ایرنا نوشت:استاندار خوزستان گفت: به عنوان مثال در برخی شهرستان های خوزستان تولیدات کشاورزی بیشتر از یک استان را دارند در حالی که کارشناس و نیروی انسانی لازم در آن مستقر نیست و چنین وضعیتی باعث اتلاف منابع می شود.

غلامرضا شریعتی پنجشنبه در نشست شورای راهبردی خوزستان در سرسرای استانداری در اهواز که با حضور رییس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد بیان کرد: وجود مشکلاتی همچون پدیده گرد و غبار در این استان، امید و نشاط را کمرنگ و باعث ایجاد فضای ناامیدی در استان شده که برای حل آن به عزم جدی نیاز است.

وی گفت: با خروج نخبگان از خوزستان به دلیل این مشکلات، بهره وری از منابع فعلی استان هم کاهش پیدا می کند که برای کشور این موضوع ضرر دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: از سال 70 تاکنون بیش از 25 برنامه تحول اداری به منظور اجرایی شدن پروژه تحول اداری برای خوزستان تدوین شده است.

شریعتی در ادامه گفت:هرچه مقررات اداری و قوانین شفاف تری را بدون تفاسیر مختلف ارایه کنیم می توان به سلامت اداری و اقتصادی بیشتر جامعه کمک کرد؛ هرچه جامعه از سلامت اقتصادی و اجتماعی بیشتری برخوردار باشد به تبع آن امکان رشد، توسعه و سرمایه گذاری بیشتر است.

وی گفت: خواستار این هستیم که ساختار اداری و سازمانی دستگاه های مختلف در کشور متناسب با برنامه عملیاتی آنها تنظیم و ارایه شود، برخی چارت های اداری در خوزستان متناسب با نوع فعالیت و برنامه هایی که دارند نیست.

استاندار خوزستان گفت: به عنوان مثال در برخی شهرستان های خوزستان تولیدات کشاورزی بیشتر از یک استان را دارند در حالی که کارشناس و نیروی انسانی لازم در آن مستقر نیست و چنین وضعیتی باعث اتلاف منابع می شود.

شریعتی افزود: نامتناسب بودن چارت اداری در استانی مثل خوزستان با حجم زیاد فعالیت ها و با ظرفیت های بالایی مثل بنادر، نفت، پتروشیمی، کشاورزی و ... بهره وری را کاهش می دهد.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان نیز در این نشست گفت: شورای راهبردی خوزستان علاوه بر نحوه توزیع پرداخت اعتبارات به دستگاه ها، براساس عملکرد هر یک از ادارات تا سقف 200 امتیاز به آنها می دهد.
امید حاجتی افزود:ازدیگر مصوبات این شورا طرح هویت برخط برای دستگاه ها است که از 2سال پیش عملیاتی شده، که در آن دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه حذف شده است.

وی اظهارکرد: مصوبه دیگری این شورا برنامه ریزی برای نیروهای ناکارآمد و بدون انگیزه دردستگاه های اجرایی است که از سال 95 مصوب شده اما هنوز اجازه اجرا داده نشده است.
وی گفت: آمادگی داریم به صورت پایلوت این طرح را در خوزستان انجام دهیم.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان افزود: ارایه برنامه های صحیح برای رفاه عمومی مردم و نحوه تخصیص اعتبار به ادارات و ارزیابی عملکرد آنها از مهم ترین برنامه های این شورا است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: خوزستان از نظر شرایط اقلیمی شرایط مناسبی ندارد و ثبت رکوردهای جهانی گرمای هوا، و گرد و غبار در سال های اخیر مشکلات زیادی را در بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی آن ایجاد کرده،و از عوامل مهاجرت کارشناسان و نخبگان ازاستان است.

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد:خوزستان 16.5 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی و تامین 14.5 درصد کل تولید کشاورزی کشور را دارد که نیاز است کارکنان اداری و کارشناسان این سازمان بر اساس حجم کار در خوزستان تامین شوند.

وی گفت: تقاضا می شود با توجه به پست های موجود ساختار تشکیلات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ارتقا یابد.

جمشید انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور امروز پنجشنبه به منظور شرکت در چند نشست با مدیران خوزستان از جمله شرکت در شورای ادارای به اهواز سفر کرد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =