بازار هنر ظرفیتی برای توسعه فرهنگی کردستان است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راه اندازی بازار هنر در استان خبر داد و گفت: بازار هنر ظرفیتی برای توسعه فرهنگی و اقتصادی استان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال قلعه شاخانی در جلسه هم اندیشی با جمعی از هنرمندان استان در خصوص راه اندازی بازار هنر در استان اظهار کرد: توسعه اقتصادی هنر، ارتقای توان معیشتی هنرمندان، خودکفایی جامعه هنری، پرورش استعدادهای جوان و حمایت از کالای ایرانی از جمله اهدافی است که در راستای ایجاد و راه اندازی بازار هنر مورد توجه قرار گرفته است.
وی بازار هنر را عرصه‌ای برای ارایه خلاقیت‌های هنری هنرمندان دانست و افزود: ایجاد مکان دایمی برای عرضه آثار هنرمندان و توسعه اقتصاد هنر می تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر شروع ملموس و کار مطالعاتی برای این مهم ادامه داد: شناخت پتانسیل های استان و بهره گیری از این ظرفیت ها همراه با اتفاقی محسوس و کاربردی می تواند نقطه عطفی در توسعه فرهنگی استان باشد.
قلعه شاخانی با بیان اینکه در بازار هنر از فکر و ایده های خلاقانه هنرمندان استقبال می کنیم، اذعان کرد: معتقدیم فکر و ایده اهالی فرهنگ و هنرمندان می تواند شاه کلید حل معضلات و راهکار برون رفت از مسائل فرهنگی و کمک به توسعه فرهنگی جامعه باشد.
وی با بیان اینکه زمینه برای کار فرهنگی و هنری در کردستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: اگر پرداختن به هنر در سبد خانوار قرار گیرد هر کسی با هر هزینه ای می تواند در این زمینه فعالیت کند.
قلعه شاخانی با بیان اینکه تا کنون جلسات متعددی با حضور صاحبنظران برای بررسی این موضوع تشکیل شده است، اضافه کرد: در راستای تدوین و تهیه برنامه عملیاتی برای راه اندازی بازار هنر هستیم که در آینده نزدیک هم جلساتی با مسئولان ارشاد استان خواهیم داشت.
کارشناس اقتصادی پروژه فامیلی لند سنندج، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تعریف اقتصاد هنر و تاکید بر اهمیت این موضوع عنوان کرد: هر آنچه به فرهنگ و هنر وصل شود می تواند تجاری سازی و در بازار هنر منجر به تولید ثروت شود.
کاوه خداکرمی با اشاره به معضل بیکاری در کشور و به طبع در استان افزود: متاسفانه یکی از مشکلات پیش روی اقتصاد کردستان معضل بیکاری است که باتوجه به ظرفیت های که در استان وجود دارد می توان با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر درست این مشکل را کمتر کرد.
وی ادامه داد: می‌تواند با داشتن دانش استفاده از تکنولوژی های روز و در عین حال بهره گرفتن از ذوق و خلاقیت در طراحی یک نقشه اقتصادی کسب و کاری نو پایه ریزی کرد و به موفقیت آن نیز امیدوار بود.
وی با اشاره به وجود رقبای قدرتمند در حوزه اقتصاد نرم نیز اذعان کرد: برای شروع یک کار بایستی مواردی از جمله ساختار رفتاری، مطالعه جامعه آماری، پیش بینی موانع و مشکلات پیش رو، برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت، تعریف دپارتمان، اقتصاد تقویمی، رویداد و ترویج، سازوکار علمی و عملی، تولید محتوا، اسپانسر، هدف گیری و ... را مورد توجه و در اتاق فکری با حضور صاحبنظران برای آن تصمیم گیری کرد.
خداکرمی همچنین بیان کرد: استان کردستان یک استان فرهنگی و هنردوست است و با مطالعه جامعه آماری به خوبی می توان به این نتیجه رسید که تعداد هنرمندان ما در زمینه های مختلف بسیار بیشتر از سایر استان های کشور است.
وی خاطر نشان کرد: کردستان در حوزه گردشگری و فرهنگ حرف زیادی برای گفتن دارد که لازم است با بهره گیری درست و به موقع از این ظرفیت ها زمینه توسعه استان را با همت مسوولان بیش از پیش فراهم کرد.
تعدادی از هنرمندان استان نیز در ادامه این جلسه موانع و راهکارهای بهره گیری از بازار هنر را با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در میان گذاشتند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =