جهانگیری: اجازه نمی‌دهیم با شوک‌های بیرونی و فضاسازی داخلی مدیریت کشور آسیب ببیند

معاون اول ریاست جمهوری گفت:نخواهیم گذاشت با شوک های بیرونی و فضا سازی داخلی این دستاورد مهم کشور آسیب ببیند.

به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.  با بیان اینکه ثبات اقتصادی یکی از مهمترین دستاوردهای اقتصادی دولت و نظام است که با بکارگیری سیاست های عالمانه و مدیریت قوی و منسجم از آن حفاظت خواهد شد و استمرار می یابد، گفت: نخواهیم گذاشت با شوک های بیرونی و فضا سازی داخلی این دستاورد مهم کشور آسیب ببیند.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

* باید عزم و اراده ای جدی تر در سال 97 برای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شود و مصمم تر از سالهای گذشته در این مسیر گام برداریم.

*مجموع شاخص های کلان اقتصادی کشور در سال 96 نشان می دهد که اقتصاد کشور از ثبات مناسبی در سال گذشته برخوردار بود اما با این حال در سال 97 نیازمند اقدامات و کارهای جدی تری هستیم به خصوص که با وجود تهدیدهای خارجی علیه کشورمان لازم است امور اقتصادی داخل کشور را به خوبی مدیریت کنیم تا در بخش سیاست خارجی نیز بتوانیم به نتایج بهتری نائل شویم.

*همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند قرار نیست که دو برنامه در کشور داشته باشیم یعنی نباید از یک سو برنامه ای برای توسعه کشور و از سوی دیگر برنامه ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی تدوین کنیم بلکه تمام برنامه ها و نحوه اداره امور جاری کشور نیز باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی تعریف شود و باید دقت داشته باشیم که هر برنامه ای که اجرا می کنیم مطابق با اقتصاد مقاومتی باشد و هیچ گونه سیاست گذاری مغایر با اقتصاد مقاومتی انجام نشود.

*{ با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی} این نامگذاری منطبق بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است و باید برای تحقق شعار سال جدید نیز سیاست و برنامه هایی عملیاتی تدوین کنیم تا وظایف و تکالیف هر بخش برای تحقق این شعار مشخص باشد.

*یکی از راه های حمایت از کالای ایرانی را مبارزه با قاچاق کالا است؛ دولت سال گذشته فهرستی از اقلام و کالاهای اصلی قاچاق را تدوین کرد تا تمرکز اصلی دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق بر این کالاها باشد و خوشبختانه دستاوردهای خوبی نیز نظیر اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه حاصل شد و با اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، میزان واردات از مبادی رسمی افزایش یافت و از قاچاق این کالا جلوگیری شد.

*باید در اجرای این گونه طرح ها از توانمندی داخلی نیز استفاده شود و در بخش هایی که توان ساخت داخل وجود دارد، کارهای اجرایی به طرف خارجی سپرده نشود.

* یکی دیگر از مصوبات دولت برای حمایت از تولید داخلی ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، است که در این راستا دولت فهرستی تدوین کرد تا از خرید کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد از محل بودجه دولتی جلوگیری شود.

29216

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مینو NL ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    2 0
    به جای اینهمه حرف یکم عمل کنید
  • اهل منطق IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    1 0
    معلومه مدیریت اسیب نمی بینه فقط پدر ملت درمیاد که اونهم پوست ملت توانایی وتحمل اونو داره