خبرگزاری صدا و سیما نوشت: نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به خبرنگاران مدعی شد :« هشدار خان شیخون به این معنا بود که نظم جهانی و حقوق بشر نقض شده است و نمی توان اجازه داد هیچ حمله شیمیایی دیگر صورت گیرد

به گزارش اسکای نیوز عربی وی افزود: ما شش قطعنامه داريم که مي تواند اسد را مورد بازخواست قرار دهد که همه آنها را روسيه وتو کرد. هر روش ديگري که انتخاب کنيم حمله شيميايي ديگر وجود خواهد داشت و آنها مي خواهند بگويند اين حمله ساختگي و جعلي است.

وی اضافه کرد: در خصوص آنچه در واشنگتن و با رئيس جمهور رخ مي دهد بايد بگويم نشستهايي در کاخ سفيد داشتيم و بلافاصله به واشنگتن بازخواهم گشت و به شما مي گويم پيش از هر چيز آيا حادثه اي شيميايي رخ داده است يا نه ؟ بله آمريکا مي داند که رخ داده است و آمريکا و انگليس آن را مشخص کرده اند و هر کدام تحليلهاي خود را داشته اند و به يک نتيجه رسيده اند.

مدارکي وجود دارد که اين حمله صورت گرفته است اما آنچه الان مي گويم اين است که من به عنوان مادر دو کودک و به عنوان همسر يک نظامي، به رفتار رئيس جمهور ترامپ افتخار مي کنم و هيچ کس ديگري نمي توانست اينطور اقدام کند و از ابتدا مي گفت بايد بدانيم چه رخ داده است و بايد همه اطلاعات را جمع آوري کنيم و بدانيم مدارکي وجود دارد يا نه تا بتوانيم براي اقدام تصميم بگيريم.

بنابراين من افتخار مي کنم که عضوي از اين تيم هستم و آژانس امنيت ملي چندين گزينه را بررسي کرده است و طبعا اين رويکرد فشرده و عميق است و نمي توان در اتخاذ چنين تصميمي شتابزده عمل کرد. اگر شتابزده عمل کنيم مرتکب اشتباه خواهيم شد و بايد اطلاعات لازم را جمع آوري کنيم و پس از آن تصميم بگيريم. اين همواره روشي بوده است که آمريکا به آن فکر مي کند.»

وي در پاسخ به اينکه شما در يکي از اين نشستها در واشنگتن بوديد آيا يکي از گزينه ها هدف قرار دادن ايرانيها داخل سوريه است، گفت :« ما نشستهايي در واشنگتن داشتيم اما نمي توانم درباره آنها صحبت کنم.»

نیکی هیلی گفت: دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا «هنوز در قبال اقدامات احتمالي در سوريه، تصميمي نگرفته است.»

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلمان A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    0 2
    آمریکا آمریکا مورگ به نیرنگ توو
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    0 1
    جدید آمریکا علیه دولت سوریه در نشست شورای امنیت