۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

ایرنا نوشت: دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز شنبه در بیانیه ای از حمله آمریکا و متحدانش به سوریه استقبال کرد و گفت این حمله توانایی و ظرفیت تسلیحات شیمیایی سوریه را کاهش خواهد داد.

دبیر کل ناتو در بیانیه ای اعلام کرد: من از اقدامات انجام شده توسط آمریکا ، انگلیس و فرانسه بر ضد تاسیسات و توانایی های شیمیایی رژیم سوریه حمایت می کنم. این اقدام توانایی رژیم سوریه برای حمله بیشتر به مردم سوریه با سلاح های شیمیایی را کاهش می دهد.
وی افزود: ناتو همواره استفاده ممتد سوریه از سلاح شیمیایی را به عنوان نقض روشن هنجارها و توافقهای بین المللی محکوم کرده است. کاربرد سلاح شیمیایی غیر قابل قبول است و افراد مسبب این کار باید پاسخگو شوند.

دبیر کل ناتو در پایان این بیانیه نوشت: ناتو کاربرد سلاح شیمیایی را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی می داند و معتقد است که باید از کنوانسیون منع سلاح شیمیایی محافظت شود. این امر مستلزم یک پاسخ جمعی و موثر از سوی جامعه بین المللی است.

سازمان ناتو همانند آمریکا و متحدانش در حالی تلاش می کند تجاوز نظامی به سوریه را تحت لوای مبارزه با سلاحهای شیمیایی توجیه کند که هیچ تحقیقات رسمی در خصوص این ادعاها انجام نشده و بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند که هدف از این اقدام فراری دادن گروههای تروریستی از شکست قطعی در صحنه میدانی در سوریه است.

وزارت امور خارجه سوریه امروز شنبه با محکوم کردن تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک خود، آن را نقض آشکار قوانین بین المللی، اصول و اهداف منشور سازمان ملل دانست و اعلام کرد: تجاوز رژیم های زورگو ناشی از احساس شکست توطئه آنها علیه سوریه است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    6 0
    تحویل بگیر ترکیه.