حل مشکل سرپناه افراد مستمند جامعه رسالت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است

صبح امروز مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره)و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روز 21 فروردین ماه مقارن با روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ایران با درایت و نگاه تیزبین حضرت امام در راستای بررسی مشکلات کشور تاسیس شد و حل مشکل سرپناه افراد مستمند جامعه رسالت اصلی این نهاد بوده که همت مسوولین و مشارکت خیرین را می طلبد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان مهندس رضایی افزود: سرانجام در سال 1366 اساسنامه بنیاد مسکن در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و اولین بند آن شامل: اجرای طرحهای هادی،ساخت و ساز مسکن، نظارت بر کیفیت ساخت و سازها و غیره...بود که خوشبختانه تا به امروز 100 درصد روستای بالای بیست خانوار از مشمولیت در طرح های هادی و مسکن بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: طبق بررسی تحولات جمعیتی کشور، استان لرستان 35 درصد جمعیت روستایی کشور را داراست و نیز در استان 2 هزار 984 روستا دارای سکنه هستند که جمعیت روستایی ما معادل 5 درصد کل جامعه جمعیت کشور است و روستاهای بالای بیست خانوار استان نیز شامل 4 درصد کل جامعه روستایی کشور هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه تهیه و عملیات اجرایی طرح های هادی افقی ده ساله دارد،ابراز داشت: در همین راستا 289 روستا از استان در مرحله بازنگری هستند.

مهندس رضایی در خصوص وجود روستاهایی با قابلیت توسعه گردشگری در لرستان ادامه داد: طبق امضای تقاهم نامه ای فی ما بین اداره کل میراث و گردشگری و بنیاد مسکن استان، بنیاد مسکن مسوول شناسایی روستاهای دارای ظرفیت جذب گردشگری نیز می باشد که این طرح شامل احداث کلیه مراکز خدمات رفاهی و گردشگری در روستاهای مستعد استان است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه استان لرستان در این حوزه به عنوان یک الگوی توسعه گردشگری در سطح کشور قرار گرفته که این طرح ها در مناطقی مانند ززماهرو با هدف تقویت معیشت و اقتصاد روستاهای محروم در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اشاره کرد: طرح های هادی برای هزار و 503 روستای استان تعریف شده که در تعداد 583 روستا طرح اجرا شده است.

مهندس رضایی با بیان اینکه بین 3تا 5 درصد خانوارهای روستایی در گستره جغرافیایی لرستان قرار دارند، گفت: در مرحله اجرای طرح هادی در جمعیت روستایی نرم کشوری 40 درصد بوده که در استان است شامل 5/39 درصد است و درصدد افزایش آن هستیم و وظیفه داریم به عنوان یک نهاد انقلابی در حوزه ی اجرا، توسعه عمرانی و تعامل با سایر دستگاه های اجرایی نظیر کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی استان از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

وی افزود: با کمیته امداد و بهزیستی استان هم افزایی خوبی داریم که درخصوص حمایت و تهیه مسکن خانوارهای دارای دو معلول 18 میلیون مازاد بر اعتبارات عمرانی سابق تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بحث مسکن شهرسازی نیز هزار و 498 واحد در سطح استان شناخته شده که در سالجاری حدود 110 واحد در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی در پایان این نشست در خصوص انتخاب استان لرستان به عنوان یکی از استانهای معین در امر بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز گفت: در شهرستان اسلام آباد غرب 23 هزار و 500 واحد روستایی شناسایی شده است که در سطح روستایی دو هزار و 500 واحد روستایی و 3 هزار واحد سطح شهری بازسازی خواهند شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =