۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
گفت‌وگوی تلفنی جانسون با ظریف

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان امروز در تماسی تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره مشارکت انگلستان در حمله موشکی به سوریه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ظریف در این گفت و گوی تلفنی ضمن محکومیت حمله خودسرانه به سوریه، مجددا بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با کاربرد هرگونه سلاح شیمیایی تاکید کرد و با یادآوری سابقه کاربرد سلاح شیمیایی علیه ایران توسط صدام با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از برخورد دوگانه غرب انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه اقدام به حمله قبل از ورود بازرسان سازمان منع سلاح های شیمیایی را سوال برانگیز خواند و افزود: دو حمله ای که به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه انجام شد درست در مقاطعی بود که ارتش سوریه دست برتر را در مقابل تروریست ها داشت و آنها را در آستانه شکست قرار داده بود.

ظریف به وزیر امور خارجه انگلستان یادآور شد: از ابتدای مطرح شدن خلع سلاح شیمیایی سوریه اعلام کردیم که گروه های مسلح تروریستی سلاح های شیمیایی در اختیار دارند که به آن توجه نشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان با انتقاد از اقدام خودسرانه، غیرقانونی و یکجانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه در تجاوز به سوریه به وزیر خارجه انگلستان یادآور شد: هیچ کشوری به طور خودسرانه حق اجرای مقرارات تنبیهی علیه سایر کشورها را خارج از موازین بین المللی ندارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    0 0
    جانسون چه جوابی داد؟؟؟؟ هیچی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    0 1
    آفرین به آقای ظریف برای جدیت و خیز تند سیاسی و تکیه بر قوانین بین المللی و چارتر سازمان ملل. نکته بسیار مهم در این روزها نظارت و مراقبت ۲۴ ساعته از مکانهای مورد بازرسی در سوریه برای جلوگیری از آلودگی دستی یا ساختگی مکانهای مورد بازرسی کارشناسان است.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    1 0
    احتمالا" جانسون لال باشه چون فقط ظریف صحبت کرده
  • kaveh A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    1 0
    داداش. نگفتی اون طرف چی گفته.