۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰

ایرنا نوشت: دختر سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روس که حدود یک ماه پیش در انگلیس مسموم شده بود در اولین بیانیه رسمی خود که از سوی پلیس لندن منتشر شد، پیشنهاد ارائه کمک توسط روسیه را رد کرد.

وی در این بیانیه اظهار داشت که خود را در دنیایی کاملاً متفاوت از شرایط گذشته می‌بیند و تلاش می‌کند تا با این مساله و بهبودی وضعیت سلامتی خود کنار بیاید.

اسکریپال افزود که پدرش همچنان در وضعیت وخیمی قرار دارد و از سوی کادر پزشکی بیمارستان تحت درمان است.
وی همچنین از دخترعموی خود که در این مدت از طریق رسانه‌ها جویای حال او و پدرش بوده خواست تا مدتی با او تماس نگیرد و از سفر به لندن منصرف شود.

یولیا اسکریپال سوم ماه مارس گذشته برای دیدار پدرش وارد انگلیس شد و یک روز بعد براساس گزارش رسانه‌های این کشور، بی‌هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری همراه با پدرش پیدا و عنوان شد که توسط یک ماده شیمیایی مسموم شده‌اند.
'کریستین بلانشد' پزشک معالج اسکریپال ها در بیمارستان سالزبری سه‌شنبه گذشته در کنفرانس خبری اعلام کرد که یولیا اسکریپال از بیمارستان ترخیص شده و به مکانی امن منتقل ‌شده است.

وی با این‌حال عنوان کرد که خانم اسکریپال تمایلی به گفت‌وگو با رسانه‌ها ندارد.

این مقام بهداشتی انگلیس همچنین یادآور شد که سرگئی اسکریپال روند بهبودی را طی کرده و ابراز امیدواری کرد که او نیز به‌زودی از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

سرگئی اسکریپال سال 2010 هنگام تبادل جاسوسان میان واشنگتن و مسکو به انگلیس پناهنده شد که در آن، روسیه چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.

وی پیش‌تر مأمور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس درسال 2006 ( 1385) به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد. او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی‌ام.آی.6 گزارش داده است.

انگلیس، مسکو را به مسمومیت وی با ماده نوویچوک ساخت روسیه متهم و به‌موجب آن 23 تن از دیپلمات‌های این کشور را اخراج کرده است. روسیه نیز که هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده، ده‌ها تن از دیپلمات‌های انگلیسی را از خاک این کشور اخراج کرده است.
علاوه بر انگلیس، آمریکا و شمار زیادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضمن حمایت از موضع لندن، تعدادی از دیپلمات‌های روسیه را که جاسوس معرفی کرده، از کشور خود اخراج کرده‌اند.

دامنه اختلافات میان غرب و روسیه با تشدید بحران سوریه و حمایت مسکو از دمشق فصل جدیدی از تنش‌ها میان دو طرف را در تاریخ معاصر به وجود آورده به‌طوری‌که تحلیل گران سیاسی در انگلیس این تحولات را آغازگر جنگ جهانی سوم توصیف می کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =