۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰

ایرنا نوشت: در آستانه دیدار امیر قطر با رئیس جمهوری آمریکا، واشنگتن با فروش 300 میلیون دلار موشک هدایت شونده به دوحه موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا در آستانه دیدار تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با فروش بسته تسلیحاتی 300 میلیون دلاری به دوحه موافقت کرد.

این بسته تسلیحاتی شامل 5 هزار سامانه نقطه زن پیشرفته (Advance Precision Kill Weapon Systems) یا APKWS به علاوه 5 هزار کلاهک انفجاری است.
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای ضمن اعلام این خبر، قطر را نیرویی مهم برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در منطقه خلیج فارس دانست.

امیر قطر قرار است سه شنبه (به وقت واشنگتن) در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بحران کشورهای عرب خلیج فارس گفت و گو کند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال جاری میلادی (15 خرداد96) با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

این اتفاق درست دو هفته پس از آن روی داد که دونالد ترامپ در اولین سفر خارجی خود به ریاض رفت و مورد استقبال گرم عربستان قرار گرفت.

نشست ریاض با حضور مقام های 50 کشور و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پایتخت عربستان برگزار شد که دستاوردی اجرایی در پی نداشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =