یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت:« اقتصادهایی که روبه جلو حرکت می کنند نیاز به تورم مصنوعی دارند که در گرو فشاری است که دولت به بازار وارد می کند.»

حمیدرضاصالحی در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه در برخی مواقع تورم توسط سیاستگذاری بانکی از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا می کند،اظهارداشت:« اقتصادهایی که روبه جلو حرکت می کنند نیاز به تورم مصنوعی دارند که در گرو فشاری است که دولت به بازار وارد می کند. تورم منجر به این می شود که چرخ اقتصاد بچرخد و عرضه و تقاضا در بازار بیشتر شود.»

وی افزود:« در کل به نفع اقتصاد می شود؛برای تحرک بخشی به اقتصاد اندکی تورم بد نیسـت. مهم این است که در کشور به اندازه کافی تورم پایین آمده است. بنابراین باید به نحوی برنامه ریزی شود که هم بتوان به رشدهای بالاتر دست یافت و هم اینکه به اقشار آسیب پذیر کشور فشار وارد نشود. »

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با تاکید بر اینکه در خیلی از اقتصادهای دنیای امروز سیاستگذاران بانکی حتی میزانی تورم مصنوعی ایجاد می کنند تا تحولی در اقتصاد ایجاد شود،تصریح کرد:« تسهیلات بانکی باید در اولویت دولت قرار بگیرد. دولت باید از اختیارات رگولاتوری که بانک مرکزی دارد استفاده کند و بانک مرکزی هم باید از ظرفیت هایش استفاده شود.»

او اضافه کرد:«لازم است که دولت یک انضباط مالی را در کشور ایجاد کرد که در گرو این انضباط مالی، تورم کاهش پیدا می کند.ساختار اقتصاد کلان کشور نیاز به اصـلاح دارد که جراحی مدیریت شده باید در این زمینه انجام شود.»

 

 

3535

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    3 0
    چی ؟ رشد اقتصادی؟
  • حمید RO ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    4 0
    چجوریه تو خیلی از کشورها تورم ۲درصده و رشد اقتصادی هم دارند بعد ما که تورم ۱۰درصدی داریم فکر میکنید تورم کمه برای رشد؟اقا مثل مرد استعفا بدید کار بسپارید دست کاردان اگرم کاردان نبود چنتا وارد کنیم از کشورهای دیگه
    • ناشناس IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
      4 0
      احسنت این آقا باید بدونه در کشورهاییکه تورم منفی دارند و هر روز قیمت اجناس پایین میآد و خریداران به امید کاهش بیشتر قیمت خریدشان را به تعویق می اندازند از سیاست افزایش عمدی تورم آنهم حداکثر 2 درصد استفاده میکنند نه در ایران که تورم رسمی 10 درصده و انتظارات تورمی هم بالاتر از 10 درصد است بگو بخاطر منافع من تورم رو افزایش بدید اونموقع بخاطر کمک به اقتصاد شخص شما همه مردم شما را همراهی خواهند کرد و مشکلت برطرف خواهد شد .
  • چشمان باز A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    2 0
    کسی که به دنبال افزایش تورم هست شک نکنید که محتمل باشه که یک سوراخی را پیدا کرده و از آن سوراخ داره به درآمد هنگفت سرشاری دست پیدا میکنه... وگرنه هیچ کسی از افزایش تورم سود نمیکنه مگر کسی که سود و درآمد هنگفتی وصله که پایان نداره...