

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 17:37:32
      8 0

      این از ادمهایی هست که با وام پراید 34 میلیونی خریده .

    • سامیار
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 21:35:01
      0 7

      بعد از افزایش سرسام اور قیمت دلار که یکی از دلایلش هجوم سرمایه های خرد برای تبدیل به دلار بود دولت بالاخره فهمید یکی از بازارهایی که توان مهار نقدینگی سرسام اور جامعه داره بخش مسکن هست.تنها هدف دولت رونق بخشیدن به بخش مسکن جهت جذب سرمایه های در گردش مردم هست.البته راهکار خوبی هست و اگر دولت از ابتدا به بخش مسکن توجه میکرد الان وضعیت ارز اینطوری نبود.همه ما یادمون هست زمانی که رونق در بازار بود چقدر وضع معیشت مردم بهتر بود.

    • بی نام
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:53:27
      12 0

      سقوط اقتصادی سال ۲۰۰۸ دنیا از عدم توانایی پاز پرداخت وام های کلان مسکن در آمریکا شروع شد ، بانک هایی که وقتی میدیدن مردم دیگه سراغ وام نمیان برای جمع کردن این پول ها دست گذاشتن ر نیاز هلی اساسی مثل مسکن ، و تاوانش هم دادن .... منتظریم بالاخره

    • بی نام
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 16:05:47
      4 0

      این وام سنگین بیشتر به درد دهک های بالای جامعه میخوره که توان بازپرداختشو دارند ولی اتفاقی که میوفته افزایش قیمت خانه های کوچک هست و ضررشو دهک های پائین تر جامعه میکنه

  • علی
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:07:31
    پاسخ
    303 7

    خیر ازچاله درآمدن وبه چاه افتادن است 200میلیون میگیری 350میلیون پس میدی با کدام کار ودرامد؟

    • شهرام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 17:23:44
      8 0

      کاملأ با شما موافقم، اگر مبلغ هر قسط متناسب با قدرت مالی وام گیرنده باشد، سود بازپرداخت ناچیز باشد، با رقم وام دریافتی بتوان مسکن تهیه کرد، بله اثر گذار است و به طور قطع مورد استقبال مسکن اولی ها قرار خواهد گرفت. اما اگر خلاف این حالات باشد خیر.

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 18:03:08
      6 17

      چقدر نق میزنید شماها فکر میکنید پدر و مادهای شماها با وام وپول مفت صاحب زندگی شدند؟ بابا پاشو یه تکون بخودت بده .

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 19:59:03
      8 2

      همین الان سه برابر اون پول رو پس میگیرن حالا فرض کن دویست میلیون بدن چقدر پس میگیرین؟

    • افشین
      سه شنبه 28 فروردین 1397 - 14:07:29
      8 0

      دوست عزیزی که میگی نق نزنید مگه پدرتون با وام خونه خریده خیر پدر من با وام خونه نخریده ولی زمانی که حقوقش 20 30 هزار تومان بوده خونه رو به قیمت 200 هزار خریده حالا من با یه حقوق 2،000،000 تومانی چند سال باید سگ دو بزنم تا شاید بتونم تو این اوضاع مسکن یه خونه بخرم، بعضیا از سر شکم سیری یه حرفی میزننن آدم هاج و واج میمونه

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:09:55
    پاسخ
    144 6

    ديگه از قيمت و وام گذشته ايم نه اين قيمت توهمي را قبول داريم نه وام با بهره نجومي.جناب وزير تكليف قانوني خود را مانند 13 اسفند سال 58 در خصوص مسكن احتكاري انجام دهد

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:33:17
      72 6

      در13 اسفند سال 58 مشابه امروز علي رغم تذكر و هشدار به سوداگران خانه ها و اپارتمانهاي خالي و احتكاري مبني بر فروش اين واحدهامسكوني به قيمت واقعي و چشم پوشي از زالو صفت و طمع كاري سوداگرانه متا سفانه اين مفت خورها توجه نكردند لذا قانون و دستورالعملي بر پايه عرف و شرع مصوب شد كه اين گونه واحدها خالي واحتكاري را بنفع اشخاص بي خانه كه در ان شهر يا شهرستاني كه سابقه سكونت ده سال مستمر دارند حراج شود با اين كار تقاضاي سوداگرانه براي سالهاي متمادي از بازار مسكن خارج شد اين دستور العمل كما كان بقوت خود باقيست

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:57:34
      40 1

      شصت ميليون يا بيشتر هستيم كه به دام اين محتكرين از خدا بيخبر بمدت چهل سال است افتاده ايم وهستي و نيستي مان را بنام و به بهانه اجاره و رهن غارت كرده اند بنظر كمپين درخواست حراج مسكن خالي و احتكاري راه اندازي و به وزارت راه وشهرسازي اين درخواست جهت انجام تشريفات بر گزاري جلسه حراج ارسال كنيم

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 14:19:24
      46 6

      این تفکرات حتی در زمان کمونیستها هم جواب نداد، یعنی چی که باید رفتارهای غیر طبیعی نسبت به همه دنیا کنیم؟ همیشه زور؟ راه حل هست، اونم اینکه از مسکن مالیات گرفته بشه، وگرنه به زور غصب کردن اموال مردم روش عاقلانه‌ای نیست، واسه سه هزار سال پیشه که تمدن نبود به زور غار همدیگه رو غصب میکردن

    • بی نام
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 09:31:45
      7 0

      حق و حقوق قانونيمان را بخواهيم زور گفتيم سوداگر محترم لطفا قانون اساسي را مطالعه كنيد و قوانين مربوط به كالاي احتكار شده و قاچاق و مجازات محتكر

  • مرتضی
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:10:54
    پاسخ
    134 7

    تا زمانی که مالیات برای خرید خانه چندم وضع نشود این کار فقط به نفع دلالان خواهد بود خانه را گرانتر می کنند به اندازه ی همان وام و ما فقط باید قسط بیشتری بدهیم. این نکته بسیار ساده است و واقعا باعث تعجب است که دولتمردان ندانند.

    • فرهاد
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:45:04
      36 4

      از صددرصد فروش ساختمان، ٦٠٪؜ هزينه ملك و مصالح ميشه، ٤٠٪؜ هم سود سازنده از سودش هرگز كم نميكنه، خونه هاي لوكس حاشيه سود بالاي ٥٠٪؜ داره، مثل ماشين هاي لوكس كه بيشترين حاشيه سود تا بيش از ١٠٠٪؜ رو دارن، دليل تجملي كه از سوي اقازاده ها تزريق شده در مملكت، حاشيه سود بالاي اونه كه در انحصار اونهاست. در اين اقتصاد مريض هيچ سودي وجود نداره، اگر هم سودي هست، با چاه نفت و انحصاره كه مشخصه دست كيا هست

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 17:44:31
      1 4

      اگه وام کم بهره و با بازپرداخت طولانی مثلا 20 سال یا حتی بالاتر باشه ارزش داره.

  • psdk
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:12:32
    پاسخ
    174 6

    بله 100 درصد تاثیر میزاره فقط گرونترش میکنه همین ... میگی نه نگاه کن

  • مهرداد
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:12:58
    پاسخ
    139 6

    تحرک ایجاد میکند، اما نه برای قشر فقیر جامعه ، حداقل ماهی 4 و 5 تومن باید دربیاری بتونی جواب بدی. هر طور حساب کتاب میکنم نه کارگر میتونه و نه کارمند عادی .

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:18:14
    پاسخ
    70 14

    اثر مثبت داره ولی فکر بازپرداختش رو هم کردید؟

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:21:12
    پاسخ
    41 5

    روش افزایش وام مسکن از ۲۰میلیون تا ۱۶۰ میلیون طی مقاطع زمانی که رکود بوده افزایش یافته و اثر بخشی خود را از دست داده به چند علت۱ قدرت خرید مردم افزایش نیافته۲ عدم نظارت بر قیمت مسکن و نیود متولی بر کنترل بازار مسکناتحادیه املاک خودش بر تب افزایش مسکن می زند و همیشه در رسانه ها می گوید بازار مسکن افزایش جهشی ندارد۳عدم برنامه ریزی دولت در جهت طرح مسکن اجتماعی و باز آفرینی بافت فرسوده که هنوز عملیاتی نشده است۴سوداگری مسکن که باعث شد به علت افزایش ارز قیمت مسکن تا حدود ۴۰درصد افزایش یابداگر کلیه موارد بالا عملیاتی شود نیاز به افزایش نقدینگی در مسکن نخواهیم بود

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:21:59
    پاسخ
    77 5

    عزیز من گیریم وام 200 میلیون. باز پرداخت وام هم هست. قسط هر ماه چنده؟ 2 میلیون 3 میلیون؟ خوب حساب کن چند درصد خانه ندارهایی که محتاج وام 200 میلیونی اند از عهده بازپرداخت قسطها بر میان؟ در تهران 2 میلیون قسط بدیم. گیریم درامد 4 میلیون باشه. 2 میلیون سر به سر با ریاضت میشه یه خانواده 3 نفره رو گردوند.

  • مصطفي ف
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:22:42
    پاسخ
    115 8

    من مسكن ندارم هيچوقتم نميخرم. وام 200 ميليوني نفعش براي بساز بندازها و بانك هست. براي مني كه مسكني ندارم جز ضرر و زيان هيچي نداره. همين الان انبوه سازا بساز بندازا مالكين خونه و البته دلالان و مافياي مسكن بنگاهدارا و املاكيا دندون تيز كردن تا هر كردوم سهمشونو از مردم بدبختي كه به هزار اميد و آرزو وام ميگيرن تا صاحب خونه بشن بگيرن. بازار خون آلودي كه شكارچيا با بدترين شكل صيدشونو شكار ميكنن و خون اين مردم بدبخت ميمونه و بس. مسكن بايد تا زماني كه قيمتش منطقي نشده تو ركود بمونه. قرار نيست پول خون باباي دلالا و اين و اونو ما مردم پرداخت كنيم

    • بی نام
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 03:28:04
      7 0

      این نزول هست دیگه شما کار میکنی و باید برای منی که نشستم پول بیاری به دنیای امروز خوش آمدی

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:30:17
    پاسخ
    120 9

    وام نمی خواهیم. قیمت مسکن را واقعی کنید. آپارتمان متری یک میلیون ساخته می شود. متری ده میلیون به فروش می رسد. قیمت زمین الکی بالاست. والا زمین پاریس هم این قیمت رو نداره.

    • حمید
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:16:04
      63 3

      متولی گرانی زمین همین شهرداری و دولته به عنوان مثال منطقه ۲۲ زمین های خارج بافت و زراعی رو شهرداری با قیمت بالا فروخت و قیمت مسکن متری زیر ۵میلیون نیست.

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:53:28
      5 41

      کاربر محترم در همه جای دنیا این گونه میباشد و قیمت زمین در انها متفاوت است. در امریکا هم برج های بعضی از خیابانها بسیار گرانتر از مشابه شان در دیگر خیابانها است.

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:45:14
    پاسخ
    62 3

    ما که با وام 200 میلیونی و 100 میلیون پول ودیعه مون نزد صاحبخانه نمی تونیم خانه بخریم. پس لطفا وام ندید تا اجاره ها بالا نره. همه جای دنیا از سن خانه که می گذره قیمتش پایین میاد و اجاره ثابت می مونه و فقط در ایرانه که اجاره ها هر سال و نمی دونیم چرا بالا می ره. می گن مسکن در رکود است و 2 میلیون واحد خالی داریم اما از اون طرف قیمت می ره بالا. اول این تناقضات را حل کنید و نمی خواد وام بدید. همینکه اجاره خونه مون هر سال نره بالا خونه خریدن پیشکش مون

    • بی نام
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 04:29:28
      2 2

      اگر صاحبخانه ای در کرج 5 سال پیش خانه را میفروخت و در بانک با سود 20 میگذاشت معادل قیمت خانه گیرش می آمد. تا زمانیکه سود سپرده بانکی بالاست چطور انتظار دارید کرایه ثابت بماند؟

  • خریدار واقعی مسکن
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:45:43
    پاسخ
    49 4

    مسکن در تهران : با کیفیت بسیار ضعیف در ساخت ، اشکالات فنی و مهندسی زیاد . قیمت های غیر واقعی و سوداگرایانه هیچ سودی برای بساز بفروش های سود جو و طمع کار نخواهد داشت . به امید خدا . قیمت مسکن باید کاهش پیدا کند در غیر اینصورت رکود و نخریدن مسکن ادامه خواهد داشت .....

  • محمد علی کاظم نژادی
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 11:46:29
    پاسخ
    65 3

    سلام خیر ملت را به قهقرا خواهد برد با کدام درآمد وحقوق پرداخت توان پرداخت قسط وام دویست میلیونی را دارند

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:02:55
    پاسخ
    68 4

    مالیات سنگین به خانه های دوم و چندم و همچنین خالی از سکنه وضع کنید تا احتکار مسکن از بین بره. قیمت میاد پایین از وام هم بهتره. ولی ظاهرا برخی مسوولین خودشون مالکین چند ده خانه هستند و نمیخوان این قانون اجرا بشه.

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:05:46
    پاسخ
    8 32

    بستگی به استقبال خریداران از دریافت وامها ,بهره وام ومیزان قسط ماهیانه دارد ,بنظر من روی آپارتمانهای تا قیمت 500میلیون در تهران وشهرهای بزرگ وتا300میلیون در شهرهای کوچک تاثیر گذاره

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:07:13
    پاسخ
    12 34

    بهتره هر كس خانه را براي سكني گزيدن مي خواهد سريعتر وارد عمل شود. حساب اونهايي كه براي سرمايه گذاري به مسكن نگاه مي كنند از اين قضيه جداست.

  • مهدب
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:11:48
    پاسخ
    59 4

    وقتی من توان پرداخت قسط چند میلیونی وام مسکن را نداشته باشم چطور میتونم وام ۲۰۰ میلیونی بگیرم حالا هی وام افزایش بدن....

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:12:27
    پاسخ
    52 4

    به نظر به جای تزریق نقدینگی برای احیاء بازار مسکن که یک برنامه عجولانه و غیرمنطقیه، کسب و کار باید تقویت بشه کارخونه ها و واحدهای تولیدی احیا بشن، دلال ها کنار گذاشته بشن، شرکت های هولدینگ ساماندهی بشن، نرخ گمرک بیاد پایین که باعث ایجاد رقابت و افزایش کیفیت میشه و .... تزریق نقدینگی یک راه حل با چشم انداز خیلی کوتاه مدت و صرفا برای خلاصی از فشارها و خریدن یک دوره تنفس کوتاه مدته

    • بی نام
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 16:20:50
      2 0

      حرف حساب

  • فرهاد
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:19:29
    پاسخ
    44 6

    با زیاد شدن وام تقاضای مسکن نیز به صورت ناگهانی ازدیاد پیدا کرده،به همان نسبت فروشنده قیمتهای بالاتری را ارائه می دهد، در واقع بعد از دو یا سه ماه پس از پرداخت وامهای خرید با بالا رفتن قیمتها مواجه میشویم و دوباره از خرید باز میمونیم و این وامها با این سودهای گزاف دوباره با تورم به وجود آمده از این بابت سر به سر میشود و اصلا دردی از مردم دوا نمیکند که هیچ،بدتر تورم مسکنی به وجود میآورد ومردم را به درد سر میاندازد.

  • تاریخ
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:31:28
    پاسخ
    36 3

    با توجه به اینکه بانک ها در صدر بساز و بندارها در ایران هستند؛ این گاوبندی بانک ها با بانک به اصطلاح مسکن است که بروال گذشته برای آب کردن بخشی از واحدهای ساخته شده در بازارهای معین اجرا می شود.

  • اسدالله پیشدار
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:36:13
    پاسخ
    18 3

    با افزایش وام کاری نمیشود دولت بهتر است این پول ها را به سازندگان بدهد و تولید مسکن راه بیافتد . با دادن وام قدرت خرید پیدا میشود و دلالان افزایش قیمت بر روی مسکن در نتیجه هر چه وام بالا برود ولی تولید انجام نشود با افزایش قیمت کاذب مواجه شده و همینطور پروسه انجام میشود . ن

  • پوریا
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:36:36
    پاسخ
    37 4

    همه میدانیم که تورم زا هست این وام . به اندازه کافی با تغییر نرخ ارز شوک وارد شد به مسکن بهتره دولت شرایطی رو فراهم کنه ک مردم جاهای دیگه سرمایه گزاری کنن تا قیمت روند کاهشی پیدا کنه این وام باعت افزایش مجدد قیمت ها میشه ، افزایشی ک ضررش فقط برای مردم هست .

  • رضا
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:38:18
    پاسخ
    24 7

    ما به صف عادت کرده ایم ... تا صف نباشه ما نمی خریم چه مسکن چه خودرو چه طلا چه دلار چه سکه چه مرغ چه تخم مرغ و..... اصولا ما عادت به ثبات وارامش نداریم چون همیشه دنبال نفع شخصی وسود جویی هستیم

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:44:16
    پاسخ
    35 1

    بله میشه به شرط اینکه 6 نفر شریک نفری یه دونگ بخرن تا بتونند اقساطش رو پرداخت کنن

  • مصطفي
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:45:25
    پاسخ
    25 2

    همونطور كه برخي دوستان اشاره كردند بهترين راه حل در شرايط كنوني بازار، اخذ ماليات تصاعدي براي چند ملكيمسكنتجارياداري هاست نه تزريق سرمايه از طريق وام و ايجاد تورم مجدد با اخذ ماليات 1قيمتها تعديل ميشه، 2سرمايه هاي بلوكه شده جاري ميشه، 3كرايه هاي مسكن و مغازه تعديل ميشه، 4از خدماتي كه دولت و شهرداري در اختيار مناطق بر اساس تراكم پيش بيني و هزينه كرده به نحوه مطلوب استفاده ميشه و... خواه ناخواه اين روند روي كسب و كار، درآمد دولت و ايجاد اشتغال تاثير مثبت ميذاره

  • الف ب
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:48:08
    پاسخ
    43 2

    انگار یه مافیای عجیب پشت تمام بازارها اعم از مسکن و خودرو وجود داره که در ارتباط با بانک مرکزی و نهادهای آماری تمام سپرده ها و قدرت خرید مردم رو رصد میکند و متوجه میشن مردم کی قصد خرید دارن و اون موقع قیمت‌ها رو گرون میکنن و با وام قصد خالی کردن جیب مردم رو دارند به این میگن پدیده سرمایه داری که پس انداز و پول مردم همیشه در خدمت سرمایه دارا و پر کردن جیب اوناست

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:48:24
    پاسخ
    26 0

    زیاد برای خریدار کاری نمیکنه با این قیمت های افسار گریخته، ابتدا باید مناطق با کار کارشناسی قیمت گذاری شوند از کیفیت بد، متوسط و خوب سپس بر مبالغ فروش هم نظارت به عمل آید تا از رکود خارج شود فروشندگان و سازندگانی هم که بنگاه دارند در افزایش قیمت دست دارند سود جو هستند با سود 20 درصد راضی نمی شوند اگر قیمت زمین و ساخت را سر شکن کنیم با سود معقول رکود از بین می رود. ضمنا با این وضعیت گسل های تهران که زلزله قطعی است خرید آپارتمان با این قیمت ها بی معنی و دور ریختن سرمایه است. همچنین معاملات صوری بنگاه ها برای بالا بردن قیمت منطقه. که فلانی آنقدر فروخته و فلانی هم خریده اغلب دروغ و صوری است.

    • بی نام
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 03:26:03
      3 1

      قیمت مصالح به طور متوسط از یک کیفیت عالی تا درجه دوم تفاوت 10 درصدی دارد در کل قیمت مربوط به مصالح از شیرالات و کلید و پریز تا آجر و سیمان و بلوک تنها قیمت زمین هست که آن هم با دادن زمین رایگان به مردم قیمتش کاهش پیدا خواهد کرد مشکل در کل نظام اقتصادی هست که کسی پولش را در صنایع و شرکت ها سرمایه گذاری نمی کند، به همین دلیل مسکن شده دلالی، در هیچ کجای دنیا مسکن سرمایه محسوب نمی شود و تنها بر اساس نیاز خریداری می شود برای عموم مردم

  • سعید
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:50:49
    پاسخ
    35 3

    بی شک تاثیر منفی داره، چون از همین الان املاکیا و دلال ها واسش دندون تیز کردن، اخه با چه منطقی خونه باید یه دفعه انقدر بره بالا، چند سالبرنامه ریزی می کنیم، پول جمع میکنیم، وام می گیریم، تا نزدیک به زمان خریدنمون می شه ، یه دفعه می ره بالا ، به خدا جوونا دارن تباه میشن، اخه این زندگی ما داریم می کنیم، پایه حقوق پایین ترین حد ممکننسبت به متوسط جهانیقیمت مسکن بالا ترین حد ممکنحتی نسبت به پاریس و لندن، قیمت ماشین و... از کل دنیا گرون تر و بی کیفیت تر، واقعا ما داریم زندگی می کنیم ؟؟؟ خواهشا چاپ کن

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:57:10
    پاسخ
    28 3

    باید کمپینی مبنی به نه گفتن به قیمت های بالای خرید خانه راه بیفتد چون اگر سوداگری سازندگان بنگاه دار نباشد و قیمت ها منطقی باشد خود به خود از رکود خارج میشود یکسال باید خرید نکرد تا سود جویی از میان برود.

  • محمد رحمانی
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:57:12
    پاسخ
    21 3

    اول شرایط دریافت این وام رو با تمام جزئیاتش اعلام کنن تا نظر بدیم،این وام به چه کسانی تعلق میگیرد؟ مسکن اولی ها؟ نفری 200 میلیون یا برای یک زوج بی خانه 200 میلیون؟ بازپرداختش چگونه است؟ چقدر باید برای دریافت این وام سپرده گذاری شود؟ و چه مدت ؟ 1 سال؟ 6 ماه؟ و خیلی سوالات دیگر ... لطفا با مردم کم درآمد شفاف صحبت کنید با تشکر

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:05:26
    پاسخ
    22 3

    میشه بگید قسطش و چه جوری باید بدیم با این حقوق ها ..... من سال قبل یه خونه خیابان مدنی 75 متری 250 دیدم پولم به موقع جور نشد بخرم امسال رفتم همون خونه رو بگیرم شد 320 .... با این اوضاع من بدو قیمت بدو

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:13:52
    پاسخ
    19 5

    دلیل رکود بازار مسکن کاهش تقاضا است بنابر این افزایش وام خرید مسکن نتیجه ای جز کاهش اعتبارات بانکی برای حمایت از بخشهای دیگر اقتصاد را در پی نخواهد داشت

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:22:59
    پاسخ
    33 2

    الان ملک در یک محله متوسط تهران با مصالح نامرغوب و ساخت غیرمهندسی که با زلزله 3 ریشتری ترک می خورد گران تر از یک اپارتمان با کیفیت هم مساحت خودش در خیابان پنجم نیویورک است. این مسخره بازی کی تمام می شود؟

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:26:38
    پاسخ
    26 2

    املاکی هستم وامها هیچ تاثیری برخلاف گذشته بر بازار ندارد باید این سوال مطرح میکردید آیا افزایش حقوق ۵۰ درصدی کارمندان و کارگران بر بازار مسکن تا ثیر دارد

    • ایرانی
      یکشنبه 26 فروردین 1397 - 15:15:13
      14 2

      کاملا درسته حقوق ها باید افزایش پیدا کنه ولی نمیشه حقوق را هم دستوری اضافه کرد باید اقتصاد رشد کنه تا شغل ایجاد بشه و حقوق ها افزایش پیدا کنه و برای رشد کردن اقتصاد هم باید سرمایه گذار جذب بشه و برای جذب سرمایه هم باید فضای کسب و کار درست بشه و برای درست شدن فضای کسب و کار هم باید شفافیت ایجاد بشه پس تا وقتی که دروغ گفته میشه و رانت هست و ارگان های خاص در اقتصاد دخالت دارند هیچ اتفاقی نمی افته خلاصه بگم مثل دونه های تسبیح می مونه نمیشه یکی یکی دونه ها رو صاف کرد باید نخ تسبیح رو بکشی تا همه دونه ها صاف بشن

  • مجید گلپا
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:34:39
    پاسخ
    33 2

    تو رو خدا اینکار رو نکنید اگه به فرض صد میلیون به قدرت خرید مردم‌اضافه کنید دو سه برابر میره رو قیمت خونه و باز هم خریدار ضرر میکنه.بزارید همینقدر بمونه

  • مهدی
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:36:36
    پاسخ
    16 2

    مسکن از نیازهای اولیه انسان با 200 میلیون وام خود شخص قطعا 3 الی 4 برابر 200 میلیون باید داشته باشه تا بتونه ی جای معمولی بخره تازه 200 میلیون حتما باید 500 میلیون به بانک برگردون قطعا با قسط ماهانه 3 میلیون ی آدم مثلا تو تهران توی این بازار کار چقدر درآمد ماهانه دارد دولت روی هرچیزی دست بزار فقط خراب میکنه

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:44:59
    پاسخ
    8 20

    نه راه بهتر اينه که مدت بازپرداخت رو بيشتر کنن اونهم نه بيشتر مثلا 15 ساله بلکه مدت بازپرداخت حداقل به سي الي 40 سال افزايش پيداکنه .

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 13:48:30
    پاسخ
    15 2

    دولت فاقد نقدینگی برای این حجم وام میباشد و اگر بر فرض محال بتواند این پول را مهیا کند موجب افزایش نقدینگی در جامعه و انحراف از اهداف دولت بوده و موجب افزایش تورم و قیمت املاک خواهد شد و البته سود سرشاری را به دولت تزریق میکند و در آخر میتوان گفت که دولت هنوز سردر گم است و سر کلاف از دست دولت در رفته است

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 14:23:15
    پاسخ
    4 22

    اگه اقساطش حداکثر ماهی 2.5 میلیون باشه، آره تاثیر داره

  • سعیدی
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 14:25:58
    پاسخ
    21 4

    یکی از شهردار های تهران گفت هزینه شهر تهران را انقدر بالا می بریم تا یه عده خاص دران زندگی کنند .شهر تهران مثل صفحه گردان است انهائی که توان مالی ندارند بتدریج از لبه صفحه به شهرکهای اقماری وحاشیه رانده می شوند .به اندازه کافی هم متمول وجود داره تا همه ساختمانهای ساخته شده را خریداری نمایدمالیات عوارض وهیچ چیز دیگری نمی تونه جلوی گرونی شهر رو بگیره کدام یک از ما تا حالاهتل 5 ستاره مشهد وکیش رو دیدیم بخصوص در مواقع پیک .معلوم هر کسی پول داشته باشه منتفع میشه .تهران هم همینه .وام 200 میلیونی قیمت مسکن رو افزایش میده همانطوری که افزایش جمعیت افزایش حقوق پرداخت یارانه افزایش قیمت ارزطلا وسکه ونفت ومالیات وعوارض . قیمتها رو بالا میبره مسکن هم افزایش قیمت داره وبه دلیل کالای خاص بودنش رشدش بیشتره

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 14:31:13
    پاسخ
    20 3

    كي ميتونه قسطش رو بده؟ اونايي كه بتونن به چنين وامي نياز ندارن و اونايي كه نياز دارن نميتونن پرداخت كنن

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 14:40:12
    پاسخ
    26 4

    مسئولین محترم ، مبلغ وام مسکن را افزایش ندهید جز تورم نتیجه ای نداره. ندیدید که همه نابسامانی های اخیر از قیمت تخم مرغ شروع شد؟

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 15:05:01
    پاسخ
    34 4

    برای چی به این وضع رسوندید برای یه لونه موش باید 500 پول داد حتی تو کشور عراق هم اینطوری نیست

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 15:39:24
    پاسخ
    37 5

    باعث گرانی مسکن میشه تا بانک ها و موسسات بتونن املاکشونو بفروشن.

    • saman
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 16:36:47
      1 0

      آفرین این شد حرف حساب کاملا موافق هستم چون بانک ها با تاسیس انواع صندوق ها الان دقیقا این کار رو میکنند

  • رضا
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 15:51:20
    پاسخ
    30 5

    خانه‌های تا ۲۰۰میلیون تومان رو افزایش میده تا ۳۰۰میلییون

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 16:57:39
    پاسخ
    1 3

    با وام 200 میلیونی قدرت خرید مردم افزایش می یابد .

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 17:32:38
    پاسخ
    3 1

    میشه ی کاری نکنن اوضاع از این بدتر نشه همین اینو بگین حتی حرفش گفته بشه فردا هر خونه ای بیست میلیون میکشه رو ملکش این خانه از بنیان ویرانه بابا

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 18:16:42
    پاسخ
    2 1

    ب نظرم باعث تورم در بخش مسکن میشه و با توجه ب بازارهای رقیب یک رکود تورمی بی سابقه ای بربازار مسکن حکمفرما خواهد شد

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 18:20:49
    پاسخ
    4 0

    مسخره س. هیچ قانونی برااجاره و فروش خانه نیست. بنظرم باید یک سری معاملات ملکی از سمت دولت باشن که مناطق رو تقسیم بندی کنه و قیمت روش بگذارن چه برای اجاره چه برای فروش ومعاملات فقط اونجا انجام شه و از دست این بنگاه دارای بیسواد و بی انصاف خارج شه. من ساکن خرم آبادم بی درو پیکرترین شهراز لحاظ فروش و اجاره. هرهفته قیمت خونه تصاعدی میره بالا. بالای شهرو پایین شهر قیمتا یکیه و هرکی خونشونو هرچقدر که دوسداره میفروشه

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 18:20:51
    پاسخ
    5 1

    وام زیاد یعنی تورم. این سیتم اشتباه است. نتیجه وام 160 میلیونی شده متری دو سه میلیون افزایش قیمت مسکن در تهران

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 18:43:06
    پاسخ
    3 0

    بله 100درصد تاثیر داره

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 19:23:12
    پاسخ
    1 1

    وام

  • درایور
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 20:24:00
    پاسخ
    7 1

    به نظر من بهتره بذارید خونه ها رو دست دلال ها باد کنه تا بترکن انقدر ازشون خونه نخرید تا دق کنن به هوچی بازیهاشون اهمیت ندید

  • عدالت.فقط همین
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 20:39:10
    پاسخ
    4 0

    اولا کارمزدش زیاده دوما با سپرده بذاری بانک سوما اقساطش زیاد و ... باید تسهیلات به معنی واقعی باشه تو این اوضاع کسب و کار پرداخت اقساط زیاد مقدور نیست.

  • ناشناس
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 21:24:34
    پاسخ
    6 0

    خبرگزاری محترم ، نظر خواهی شما یادآور ضرب المثل: یکی میمرد از درد بینوائی ، یکی میگفت خانم زردک میخواهی،در مملکت ما با کدام شغل وکدام حقوق میشه اقساط وام ۲۰۰ملیونی را پرداخت ؟

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 21:32:08
    پاسخ
    6 0

    قانون پیش فروش ساختمان اجرا بشه مشکلات خریداران ساختمان حل می شه بازار فروشنده ها هم رونق می گیره

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 22:39:14
    پاسخ
    2 8

    والا اگر بدهند كه خوبه بقولي كاچى بهتر از هيچي، درسته كه قيمتهاي آپارتمانها بالاست اما وقتي به قيمت خودروهاى خارجي نگاه ميكنم در مقايسه مفته، خودروهاى خارجي معمولي شده بالاي ٣٠٠ ميليون تومن يه لندكروز ٢٠١٣ صفر شده يك ميليارد تومن و يه لكسوس ان ايكس ٦٠٠ ميليون و بي ام دبليو سري ٥ شده ٩٠٠ ميليون يا خونه بايد گرون بشه يا اين خودروها ارزون ، از اونجايكه هيچى در ايران ارزون نميشه پس خونه حتماً بالاتر ميره، الان وقت تبديل پس اندازها در ارز و طلا و خودرو به آپارتمانه ، خلاصه از من گفتن بود

  • مولانیا
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 23:29:28
    پاسخ
    4 6

    اگر سود سپرده های بانکی از بیست درصد بشود 10 یا 9 درصد بشود قطعاً بازار و صنعت مسکن از رکود خارج خواهد شد و اون موقع شاید وام 200میلیونی به رونق بازار کمک کند وگرنه اثری نخواهد داشت. مردم پولهایشان را گذاشتند بانک دیگه کسی خانه نمی خرد. با توجه به ثبات نسبی بازارارز و سکه اگر سود الان بهترین زمان برای کاهش سود سپرده بانکها ست.

    • درایور
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 16:02:52
      1 0

      آخه عزیز من نرخ سود بانکی ۸ درصد کم شد مگه چی شد ؟ اجاره ها زیادتر شد ۸ درصد کمه ؟ چقد براتون خوبه ؟ دنبال چی هستید من الان نمیتونم تشخیص بدم شما دنبال چی هستی ۲۳ درصد شد ۱۵ درصد هنوز شما صاحب خونه ها سیرمونی ندارید روز به روز نرخ اجاره میره بالا

    • درایور
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 16:05:22
      0 0

      آخه عزیز من نرخ سود بانکی ۸ درصد کم شد مگه چی شد ؟ اجاره ها زیادتر شد ۸ درصد کمه ؟ چقد براتون خوبه ؟ دنبال چی هستید من الان نمیتونم تشخیص بدم شما دنبال چی هستی ۲۳ درصد شد ۱۵ درصد هنوز شما صاحب خونه ها سیرمونی ندارید روز به روز نرخ اجاره میره بالا

    • saman
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 16:33:30
      0 0

      اگر بانک ها وام بدهند برای تولیدات داخلی تا باعث بشود اقتصاد داخلی خوب بشه یه حرفی، میشه سود بالا به مردم بدهند ولی وقتی اقتصاد فلج شده معلومه پول مردم برای وام دادن در این امور صرف نشده است وقتی این موضوع پیش میاد معلومه که بانک ها هم دارند دلالی میکنند و باعث شدند تورم ایجاد بشه چون خود بانک مجبوره پولش رو برای خرید و فروش ملک اختصاص بده یا واردات اجناس مختلف... درست بودن این موضوع نیز با تاسیس انواع صندوق های سرمایه گذاری در بانک ها صورت گرفته تا به این بهانه سود بالاتر باز به مردم بدهند و بانک مرکزی رو دور زدندصندوق های سرمایه گذاری هم دیگه معلوم نیست رو چه چیزهایی کار میکنند و باعث میشه تورم ایجاد شههمیشه دولت فقط تا یک جایی فشار میاره به مسائل مختلف ولی هیچ وقت مسائل رو حل نمیکن

  • بی نام
    یکشنبه 26 فروردین 1397 - 23:52:36
    پاسخ
    7 2

    خونهدیگه گرون نمیشه، تعداد خونه های خالی از متقضی بیستره، جمعت در حال کم شدن، خونه شده مثل دانشگاه که االتماس میکنن بیا ثبت نام کن

  • ملت
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 00:22:18
    پاسخ
    6 0

    مسولين محترم مالكان زمين و خانه هاى اعيونى و زمين واملاك در تهران هستند و از اينكه خانه و ملك گران شود غمى ندارند بلكه سرمايه هاشان چندين برابر ميشه زندگى كردن و خانه دار شدن براى يه قشر دو درصدى شده بقيه با اين وضع بايد جون بكنند و نفس بكشند جوونها كه خواب ازدواج و خانه دار شدن ببينند برند بميرند كم كم تهران ميشه مال دو درصد اعيونهاى بى درد بقيه جامعه حذف ميشن و عين مورچه كارگر و عمله زحمت مى كشن و زجر براى عشق و حال اون دو درصد سرمايه دارمفت خور و ژن هاى برترشون به اين مىگن جامعه توحيدى اسلامى و على گونه همه براى يكى با وام هم مشكل چند برابر ميشه با كدوم كار و كاسبى پس بايد داد اونى كه خونه نداره اونقدر در مياره كه بخوره تو اين اشفته بازار

  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 03:22:46
    پاسخ
    6 1

    وقتی کشوری دارای اقتصاد ورشکسته است مردم برای حفظ سرمایه هایشان آنها را در بازارهای مطمئن تر مثل طلا، ارزهای معتبر دلار، یورو، یوان و ... و زمین و مسکن سرمایه گذاری کنند، اگر اقتصاد کشور با تغییر سیایت ها تغییر کرد آن وقت باید از مردم گله کرد که چرا در صنایع و شرکت ها سرمایه گذاری نمی کنند، اما در حال حاضر چاره ای نیست

  • طاها
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 03:40:24
    پاسخ
    9 1

    ياد چند سال پيش افتادم، در يك شهر كوچكي كار ميكرديم ، شركتي كه كار ميكرديم ماهيانه ٨٠ هزار تومان كمك هزينه اجاره بهمون ميداد، بنگاه داران هم اينو فهميده بودن كرايه رو از ٨٠ تومان محاسبه ميكردن، اين وام هم همچين برنامه اي داره با يك سود وحشتناك كه مثل هميشه سر مردم كلاه ميره

  • افشین
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:18:44
    پاسخ
    2 4

    افزایش سقف وام در کلانشهرها به جز تهران اقدام مثبتی است. چرا که برخلاف تهران، وام دریافتی کفاف بالغ بر 50 درصد بهای تمام شده واحدهای مسکونی نوساز را می دهد و خریداران، به ویژه مسکن اولی ها با یک محاسبه سرانگشتی می توانند به جای پرداخت اجاره، قسط پرداخت کنند و به تدریج به جای مستاجر به مالک تبدیل شوند. برخلاف پایتخت، زمین در کلانشهرها به جز هسته های مرکزی شهرها از فراوانی و تنوع قیمت بالایی برخوردار است که بهای تمام شده را به نسبت کاهش می دهد.

  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:29:12
    پاسخ
    4 0

    اگر سود وام کمتر و مدت بازپرداخت بیشتر شود بله تاثیر می‌گذارد. به نظرم توان پرداختی اقساط ماهیانه وام توسط مردم بیشتر از 700 هزار تا یک میلیون تومان نباشد

    • saman
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 16:10:17
      1 0

      200 میلیون رو بخوایی بلند مدت پرداخت کنی که باید نوه هامون پرداخت کنند آخه

  • saman
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 16:09:00
    پاسخ
    1 0

    واقعا متاسفم... به جای اینکه دولت جلوی تورم رو بگیره با این کارش باعث میشه تورم بیشتر از قبل بشه که... دولت خودش داره با این کارش قیمت مسکن رو افزایش میده خوب...اگر به فکر مردم هستید به جای دادن وام بالا قیمت ها رو افزایش ندید خوب تا مردم قدرت خرید بیشتری داشه باشند

  • خواست واقعی
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 19:58:52
    پاسخ
    1 0

    اگر زمانی واقعا نیت افزایش قدرت خرید مصرف کننده را داشته باشند؛ باید قیمت تولید پایین آورده شود که شامل حداقل 20 درصد بهای تمام شده ای است که به اسم انواع عوارض و مالیات حکومت از تولید کننده میگیرد. بیش از40درصد ماجرا هم بهای زمین است که باز بهایش را میزان خدمات آن منطقه میگیرد که امری حکومتی است. قیمت سیمان و آهن هم که از عمده مصالح ساختمانی هستند کاملا متاثر از تصمیمات دولتهاست.

  • شهلا
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 20:08:25
    پاسخ
    1 0

    هنوز با کسی ملاقات نکردم که از گرفتن وام لز بانک های ربوی ایران راضی باشد این بانک ها فقط نقش ویرانگری دارند. خانه از پایبست ویران است.

  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 22:39:46
    پاسخ
    0 2

    نظر دهید/ آیا وام ۲۰۰ میلیون تومانی بر بازار مسکن تاثیر می‌گذارد؟

  • بی نام
    سه شنبه 28 فروردین 1397 - 02:45:10
    پاسخ
    2 0

    با این افزایش قیمت مشخصشد که فروشنده ها جنبه ندارن شما بیا منطقه پنج رو نگا کن با قیمتهای منطقه یک یکی شده البته کسی هم ازشون نمیخره

    • همشهری
      سه شنبه 28 فروردین 1397 - 22:24:38
      0 1

      برادر عزیز خریدار زیاده فروشند ه ها حاضر نیستند کمتر از قیمت انتظاری بفروشند.به آگهی های شیپور ودیوار و.. توجه نکن فروشنده ها پای معامله نمی ایند.

  • بی نام
    سه شنبه 28 فروردین 1397 - 09:52:46
    پاسخ
    2 0

    بله باعث افزایش قیمت مسکن میشود ملت را بیچاره و دربدر می کند اقایان خودشان هر کدام چندین خانه دارنی و ملت بدبخت برای 50 متر خانه مانده اتند ار این ادمها که اینطور وام مسکن و خانه ها را گران می کنند باید پرسید یک کار گر چطور می تواند قسط وام دوست ملیونی را بدهد حی پول کشور را بی ارزش می کنند نان زن و بچه اش را نمی تواند با یک ملیون تامین کند چه برست به اقساط قست حد اقل ده ملیون تومانی مردید مانند دکتر احمدی نزاد عزیز مسکن بسازید و یارانه هم بدهید که از پول یارانه قسطش پرداخت شود نه به فکر جیب خودتان باشید دورود بر یگانه مرد تلاشگر و مرذدمی ایران زمین احمدی نزاد

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین