مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در نشست مدیران مسئول نشریات مکتوب استان با استاندار لرستان گفت: برخی از دستگاه های دولتی استان ، آگهی های خود را به ارزان ترین قیمت حراج می کنند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام حمید رضا حنان افزود: خوشبختانه ، فضای مجازی نتوانسته از ارزش رسانه های مکتوب بکاهند و این رسانه ها همچون گذشته نقش مشاور را برای مدیران اجرایی استان بازی کرده و بهترین مرجع کسب اطلاعات و اخبار محسوب می شوند.

وی سپس به موضوع امنیت در فضای مطبوعات پرداخت و ابراز داشت: امنیت فکری و قلمی مطبوعات بسیار مهم و ضروری است و باید فضای فکری کاملا امنی برای اصحاب مطبوعات ایجاد کرد که خوشبخانه این فضا در استان مطلوب است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: در زمینه ی معیشت مطبوعات در کل کشور و در استان با مشکلاتی مواجه هستیم که باید با برنامه ریزی درست نسبت به بهبود وضعیت معیشت اصحاب رسانه و مطبوعات استان اقدام شود.

حنان عملکرد نادرست برخی از دستگاه های اجرایی استان در خصوص درج آگهی های دولتی خود در نشریات را یکی از مهمترین معضلات معیشتی مطبوعات استان برشمرد و گفت: متاسفانه علی رغم تاکیدات بسیاری که چه در دوره ی استاندار گذشته و چه در دوره ی حضور دکتر خادمی در استان صورت گرفته ، همچنان برخی از دستگاه های اجرایی استان برای فرار از پرداخت مبلغ واقعی و قانونی آگهی های خود ، آنها را بدون رعایت روند قانونی و دریافت شماره میم الف ، به ارزان ترین قیمت حراج می کنند و در این مسیر ، مطبوعات نیز با قیمتی بسیار کمتر از استانداردهای قانونی که می تواند برخی مشکلات مالی آنها را مرتفع سازد ، نسبت به چاپ اقدام می کنند که نیاز است هر چه سریع تر از این روند اشتباه دست کشید.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین راهکارهای مقابله با این وضعیت ، هماهنگی ذیحسابان دستگاه های اجرایی با روابط عمومی هاست که از پذیرفتن آگهی های بدون میم الف اجتناب کنند و خواستار رعایت قانون در چاپ آگهی های دولتی شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کیفیت مطلوب نشریات محلی استان ، گفت: به دلیل برگزاری دوره های و کارگاه های آموزشی توسط خانه ی مطبوعات استان ، خوشبختانه سطح سواد رسانه ی فعالان این عرصه در استان، نسبت به سال های گذشته بسیار بالا رفته و باید گفت که نشریات استان از سطح مطلوب و قابل قبولی برخوردار هستند.

حجت الاسلام حنان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اجرای موفق طرح ساماندهی خبرنگاران استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ، گفت: پس از حدود یک سال برنامه ریزی و تلاش ، این اداره کل موفق شد بر اساس شاخصه های چهار گانه اعلام شده توسط معاونت مطبوعاتی وزارت شامل عضویت در خانه مطبوعات ، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و یا معادل آن ، داشتن بیمه خبرنگاری و رزومه کاری و البته مصاحبه و آزمون علمی ، تعداد ١٠٣ نفر از فعالان رسانه ای استان را به عنوان خبرنگاران مورد تایید خود ساماندهی کند و از این پس تمام نشست ها و رویدادهای خبر استان با حضور خبرنگاران مورد تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد و این خبرنگاران کارتهای شناسایی خود را تا پایان فروردین ماه دریافت می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =